Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

    Wie gebruikt een Nikkor 135mm f2.0 AF-DC (defocus control) op een digitaal toestel
    Vroeger had ik dit objectief in mijn bezit, en gebruikte het op een Nikon F5 en F4 analoog toestel daar presteerde dit objectief heel goed, en was voor een 135mm heel lichtsterk en vlijmscherp, maar door aankoop van een 80-200 AFS heb ik het objectief verkocht, omdat ik meende dit niet meer nodig te hebben
    Nu denk ik hoe langer hoe meer om dit objectief terug aan te kopen, dan heb ik omgerekend naar Nikon digitaal een dikke 200mm f2, mooie télé en heel lichtsterk.
    Graag had ik eens de ervaringen gehoord van een gebruiker op een digitaal toestel, hoe dit objectief zich daar gedraagd op gebied van scherpte, en hoe effectief je de defocus control kan gebruiken

  • #2
    Re: Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

    Ik heb er eentje en heel tevreden over.
    Hier zie je een voorbeeldje



    Nog vragen, aarzel niet mij te contacteren.
    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
    ----------------------------------------------
    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

      Hi,

      Als Canonian weet ik dat Bjorn Rorslett deze lens 4 op 5 geeft, wat goed is.

      DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

        Een 135/2.0 D DC is een uitgesproken portretlens, indertijd voor (uiteraard) analoge toestellen ontworpen.
        Ik heb deze lens verkocht, ondanks een zeer goede prestatie met mijn D1X, maar deze lens is met de cropfactor x1.5 te lang voor portretfotografie
        (202.5 mm).
        Indien je toch zou gaan voor een DC-lens, zou ik opteren voor de 105/2.0 DC.

        Het spreekt voor zich, dat je er heel mooie portretten kunt mee realiseren.
        Al is het niet gemakkelijk om de juiste instelling te bekomen ivm de defocusing van voor- of achtergrond.

        Toch een aanrader; al werk ik momenteel met de 85/1.4.

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

          Deze lens is zeer mooi, voor portret op crop 1.5 te lang. Als (omgerekend) 200mm. 2.0 zeer goed en compact.
          Ook ik heb de lens helaas verkocht, kon ik ze voor die prijs weer kopen dan deed ik het.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 135mm f2.0 AF-DC

            Deze lens is zeer mooi, voor portret op crop 1.5 te lang. Als (omgerekend) 200mm. 2.0 zeer goed en compact.
            Ook ik heb de lens helaas verkocht, kon ik ze voor die prijs weer kopen dan deed ik het.
            Dan ben ik blijkbaar niet de enige die deze terug zou willen , ik zou ze niet gebruiken voor portret daar ik de 85mm f1.4 heb, maar wel als lichtsterke télé om Bv. concerten en dergelijke.

            Comment

            Working...
            X