Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

    Voor mijn Canon 400D kan ik een tweedehandse (1 jaar oud, met UV-filter en zonnekap) Canon-zoomlens EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM kopen tegen 430 Euro. Nieuw kost deze lens gemiddeld 650 tot 730 Euro
    Doen of niet doen? Goede lens? Is dit een redelijke prijs?

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

    Ikzelf ben zeer tevreden van deze lens. Het is natuurlijk wel geen L glas, maar is toch optisch vrij degelijk voor mij op mijn 20D. Hou er wel rekening mee dat als je later eventueel een full frame zou kopen, je deze lens niet meer kan gebruiken...maar ikzelf ben ook bewust van deze keuze.
    Persoonllijk vind ik het een mooi wandellensje; ideaal voor op vakantie

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
      Het is natuurlijk wel geen L glas........,
      ......maar dat zegt ook niets, het is ook voor mij de meest gebruikte lens en ik zou ze niet meer willen missen.
      Als je effe de zoekfunctie gebruikt kun je voorlopig genoeg lezen over deze lens.
      ( overigens staat deze nieuw te koop bij Topfoto voor 549 euro)
      Last edited by jan.brouwers; 24 februari 2007, 04:40.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

        Kijk eens bij konijn


        prijzen liggen lager

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
          Kijk eens bij konijn
          prijzen liggen lager
          dat dacht ik niet : Topfoto - 549 euro en konijnenberg 575 euro.
          Voor de goede orde: ik heb bij beide wel eens wat gekocht en bij geen van beide heb ik dus belangen, ik kijk naar mijn eigen beurs en naar de service die geboden wordt en die is bij alletwee goed.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

            Aan de mensen die reageerden, m.n. Jan Brouwers en Minipolis.
            Eén van mijn vragen was: "Is dit een redelijke prijs?" en niet "Waar kan ik hem nieuw het goedkoopst krijgen"
            Natuurlijk is hij o.a. bij Fotokonijnenberg goedkoper dan elders in de handel, dat weet ik ook, maar het scheelt nog steeds 145 Euro zonder verzendkosten van 20 Euro. Als jullie 165, omgerekend 6656 oude BEF, maar niets vinden dan hebben jullie zeker een ezeltje die geld schijt of alleen maar fotografie als hobby om er veel geld aan uit te geven. Ik wilde alleen maar antwoord op mijn vragen of is dat teveel gevraagd?

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Crezer Bekijk bericht
              Aan de mensen die reageerden, m.n. Jan Brouwers en Minipolis.
              Eén van mijn vragen was: "Is dit een redelijke prijs?" en niet "Waar kan ik hem nieuw het goedkoopst krijgen"
              Natuurlijk is hij o.a. bij Fotokonijnenberg goedkoper dan elders in de handel, dat weet ik ook, maar het scheelt nog steeds 145 Euro zonder verzendkosten van 20 Euro. Als jullie 165, omgerekend 6656 oude BEF, maar niets vinden dan hebben jullie zeker een ezeltje die geld schijt of alleen maar fotografie als hobby om er veel geld aan uit te geven. Ik wilde alleen maar antwoord op mijn vragen of is dat teveel gevraagd?
              Men wil enkel helpen hoor. Zij zeggen waar je hem het goedkoopst nieuw kunt krijgen en uit dat verschil kan jij dan toch wel uitmaken voor jezelf of dit het waard was. Ik zou persoonlijk voor nieuw gaan maar dat is mijn keuze. Sorry, maar door zo te reageren kan ik enkel opmaken dat jezelf vindt teveel betaald te hebben, nietegenstaande dat je het omgekeerde zegt. Zo komt het over bij mij.
              Groetjes Steco

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

                Steco, met "Is dit teveel gevraagd" bedoel ik wel "is het teveel gevraagd me een antwoord te geven op mijn vragen".

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

                  mijn excuses. Ik heb het maar half gelezen.
                  Groetjes Steco

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 17-85 mm f/4.5,6 IS USM

                    @ Crezer,

                    a) het is niet teveel gevraagd maar gewoon een mening die ik geef.
                    b) ik heb geen ezeltje hier die geld schijt, maar wel een nuchtere kijk op bepaalde zaken.
                    c) het verschil met een nieuwe is 120 euro en dat is veel geld maar was misschien het overwegen waard.
                    d) de manier waarop je hier reageerd is wel erg hoog van de toren en als je persé zo wil doorgaan hoef je niet veel hulp hier te verwachten.
                    e) ik wens je veel succes met je zoektocht naar een voor jou tevredenstellend antwoord.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment

                    Working...
                    X