Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

105 of 105VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 105 of 105VR

    GLeeke heeft misschien de Nikkor 105/2.8 te koop staan, ik was eigenlijk van plan om te sparen voor de 105/2.8 VR.

    Heeft er iemand ervaring met beide lenzen? Ik weet dat ze goed zijn, maar had graag het verschil geweten tussen beide...


    Dit zijn de respectievelijke lenzen:
    Nikkor AF-D 105mm F 2,8 Micro 52S 52mm

    Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR
    Last edited by Destn; 22 februari 2007, 13:09.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: 105 of 105VR

    Als je hem alleen voor makro op statief gebruikt de non VR en als je er ook anders mee fotografeert de VR.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 105 of 105VR

      Ik heb de AF-D 105 Micro gehad en heb nu de AF-S 105 VR

      De AF-D is scherp maar heeft een heel trage AF. Je gebruikt ze best in MF.
      Het is eem compacte lens.

      De AF-S is van heel ander kaliber. Snelle AF (door de AF-S) je kan ze perfect als korte tele gebruiken voor portret. Zeer scherp en de VR is zoals een dikke plus.

      Ze weegt meer en is dikker.

      Als het niet dringend is, dan zou ik door sparen voor de AF-S. Je haalt er een super lens mee in huis.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: 105 of 105VR

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Ik heb de AF-D 105 Micro gehad en heb nu de AF-S 105 VR

        De AF-D is scherp maar heeft een heel trage AF. Je gebruikt ze best in MF.
        Het is eem compacte lens.

        De AF-S is van heel ander kaliber. Snelle AF (door de AF-S) je kan ze perfect als korte tele gebruiken voor portret. Zeer scherp en de VR is zoals een dikke plus.

        Ze weegt meer en is dikker.

        Als het niet dringend is, dan zou ik door sparen voor de AF-S. Je haalt er een super lens mee in huis.
        Thx, lijkt mij het best dat ik nog wat doorspaar dan
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: 105 of 105VR

          Hallo,

          ik ben aan het kijken voor deze lens.
          Ik heb momenteel contact met iemand die zijn VR versie tweedhands zou wille verkopen..
          Wat zou een mooie prijs zijn voor een tweedehands 105 micro VR?
          Bedankt,

          Erik

          Comment


          • #6
            Re: 105 of 105VR

            Je zal ze tweedehands nog niet gemakkelijk vinden en ze zullen duur zijn. Reken maar op minimum 600 euro.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment

            Working...
            X