Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pyamawants

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pyamawants

    Een foto van verleden jaar. De pyamawants heb ik buiten gevonden en op een blaadje wit papier gezet om wat foto's van te maken.De exif staat in het fotokader.

    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Pyamawants

    Kan dadelijk in een natuurkunde boek . Prachtig scherp. Is het moeilijk om zo'n beest stil te houden?
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

    Comment


    • #3
      Re: Pyamawants

      Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
      Is het moeilijk om zo'n beest stil te houden?
      Ik heb er meerdere foto's van moeten maken om er eentje te hebben waar hij stil zat. Ze kruipen niet echt heel snel....met een beetje geduld lukt het wel.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Pyamawants

        Mooi hé
        Ik zie bij ons meestal de volledig groene exemplaren. Maar daar ken ik helaas de benaming niet van
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: Pyamawants

          Mooi als registratiefoto.
          Als dit het doel was zag ik wel liever wat meer dof.

          Als fervente liefhebber van weinig dof had ik de wants liever in zijn natuurlijke omgeving gezien.

          Ik wil zeker iets zeggen over de belichting. Pijamawantsen zijn absoluut niet gemakkelijk om goed weer te geven. En je belichting is hier zeer goed geslaagd

          Jij weet duidelijk waar je mee bezig bent. Laat ze maar komen zou ik zeggen!
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Pyamawants

            Mooie foto, maar ik zie ze ook liever in hun natuurlijke omgeving.

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Mooi hé
            Ik zie bij ons meestal de volledig groene exemplaren. Maar daar ken ik helaas de benaming niet van
            Veel kans dat het om de groene stinkwants (Palomena prasina) gaat, deze is zeer algemeen. Uitgezonderd de vliezige top van de voorvleugels is deze bijna volledig groen. In de winter verkleurt deze naar bruin.

            Jorgen
            Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

            Comment


            • #7
              Re: Pyamawants

              héél knappe belichting toegepast! staat er bijgevolg prima op deze piamawants...tot nu toe nog niet tegengekomen hier in de tuin (zo'n wants)...grtz!
              Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

              http://pallenhoven.be

              Comment


              • #8
                Re: Pyamawants

                Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                Kan dadelijk in een natuurkunde boek . Prachtig scherp. Is het moeilijk om zo'n beest stil te houden?
                Niet met wat velpon (grapje hoor, niet ernstig bedoeld)

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                Mooi als registratiefoto.
                Als dit het doel was zag ik wel liever wat meer dof.

                Als fervente liefhebber van weinig dof had ik de wants liever in zijn natuurlijke omgeving gezien.
                Mijn idee ook, in zijn natuurlijk kader zie ik ze liever, zelfs als de DOF dermate is dat je van dit kader niets kan thuisbrengen.
                fotosite

                Comment

                Working...
                X