Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instapobjectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instapobjectief?

    Hallo!

    Ik heb een D70 body gekocht en ben nu op zoek naar een goed en betaalbaar instapobjectief.

    Ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC Nikon. Is dat een goed model? De prijs spreekt mij in ieder geval enorm aan!!
    Sander

  • #2
    Re: Instapobjectief?

    Zelf heb ik de 18-70 kitlens van Nikon. Die bevalt me goed en krijgt ook in testen goede beoordelingen voor 'n kitlens. Sluit ook mooi aan qua bereik als je nog 'ns 'n 70-300 gaat aanschaffen.

    De 18-55 Nikkor krijgt veel negatieve beoordelingen, dus die zou ik sowieso links laten liggen.

    Comment


    • #3
      Re: Instapobjectief?

      De 17-70 F1:2.8-4.5 goed scherp instapobjectief voor zijn prijs.
      Niet zo'n plastic in elkaar gelijmd ding als de Nikon kit-objectief.

      Comment


      • #4
        Re: Instapobjectief?

        1 advies.............. spaar door voor beter glas.

        Koop in 1 keer goed glas en je bent er voor lange tijd goed mee.
        Nikon spul

        Comment


        • #5
          Re: Instapobjectief?

          Als je momenteel echt geen geld kunt/wilt geven aan een objectief denk ik dat je maar één klwaliteitslens kunt overwegen: de 50 mm 1,8, van al de rest ga je vroeg (waarschijnlijk) of laat spijt krijgen.
          Als je de kitlens 18-70 kunt kopen is dat wel een optie denk ik, die schijnt vrij goed te zijn bij nikon.
          Goed glas kost (veel) geld! Sigma maakt goede lenzen, maar hun budgetreeks zijn er daar helaas geen van...

          Groeten,
          Koen
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Instapobjectief?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sandur Bekijk bericht
            Hallo!

            Ik heb een D70 body gekocht en ben nu op zoek naar een goed en betaalbaar instapobjectief.

            Ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC Nikon. Is dat een goed model? De prijs spreekt mij in ieder geval enorm aan!!

            Ik hoop morgen mijn Tamron lens te ontvangen die ik meer zal gebruiken als mijn kitlens (ook een D70s camera met kitlensgekocht).
            Dit zou een killerlens moeten zijn en de prijs valt heel erg mee:

            Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)

            Dit is de lens gekocht bij Corné en moet €329 kosten (excl verzending)

            Comment


            • #7
              Re: Instapobjectief?

              De kitlens Nikkor 18-55 is optisch niet zo slecht, maar de bouwkwliteit is niet van een hoog niveau, het voelt allemaal nogal plastiek aan, lijkt wat fragiel. Positief is echter wel dat die lens tweedehands soms te koop is voor een peulschil.

              De Nikkor 18-70 daarentegen voelt veel degelijker aan, deze lens is welliswaar duurder dan de 18-55, maar ik raad deze toch aan, zeker als eerste en voorlopig enige lens, en als instap in fotografie is dit wel een goede keuze.

              De Tamron 28-75 f/2.8 die hier genoemd wordt is ook een zeer goede lens, in mijn ogen nog een stuk beter dan de Nikkor 18-55 en 18-70. Het is een lens waar ik echt van hou, echter als enige lens raad ik de Tamron 28-75 niet aan wegens een gebrek aan groothoek.

              Over de Sigma 18-50 en de Sigma 17-70 kan ik niet veel vertellen, want die heb ik nooit gebruikt.

              Comment


              • #8
                Re: Instapobjectief?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sandur Bekijk bericht
                Hallo!

                Ik heb een D70 body gekocht en ben nu op zoek naar een goed en betaalbaar instapobjectief.

                Ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC Nikon. Is dat een goed model? De prijs spreekt mij in ieder geval enorm aan!!
                Wat noem je goed ? National-Geografic-goed of beter-dan-mijn-huidig-compactje-goed ?

                Wat noem je betaalbaar ? 100, 500, 1.000 euro ?

                Wat wil je ermee fotograferen ? Tele, macro, portret, groothoek, ... ?

                Hoe intensief zal het gebruikt worden ? Dagelijks, wekelijks, maandelijks, ... ?

                Waar zal het gebruikt worden ? Binnen, buiten, veel licht, weinig licht, ... ?

                Als je hier wat antwoorden op formuleert, dan kunnen "we" gericht advies geven. Anders wordt het gewoon een opsomming van de objectieven die "wij" hebben en die "wij" leuk vinden.

                Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Instapobjectief?

                  Sigma 18-50 is ok, maar dan wel de 2.8 versie
                  2e hands goed betaalbaar, en veel scherper dan de 18-70 kitlens.
                  Ik heb ze beide gehad.

                  Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment

                  Working...
                  X