Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's afdrukken tijdens evenementen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's afdrukken tijdens evenementen.

    Hoi,

    Iemand ervaring met het afdrukken van foto's tijdens evenementen?

    Doel is:
    Elke bezoeker kan een foto('s) laten maken en deze wordt dan ter plaatse afgedrukt op 10x15 of 13x18.
    Liefst zouden we de foto voorzien van een logo of een kadertje met het logo van het evenement.

    Kan je zo'n toestel huren?
    Wat zou aankoop kosten?

    Ik wil de verschillende mogelijkheden uitzoeken.

    Bedankt voor de tips!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Foto's afdrukken tijdens evenementen.

    I use a Canon Selphy for this.
    10x15cm

    Make some actions before the event for image re-size, logo's etc.

    Fuji have some printers too.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's afdrukken tijdens evenementen.

      Technisch geen enkel probleem, maar heb je de tijd ervoor ?

      Persoonlijk zou ik het doen met een dslr toestel op statief verbonden met een Laptop met de USB kabel en werken met remote capture.
      DE beelden worden dan rechstreeks op de hardeschijf van de laptop geplaatst vanuit de camera. Samen met remote capture is Qimage in gebruik bedie programma's moeten tegelijk kunnen werken, Qimage staat ingesteld op het formaat van je printer, en in de map waar de beelden worden opgeslagen.
      De plaatsing van het logo kan gebeuren naar wens, maak er een apart jpeg bestand je voor in Photopshop en plaats dit ook de deze map bij een afdruk laat je het bestandje mee uitprinten.

      Qua tijd zou ik kiezen voor een dye sub printer 10X15 zoiets als de selphy printers van Canon, dan heb je een afdruk voor 30 cent en kan je der nog iets aan verdienen op een beurs.

      De selphy printers zijn niet duur van 100 tot 200 euro afhankelijk van het type.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Foto's afdrukken tijdens evenementen.

        Die Selby printers van Canon zijn zeker niet slecht, maar ik vraag me toch af of deze niet te traag werken om op een beurs foto's af te drukken. Je mag rekenen op één minuut afdrukken per foto, zonder het instellen en/of zoeken naar de juiste foto op de display. Dat maakt een zestigtal foto's maximaal per uur. Als het dan druk wordt en mensen een half uur of langer moeten wachten op een afdruk, haken ze snel af.
        Alles hangt dan ook af van hoeveel foto's je wil afdrukken binnen een bepaalde tijd. Méér dan één printer is natuurlijk ook een mogelijkheid.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Foto's afdrukken tijdens evenementen.

          kpas,

          Ik heb een Selphy, en het neemt inderdaad ongeveer 1 minuut in beslag om af te drukken, daar het (speciaal canon) papier er 4 maal doormoet...
          Kostprijs per foto : net geen 30 cent ...

          Als je wil mag je altijd eens langs komen te brugge om een test te doen , en eventueel zelfs mijn toestel gebruiken op de beurs... Ik woon te Brugge


          Marc

          PS de kwaliteit is wel beter dan een geprinte versie, daar de foto's niet "nat" zijn ...
          NIKON D80 - 18-135mm AF ED - Wees mild aub ...

          Comment


          • #6
            Re: Foto's afdrukken tijdens evenementen.

            Thanks voor de informatie!

            Ik heb ook een bedrijf gevonden die zo'n dingen verhuurt. Met speciale soft om er onmiddelijk een logo of kader omheen te zetten.

            Is wel duur, want voor de printer +papier en dye voor 200 prints kost het 230 Euro. Voor die prijskan ik er een kopen!
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment

            Working...
            X