Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De runderdaas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De runderdaas

    Deze foto is uit 3 afzonderlijke foto's samengesteld door middel van software.De software neemt alle scherpe delen uit meerdere foto's en maakt er één geheel van.Zo krijg je veel meer scherpte diepte tov één enkele foto. Men noemt dit "focusstacking"( voor wat meer info best googelen).De foto's zijn net na elkaar gemaakt door telkens de focus iets te veranderen.Een voorwaarde is wel dat men niet horizontaal of verticaal mag bewegen met de camera omdat men anders de foto's niet perfect kan laten passen( dus best vanop een statief en eventueel een macrorail). Voor de goeie orde dit was een DODE runderdaas. Bij levende of bewegende onderwerpen is het haast onmogelijk om meerdere foto's nog perfect te laten passen.
    Het is geen kunst om een dood insect te fotograferen, mijn bedoeling is om de mogelijkheid om verscheidene lagen te combineren eens te laten zien.
    Canon 30D + MP-E 65 op 4:1 vergroting

    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: De runderdaas

    Dood of niet, ik word toch telkens sprakeloos van je foto's.
    Ook dit is weer een topper

    Comment


    • #3
      Re: De runderdaas

      "Daas" indrukwekkend !
      www.petervdg.net/Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: De runderdaas


        Vraagje: zijn de horizontaal gekleurde lijnen op de facetogen te wijten aan deze software hocus-pocus of zijn dit eerder de eerste beginselen van de aftakeling van het insect? Of zijn dit gewoon kleurreflecties?

        PS: nooit stoppen met het maken van dergelijke prentjes aub
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: De runderdaas

          Dood of niet, een prachtige foto in al zijn 'facetten'!

          Zou perfect zijn om op zijn doodsprentje te plaatsen
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: De runderdaas

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Vraagje: zijn de horizontaal gekleurde lijnen op de facetogen te wijten aan deze software hocus-pocus of zijn dit eerder de eerste beginselen van de aftakeling van het insect? Of zijn dit gewoon kleurreflecties?
            De daas z'n ogen zijn zo Kijk maar eens naar deze foto van een waterdaas

            Rupselkopke, is het nodig dat ik zeg dat je me weeral eens verbaast...?

            Mvg,

            Comment


            • #7
              Re: De runderdaas

              Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht

              Vraagje: zijn de horizontaal gekleurde lijnen op de facetogen te wijten aan deze software hocus-pocus of zijn dit eerder de eerste beginselen van de aftakeling van het insect? Of zijn dit gewoon kleurreflecties?

              PS: nooit stoppen met het maken van dergelijke prentjes aub
              Dag....en bedankt voor de reacties allemaal.

              Bij foto's van insecten kan je meestal aan de ogen zien of ze dood waren of niet bij het nemen van een foto. Levende insecten hebben zelden( al zijn er uitzonderingen) vuil of stofjes in hun ogen. Ze kuisen hun ogen heel frequent door er met hun pootjes over te wrijven. Dode insecten verliezen na een tijd ook de kleur uit hun onderdelen .De kleuren van de ogen in de foto zijn al valer geworden. Van de hier voorkomende insecten hebben de dazen wel de mooiste facetogen qua kleuren en patroon.(imho)
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: De runderdaas

                ik zie ze toch liever zo dan levend
                op de een of andere manier trek ik ze altijd aan...gevolg...steek, steek...
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: De runderdaas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  De daas z'n ogen zijn zo Kijk maar eens naar deze foto van een waterdaas

                  Rupselkopke, is het nodig dat ik zeg dat je me weeral eens verbaast...?

                  Mvg,
                  Dag

                  Frederic, het is echt niet zo moeilijk om zo'n foto te maken.......het insect werkte echt heel goed mee .
                  De gratis software waarmee je deze meerdere foto's op elkaar kunt plakken vind je hier; http://www.hadleyweb.pwp.blueyonder..../combinez5.htm
                  Het is een proefversie die al een jaartje op mijn computer draait......vroeg of laat (als hij op punt staat)zal deze software wel in een mooi jasje gegoten worden en te koop aangeboden worden.
                  De software werkt goed op pc ( geen ervaring op mac)
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De runderdaas

                    Prachtig, weer één van de best denkbare in zijn soort !!!

                    ps: De firma van Helicon heeft al een tijdje soortgelijke soft op de markt nl " HeliconFocus". Hier te vinden : http://heliconfilter.com/pages/index.php?id=509

                    Groetjes,
                    John

                    Comment


                    • #11
                      Re: De runderdaas

                      Prachtig werk .
                      Die runderdazen zijn mijn grootste nachtmerrie, ik reageer immers zeer heftig op hun beten.
                      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De runderdaas

                        Oorspronkelijk geplaatst door Panawillem Bekijk bericht
                        Dood of niet, ik word toch telkens sprakeloos van je foto's.
                        Ook dit is weer een topper
                        Ook zoiets hier

                        Comment


                        • #13
                          Re: De runderdaas

                          Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                          Prachtig werk .
                          Die runderdazen zijn mijn grootste nachtmerrie, ik reageer immers zeer heftig op hun beten.
                          Terugbijten.......daar kunnen ze niet tegen
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: De runderdaas

                            Coole foto! Nu nog eens een levend exemplaar
                            Trouwens: je kunt zien dat die beestjes hun oren in de poten hebben (dacht ik toch)
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De runderdaas

                              uitermate scherp zo een samengestelde, knappe bewerking
                              groeten Luc.
                              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                              Comment

                              Working...
                              X