Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke accessoires en lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke accessoires en lenzen?

    Ben pas aangemeld en heb al direct een vraag klaar.
    Heb sinds een goeie maand een Canon Eos 400D aangeschaft. Mijn eerste DSRL. Dit was in een kit met twee lenzen: 18-55/55-200mm
    In principe ben ik hier zeer tevreden over.
    Nu mijn vraag is wat ik best nog allemaal aanschaf. Dan heb ik het over zonnekap, uv filter,...
    Ik trek altijd buiten foto's en dan meestal landschappen, dieren en voornamelijk honden in actie. Is die lens die ik heb daar ideaal voor, of zijn er betere lenzen? Ik gebruik nu enkel de 55-200mm.

    Alvast bedankt
    Barbara
    Last edited by Franciskine; 23 februari 2007, 05:36. Reden: Aanpassing titel

  • #2
    Re: Welke accessoires

    Om een hond te trekken (een actieve hond zoals de mijne) heb je al eerder een lichtsterkere lens nodig dan de lenzen die je nu hebt.
    Ik zelf beschikt niet bepaald over een groot budget, dus ik kon mij geen 70-200 van Canon aanschaffen, dus ik heb de 50-150 van Sigma aangeschaft, waar ik heel content van ben!
    Mvg, LANDSCAPE
    you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

    Comment


    • #3
      Re: Welke accessoires

      Zijn er betere lenzen? Natuurlijk zijn er betere lenzen.
      Binnen dat bereik heb je relatief veel keuze, 70-200 2,8 / 4 (canon, sigma). Ook de al eerde genoemde 50-150 2.8.
      Deze lenzen zullen optisch beter zijn, stevigere bouw, lichtsterker dan jouw 55-200. Maar zijn wel redelijk duur.
      Nu is de vraag wat is jouw budjet ? Wil/kan je 600/700 euro aan een lens geven.
      Zo nee, zou ik nog wat sparen en zoveel mogelijk uit je 55-200 proberen te halen. Bij goede weersomstandigheden moet dit wel te doen zijn.
      ... see the ART not the TOOL ...

      Comment


      • #4
        Re: Welke accessoires

        Zonnekap is een essentieel accessoire en hoort samen met de aankoop van een nieuwe lens.
        Volgende stap: een goede flitser. Daarna een statief.
        Extra batterij en een paar geheugenkaartjes kunnen nooit geen kwaad.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Welke accessoires

          Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
          Zijn er betere lenzen? Natuurlijk zijn er betere lenzen.
          Binnen dat bereik heb je relatief veel keuze, 70-200 2,8 / 4 (canon, sigma). Ook de al eerde genoemde 50-150 2.8.
          Deze lenzen zullen optisch beter zijn, stevigere bouw, lichtsterker dan jouw 55-200. Maar zijn wel redelijk duur.
          Nu is de vraag wat is jouw budjet ? Wil/kan je 600/700 euro aan een lens geven.
          Zo nee, zou ik nog wat sparen en zoveel mogelijk uit je 55-200 proberen te halen. Bij goede weersomstandigheden moet dit wel te doen zijn.
          Bij goede weersomstandigheden, daar zeg je het. Dan kan je inderdaad degelijke foto's trekken, maar in een bos of zelf op een grijze dag aan zee, wordt het al wat moeilijker. Ofwel ligt het aan mij en gebruik ik verkeerde instellingen.
          Nu welke lens kan ik best gebruiken. Laat ons zeggen mag 600 euro eventueel tweedehands

          Comment


          • #6
            Re: Welke accessoires

            Oorspronkelijk geplaatst door Barbara1 Bekijk bericht
            Bij goede weersomstandigheden, daar zeg je het. Dan kan je inderdaad degelijke foto's trekken, maar in een bos of zelf op een grijze dag aan zee, wordt het al wat moeilijker. Ofwel ligt het aan mij en gebruik ik verkeerde instellingen.
            Nu welke lens kan ik best gebruiken. Laat ons zeggen mag 600 euro eventueel tweedehands
            Sigma 70-200 2.8 EX
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Welke accessoires

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Sigma 70-200 2.8 EX

              Ik heb deze lens eens opgezocht. Maar die weegt ongeveer 1300gr.
              Nu is het de bedoeling dat ik deze meeneem op wandelingen met mijn honden in de natuur. Mijn camera hangt dan ook altijd aan mijn nek. Zou dit te doen zijn? Heb je voor deze lens een statief nodig of kan je ook uit de hand trekken?

              Comment


              • #8
                Re: Welke accessoires en lenzen?

                Anders misschien een 70-300 IS?

                Mvg, Fre
                Mvg, Fre

                Comment


                • #9
                  Re: Welke accessoires

                  Oorspronkelijk geplaatst door Barbara1 Bekijk bericht
                  Ik heb deze lens eens opgezocht. Maar die weegt ongeveer 1300gr.
                  Nu is het de bedoeling dat ik deze meeneem op wandelingen met mijn honden in de natuur. Mijn camera hangt dan ook altijd aan mijn nek. Zou dit te doen zijn? Heb je voor deze lens een statief nodig of kan je ook uit de hand trekken?
                  Als je een snelle en lichtsterke lens wilt met kwaliteitsglas gaat die altijd een stuk zwarder wegen dan een goedkope lens. Daar is geen weg naast. Je camera aan je nek hangen is geen goedidee met dergelijke lenzen, koop jezelf voor een paar Euro's een neopreenstrap (zoals de BDstrap) die zijn een stuk langer en dan kan je één arm erbij nemen ipv alleen om de nek. Bovendien veren die straps als je stapt en vangen de schokken op.
                  Of je ermee uit de hand kan schieten hangt geheel van jezelf af. Doorgaans zijn iets zwaardere lenzen iets beter om mee uit de hand te werken. Het is ook allemaal een kwestie van ervaring : de ene kan met een 150mm nog niet uit de hand schieten en anderen schieten met 600mm uit de hand ( ).
                  Nu : met zijn 1.3 kg is de 70-200 echt wel nog een lichtgewichtje onder de tele's hoor. Probeer er eens eentje uit te testen. Schitterende lens voor actiefotografie.
                  fotosite

                  Comment

                  Working...
                  X