Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil fotolamp - flitser

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil fotolamp - flitser

    Alhoewel ik graag een bepaalde flitserset wou kopen van falcon eyes had willen kopen schrikt de prijs van (bijna) 700 euro me wel af.
    (alhoewel ik weet dat ik hiervan heel tevreden zou zijn)

    Nu zag ik ook 2 setjes van allebei minder dan 275 euro. Het ene bestaat uit een lampenhouder met daglichtlampen
    http://www.benel.nl/consument/detail.asp?fIdNr=180&offset=90&Id=3249

    het andere setje uit flitlampen(weliswaar maar richtgetal 30)
    http://www.benel.nl/consument/detail.asp?fIdNr=180&offset=90&Id=3244

    Nu heb ik twee vragen :
    1) wat is het voordeel/nadeel van flitslampen/daglichtlampen ? Ik weet niet goed welk van beide systemen te nemen. De bedoeling is foto's te nemen met veel schaduw
    2) Ik zal normaal gezien de flitslampen maar op een 1 of 1,5 meter van het onderwerp zetten dus vroeg ik mij af of een richtgetal 30 voldoende daarvoor zal zijn.

    Dit onderwerp is al gedeeltelijk behandeld geweest maar had nog die twee vraagjes....

  • #2
    Hallo Phillipe,

    Het werken met lampen heeft soms voordelen, maar in de meeste gevallen heeft het enkel nadelen.
    Om met het grootste nadeel te starten , "de warmte" die geproduceerd wordt, als je moet poseren voor lampen dan loopt het zweet al vlug van je gezicht. Dus niet echt praktisch voor fotograaf en model. Een ander nadeel is de kleurtemperatuur van je lampen, maar dat is iets wat je met een digtaal toestel meer onder controle krijgt dan met een analoog toestel.

    Het voordeel is, dat je en je sluitersnelheid en je diafragma kan gebruiken wat niet zo is bij een studioflits. Daardoor kan je bijvoorbeeld portretten maken met een grote opening of zelfs op volle opening. Dit geef een zeer kleine scherptediepte en een wazige achtergrond.

    Ik weet dat een studio opstarten een serieuze kost met zich meebrengt maar denk er wel aan dat je toch beter kwaliteit koopt dan op zoek te gaan naar het goedkoopste. Een studioflitser moet deel uitmaken van een systeem, en de componenten van dat systeem moeten onderling uitwisselbaar zijn. Dat is heel belangrijk, dat maakt dat je elke reflector of paraplu kan gebruiken op gelijk welke flits of statief.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Originally posted by Digipics357
      Hallo Phillipe,

      Het voordeel is, dat je en je sluitersnelheid en je diafragma kan gebruiken wat niet zo is bij een studioflits. Daardoor kan je bijvoorbeeld portretten maken met een grote opening of zelfs op volle opening. Dit geef een zeer kleine scherptediepte en een wazige achtergrond.

      Het bovenstaande doet alweer een vraagje boven borrelen ... als je een studioflits gebruikt, kan je dan alleen met sluitertijd werken ? of ???

      Kan ik dit bereiken met een studioflits of alleen met een studiolamp ?

      Comment


      • #4
        Hoi Philippe
        ik krijg morgen of vrijdag mijn studio spullen binnen..
        ik heb alles besteld van falcon eyes bij bennel.nl

        Ik heb een ruimte van ong. 4 meter breed, 2,75 hoog en 5,5 meter diep


        heb de set
        2x SS110, 2x statief 2,4 meter. 1 softbox (40x45) 1x paraplu...

        en extra ass.:

        2 paraplus goud en zilver
        een kleppenset,
        Honingraat
        extra kleurenfilters
        Conische Snoot,
        Extra softbox van 60*60
        En het belangrijkste, omdat ik met de G2 werk een
        TR-I Flitsontspanner..

        reflectors had ik al,
        en ik heb zelf nog wat extra halogeen verlichting.
        waar ik later zelf een extra kleppenset op ga zetten..

        En ik ben nog geen 300 euro kwijt excl. btw dan

        mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
        canon 20-35 usm

        Comment


        • #5
          Gabriëlla,

          Is dat www.bennel.nl ?
          Ik kan de pagina niet vinden.

          Bedankt op voorhand, Suske.
          Mijn plaatjes op 500px...

          Comment


          • #6
            neen het is www.benel.nl met één n dus ...

            Je hebt daar besteld ? Tiens, ik had naar hen een mailtje gestuurd en aan mij reageerden ze dat ze niet leveren in belgie.

            Het is inderdaad de ss set dat ik ook wel zou zien zitten ...
            Wel een lage prijs die 300, ik dacht dat de set ss100 263 euro was en de goedkoopste softbox rond de 80 euro...
            Trouwens, bedoel jij de ss110 of SS100 ? De 110 vind ik eigenlijk niet terug

            Laat eens iets weten of die set degelijke resultaten geeft, dan koop ik die ook ;-)

            Comment


            • #7
              Philipe
              ik zit al heel de morgen bij de deur te wachten..
              Zal je de resultaten zsm laten zien, als alles op zijn plek staat..

              en anders kom je maar gewoon een keer in eindhoven testen

              binnen kort is trouwens de foto5daagse in Utrecht, het is meer een handelaren beurs.
              Als je geen haast hebt, zou ik daar anders zeker even gaan kijken.



              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
              canon 20-35 usm

              Comment

              Working...
              X