Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

    is er iemand die ervaring heeft met EEN/BEIDE lenzen van sigma op een NIKON D50?
    Deze had ik beide in gedachten om te kopen qua prijs/kwaliteit.
    Graag jullie mening.

  • #2
    Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

    Beide zijn zeer goede objectieven. Vergelijken is echter onbegonnen werk. De voordelen van de ene zijn de nadelen van de andere en omgekeerd.

    Vertel ons eerst waar het objectief voor moet dienen, wat het mag kosten en hoe intensief je het wil gebruiken. Dan zullen er zeker bruikbare adviezen komen.

    Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

      Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
      Beide zijn zeer goede objectieven. Vergelijken is echter onbegonnen werk. De voordelen van de ene zijn de nadelen van de andere en omgekeerd.

      Vertel ons eerst waar het objectief voor moet dienen, wat het mag kosten en hoe intensief je het wil gebruiken. Dan zullen er zeker bruikbare adviezen komen.

      Mvg,
      TravelToy.
      hoi,ik zou de 70-200mmF/2.8 gebruiken om bij mindere lichtomstandigheden zoals bv. op een feestje binnen alsook de snelheid voor sport & actie waar je geen groot zoombereik voor nodig hebt;en de bigma voor dierenparken,vogels in de vrije natuur,eenden,reigers.............

      Comment


      • #4
        Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

        Ik heb zelf de Sigma 70-200 die je noemt. Het is een zeer prettige lens om mee te werken. Ik gebruik hem vrijwel alleen voor sport en dankzij de HSM motor stelt de lens razendsnel en goed scherp. Voor sport waarbij je niet een heel groot bereik nodig hebt is het een echte aanrader. Voor voetbal op het veld is hij wel wat aan de korte kant.
        Nikon D70s - www.fotolevel.nl

        Comment


        • #5
          Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

          Ik heb ze beiden en gebruik ze zowel op D50 als D200.
          Zeer tevreden gebruiker overigens. Op mijn fotosite (zie handtekening) staan er hopen met de 50-500 op de D50 (exif staat onder de foto's). Overtuig jezelf maar. Je moet wel effe bladeren, tegenwoordig nogal veel bezig met de 300mm2.8.
          De 70-200 gebruik ik voornamelijk voor sport. Prestreert schitterend op de D50.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

            ik gebruik de sig 70-200 2.8 op de D50 en ben er zoals de meeste hierboven heel tevreden over, snelheid en scherpte zeer ok en aldus een prettige lens om mee te werken en nog goed voor de conditie ook want ze weegt wel wat door maar dat sleur je met plezier mee als de foto's goed slagen aanrader dus

            vriendelijke groeten, dimidub
            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

            Comment


            • #7
              Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

              Oorspronkelijk geplaatst door jb2400 Bekijk bericht
              hoi,ik zou de 70-200mmF/2.8 gebruiken om bij mindere lichtomstandigheden zoals bv. op een feestje binnen ....
              Hoewel ik ook tevreden ben over dit objectief denk ik toch dat f/2,8 wat weinig is om binnen te werken op feestjes. Hiervoor zou ik opteren voor een f/1,8 of zelfs f/1,4. Voor de rest moet het wel lukken denk ik.

              Afhankelijk van je budget kan je misschien ook eens kijken naar de Sigma 120-300 f/2,8 + extender. Iets duurder dan de beide lenzen samen, maar zeker het overwegen waard.

              Om het gat tussen de 70 en de 120 op te vullen doe je er een 85 f/1,8 (of 1,4) bij en je bent gesteld. (Dan wordt het natuurlijk wel "wat" duurder).

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

                Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                Hoewel ik ook tevreden ben over dit objectief denk ik toch dat f/2,8 wat weinig is om binnen te werken op feestjes. Hiervoor zou ik opteren voor een f/1,8 of zelfs f/1,4. Voor de rest moet het wel lukken denk ik.

                Afhankelijk van je budget kan je misschien ook eens kijken naar de Sigma 120-300 f/2,8 + extender. Iets duurder dan de beide lenzen samen, maar zeker het overwegen waard.

                Om het gat tussen de 70 en de 120 op te vullen doe je er een 85 f/1,8 (of 1,4) bij en je bent gesteld. (Dan wordt het natuurlijk wel "wat" duurder).

                Mvg,
                TravelToy.
                Hoi traveltoy, inderdaad...zo had ik het nog niet bekeken.
                Dat is wel het overwegen waard,BEDANKT VOOR DE TIP!!!
                Grtn JB

                Comment


                • #9
                  Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

                  Oorspronkelijk geplaatst door jb2400 Bekijk bericht
                  Hoi traveltoy, inderdaad...zo had ik het nog niet bekeken.
                  Dat is wel het overwegen waard,BEDANKT VOOR DE TIP!!!
                  Grtn JB
                  No problem,

                  "Thinking outside the box"

                  Mvg,
                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma70-200mmF/2.8EX DG MACRO/HSM**bigma50-500mmF/4_6.3EX DG/HSM beide APO

                    Trouwens,dank aan allen voor de reacties.
                    Ben er mee geholpen

                    Comment

                    Working...
                    X