Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe allround lens voor huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe allround lens voor huwelijk

    Ik ben een beginnend fotograaf, en ik moet in het voorjaar mijn eerste 3 huwelijken fotograferen. nu doe ik voornamelijk reportage en interieurs, waarvoor ik een canon EF 17-55 f2.8 gekocht heb. Die lens doet perfect wat ze moet doen, maar voor een huwelijk heb ik nog een aanvullende lens nodig met een grote lichtsterkte (liefst ook 2.8). Die lens moet ook een redelijk groot bereik hebben, zodat ik niet te veel (of liefst helemaal niet) moet wisselen van lens.

    Ik dacht aan zoiets als de sigma 50-150 2.8? Maar ik twijfel eerlijk gezegd vooral omdat het niet echt een professioneel lensje is. Die dingen zijn echt wel investeringen voor beginnende fotografen, maar je bent er wel gerust mee...

    Van canon zelf vind ik echter geen lens die qua bereik mooi aansluit op mijn 17-55... de 70-200 vind ik te 'tele' en niet echt allround, en dan blijft er ook een vervelend gat tussen de 55 en 70.

    heeft er iemand een idee welke lens op mijn lijf geschreven is?
    Myra fotografie

  • #2
    Re: nieuwe allround lens voor huwelijk

    Misschien de 24-105 L IS ? Een pracht van een lens, met image stabilizer en F4 over het ganse bereik. De stop die je verliest aan lich maakt de IS meer dan goed. De lens is wel een pak prijziger dan de Sigma.

    Succes met je keuze.

    Mvg,

    Wim
    BD0808BE

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe allround lens voor huwelijk

      Voor een huwelijk gebruik ik voor 80 % mijn 17-55 f/2.8.
      om portretjes te schieten zondr dat ze mij in de gaten hebben ( receptie en in de kerk ) gebruik ik regelmatig mijn ( goedkope ) 28-200 op 200 mm
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe allround lens voor huwelijk

        Merci mensen,