Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief 28-300mm of 70-300mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief 28-300mm of 70-300mm?

    Hallo!

    Ben wat bezig met kijken naar een telelens. Nu lijkt het me heerlijk om niet steeds je lens te hoeven verwisselen en nu heb ik pas in een zaak een Sigma 28-300mm gezien. Ook lag er een 70-300mm naast, welke aanzienlijk goedkoper is.

    Wat zijn de nadelen van zo`n 28-300mm, als die er uberhaupt zijn?

    Waarom heeft bijna iedereen toch een 70-300mm? Ook werd er door de winkelier en zie ik hier ook op het forum vaak gesproken over APO, wat houd dat precies in?

    Is het mogelijk dat de Sigma 28-300mm ook de beeldkwaliteit verbeter ten opzichte van mijn Sony A100 Kitlens 18-70mm?

    Bij voorbaat dank en mvg Hans!

  • #2
    Re: Objectief 28-300mm of 70-300mm?

    Persoonlijk zou ik opteren voor 2 lenzen, daar je kitlens (ik heb ze ook) verbazingwekkend goed is voor zijn prijs, en je kan tot 18 mm gaan wat zeer handig is.......
    En ga dan voor een 70-300 APO DG Macro prijs kwaliteit ook goed, en je hebt nog een beperkte macrofunctie wellicht op 200 mm, maar het experimenteren waard.
    Blijft het jou echt te liggen, kan je nadien nog voor 2.8 of prime lenzen uitkijken! Veel fun

    APO = men gebruikt low-dispersionglas, de welke jouw kleuraberratie ten goede komt. Een kleine meerprijs maar de moeite.

    Comment


    • #3
      Re: Objectief 28-300mm of 70-300mm?

      Oorspronkelijk geplaatst door zuyderduyn Bekijk bericht
      Wat zijn de nadelen van zo`n 28-300mm, als die er uberhaupt zijn?
      nadelen: soft op groothoek en tele, weinig lichtsterk, dus om deftige sluitertijden te halen op 300mm heb je vrij veel licht nodig of moet je iso de hoogte in... Mijn eerste objectief was een 28-300, dacht ook dat ik daarmee wel genoeg zou hebben, tot je wat beter gaat kijken naar je foto's en je bewust wordt van de mindere beeldkwaliteit. 't is een 10X zoom, en in regel is de kwaliteit van het objectief omgekeerd evenredig met de zoomfactor. Dus een 3x zoom objectief presteert doorgaans veel beter dan een 10x zoom.

      Oorspronkelijk geplaatst door zuyderduyn
      Waarom heeft bijna iedereen toch een 70-300mm? Ook werd er door de winkelier en zie ik hier ook op het forum vaak gesproken over APO, wat houd dat precies in?
      Omdat deze 70-300 van sigma een héél goede prijs/kwaliteit verhouding heeft! Wat apo betekent kan je op de sigma website lezen.

      Oorspronkelijk geplaatst door zuyderduyn
      Is het mogelijk dat de Sigma 28-300mm ook de beeldkwaliteit verbeter ten opzichte van mijn Sony A100 Kitlens 18-70mm?
      van geen kanten Hou je kitlens en koop er de 70-300 gewoon bij! Je moet dan wat meer wisselen van lenzen (maar tenslotte is dat de reden waarom je voor een dslr gaat), maar het zal de kwaliteit van je beelden ten goede komen.

      Mvg,
      Johan

      Comment

      Working...
      X