Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

    Iemand opgevallen: filterthread 82mm?

    Dave
    pixelpusher

  • #2
    Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

    ik hoop vooral dat ie minder vervorming heeft op 16mm want dat vond ik echt een zwaar nadeel en is de reden waarom ik zelden gebruik
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Iemand opgevallen: filterthread 82mm?

      Dave
      Dat gaan duuuuure filterkes worden
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

        Ach, vervorming werk je weg met DxO.

        Maar die filterthread van 82mm betekend wel dat de bestaande "traditie" van 77mm doorbroken wordt, en menig L shooters zal een tweede polarisatiefilterke kunnen kopen...

        Is het front-element dan plots groter geworden?

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ach, vervorming werk je weg met DxO.

          Maar die filterthread van 82mm betekend wel dat de bestaande "traditie" van 77mm doorbroken wordt, en menig L shooters zal een tweede polarisatiefilterke kunnen kopen...

          Is het front-element dan plots groter geworden?
          Dave
          Dat zal wel iets met vignetting te maken hebben. Met een groter front-element is de kans op vignetting veel kleiner.
          Maar grotere elementen maken de lens zwaarder en ook heel wat duurder...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

            ik heb van mijn 16-35 geen klagen

            vind die 77mm net leuk om die filters van de 70-200 en de 24-70 uit te wisselen

            ze zal wss weer flink aan de prijs zijn

            verschil type 1 en 2 van de 85mm 1.2 L was ook ruim 300€ , wou er een , kon geen 1 meer krijgen maar wle een 2 en heb toen lekker 1200€ uitgespaard en een 85mm 1.8 gekocht.

            als die 16-35 ook zo'n prijs gaat krijgen gaan ze d'r nimer veel meer verkopen tov de 17-40

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

              Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
              ik heb van mijn 16-35 geen klagen

              vind die 77mm net leuk om die filters van de 70-200 en de 24-70 uit te wisselen

              ze zal wss weer flink aan de prijs zijn

              verschil type 1 en 2 van de 85mm 1.2 L was ook ruim 300€ , wou er een , kon geen 1 meer krijgen maar wle een 2 en heb toen lekker 1200€ uitgespaard en een 85mm 1.8 gekocht.

              als die 16-35 ook zo'n prijs gaat krijgen gaan ze d'r nimer veel meer verkopen tov de 17-40
              Integendeel. Indien de 16-35 door deze maatregels optisch beter wordt (bvb op hetzelfde niveau als de Nikon 17-35/2.8, dan mag die prijs nog wat hoger zijn zonder invloed te hebben op de verkoopcijfers
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                bvb op hetzelfde niveau als de Nikon 17-35/2.8
                dromen is plezant hé

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

                  ik vraag mij af wat 'r toch zo slecht is aan die 16-35 ze :-)

                  dees is een toplens ma aan de andere kant is ze rotslecht...

                  de 24-70 is een superlens maar ook weer rotslecht

                  maakt canon eigelijk wel goeie lenzen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
                    maakt canon eigelijk wel goeie lenzen?
                    Dat is te zien wat uwe standaard is he..

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

                      hebde mij hier al ooit horen klagen over een lens ?

                      ik maak van die zever als vignettering,vervorming geen problemen hoor

                      allemaal software voor.. en als je toch aan't shoppen bent ...

                      voor ik al mijn use-for lensen bij mekaar had trok ik mijne plan ook met wat ik had ze

                      ik ben tevreden met mijn canon lensjes , en mjn sigma's doen 't ook goed

                      dat canon maar eens met een prime in korte lichtsterke range komt met IS op

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
                        hebde mij hier al ooit horen klagen over een lens ?

                        ik maak van die zever als vignettering,vervorming geen problemen hoor

                        allemaal software voor.. en als je toch aan't shoppen bent ...

                        voor ik al mijn use-for lensen bij mekaar had trok ik mijne plan ook met wat ik had ze

                        ik ben tevreden met mijn canon lensjes , en mjn sigma's doen 't ook goed

                        dat canon maar eens met een prime in korte lichtsterke range komt met IS op
                        ivm photoshop : voorkom fouten ipv ze op te lossen

                        en canon maakt zeker goeie
                        ik heb de 24-70 en de 70-200 en ik ben er allebei supercontent mee.. ze doen alles wat ik ervan verwacht...
                        de 16-35 heb ik dan zelf niet maar een maat van mij heeft em ooit aangekocht en sindsdien ga ik daar vaak mee op de loop maar echt geweldig vind ik die niet zoals ik al zei
                        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe EF 16-35 L 2.8 USM II

                          ik ben gelukkig met mijn 16-35 , vervorming of niet, d'r is toch geen dynamisch alternatief.

                          ze is : snel, scherp,lichtsterk, die vervorming werk ik 'r (indien nodig bij een foto) wel uit

                          Comment

                          Working...
                          X