Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

suggesties gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • suggesties gevraagd

    ik was al een onderwerp gestart in het andere deel maar zal mijn vraag beter nu hier stellen, het begon zo http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=132985

    en dit was mijn laatste vraag

    misschien een suggestie van jullie, ik weet , het is moeilijk in iemands plaats kiezen maar laat ik het zo stellen
    1) budget rond de 600 euro
    2) zoom minimuum tot 200
    3) zal wel meestal maar niet altijd voor indoor gebruik zijn (60%)
    4) merk speelt hier echt geen rol

    bedankt voor de eventuele voorstellen en hopelijk ben ik nu niet aan het zagen

    groetjes
    sjatoken
    DE site

  • #2
    Re: suggesties gevraagd

    Als je een lichtsterke wil met een budget rond de 600, moet je missch es kijken voor de sigma 50-150 nieuw. Ma dan zit je niet aan je minimum van 200mm, dus missch es kijken voor een sigma 70-200 tweedehands. Hoewel de 50-150 met de 350D en wat croppen ook heel mooie resultaten kan opleveren...
    you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

    Comment


    • #3
      Re: suggesties gevraagd

      de sigma 70-200 f2.8 is hier inderdaad de beste optie
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #4
        Re: suggesties gevraagd

        Als je echt tot 200mm moet kunnen werken op f2,8 dan zal je toch beter wat langer sparen voor een Canon 70-200 f2,8. De resultaten van de Sigma zijn op f2,8 lang niet zo goed als bij de Canon 70-200 f2,8.
        Ik heb zelf een Sigma 70-200 f2,8 gehad, en daardoor kan ik dus wel vergelijken. Die Sigma was héél scherp vanaf f4, maar wat verder open viel het allemaal toch wat tegen.

        De beste zoomlens voor dat soort foto's zal de Canon 70-200 f2,8 L IS zijn, maar die kost ruim 3x zoveel als de vooropgestelde 600 euro.

        (Ik heb ze vorige maand nog kunnen kopen voor 1699 euro, en ondertussen is die bij top-foto.de al 200 euro duurder geworden ).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: suggesties gevraagd

          ik zie dat jullie opteren voor een f2.8 laat daar geen twijfel meer over bestaan maar wat ik mezelf dan afvraag of een leek als ik echt het verschil zou zien tussen de fotos van een sigma of een canon.
          Of ik zou niet tot 200mm moeten gaan, dat is natuurlijk ook een optie maar ja.... heb ik dan genoeg zoom

          waarom maken ze dat allemaal zo moeilijk
          DE site

          Comment


          • #6
            Re: suggesties gevraagd

            waarom maken ze dat allemaal zo moeilijk
            En zo duur??
            Niet iedereen heeft zo veel geld of wil er zo veel geld aan uitgeven.......

            Grtz
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: suggesties gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door Sjatoken Bekijk bericht
              ik zie dat jullie opteren voor een f2.8 laat daar geen twijfel meer over bestaan maar wat ik mezelf dan afvraag of een leek als ik echt het verschil zou zien tussen de fotos van een sigma of een canon.
              Of ik zou niet tot 200mm moeten gaan, dat is natuurlijk ook een optie maar ja.... heb ik dan genoeg zoom

              waarom maken ze dat allemaal zo moeilijk
              Als je beide lenzen op f2,8 gebruikt, dan ziet iedereen duidelijk het verschil. Vanaf f4 wordt het verschil heel erg klein, en is de Sigma ook heel erg goed.

              Ik heb mijn Sigma 70-200 f2,8 niet erg veel gebruikt op f2,8 net omdat ze helemaal open veel te soft was. En als die f2,8 toch niet echt bruikbaar is, dan ben je misschien zelfs beter af met een Canon 70-200 f4, die ongeveer even duur is, maar wel veel lichter, en die heeft ook een snellere AF.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X