Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

    ik kan misschien ergens volgende lens op de kop tikken :

    Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

    Advies: is dit een goede lens voor voetbal?

    Prijs: wat gaat deze nog tweedehands? tot hoever kan ik gaan?
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht

    Prijs: wat gaat deze nog tweedehands? tot hoever kan ik gaan?
    Goeiedag,


    Verder dan 650 euro zou ik persoonlijk niet gaan, liever 600 natuurlijk.
    Het betreft hier de draaizoom toch?
    De schuifzoom mag toch niet meer dan 450 euro kosten.

    Alles is relatief, rekening houdend met je prioriteiten.

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

      Hij zou geschikt kunnen zijn voor voetbal, let wel, het is géén AF-S.
      Die focus nl veel sneller omdat deze een ingebouwde silent wave motor heeft.
      De AF versie gebruikt de motor van de camera.
      Als je bv een D40 hebt dan werkt deze lens niet.

      Gr kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
        ik kan misschien ergens volgende lens op de kop tikken :

        Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

        Advies: is dit een goede lens voor voetbal?

        Prijs: wat gaat deze nog tweedehands? tot hoever kan ik gaan?
        Als je er hoofdzakelijk voetbal mee wil fotograferen, dan zou ik eerder opteren voor de AF-S versie (duurder) of zoeken naar een Sigma 70-200 HSM. Die moet voor hetzelfde bedrag (600 euro) 2° hands te vinden zijn.

        Extra voordeel is dat die Sigma perfect samen werkt met de Sigma 1,4 extender die op zijn beurt ook weer maar de helft kost van de nikon variant.

        Mvg,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

        Comment


        • #5
          Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Hij zou geschikt kunnen zijn voor voetbal, let wel, het is géén AF-S.
          Die focus nl veel sneller omdat deze een ingebouwde silent wave motor heeft.
          De AF versie gebruikt de motor van de camera.
          Als je bv een D40 hebt dan werkt deze lens niet.

          Gr kees
          is voor de D50..
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

          Comment


          • #6
            Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            is voor de D50..
            Weet ik, zag ik al in de handtekening.
            Ik zei ook als.
            Voor de mensen die dit ook lezen die wel een D40 hebben.

            Gr kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

              Wat bedoel je met voetbal ? Koning Boudewijnstadium of de Duiveltjes in je dorp ? Heb zelf de af ED versie schuifzoom, prachtlens en heel scherp. Maar zwaar !!! Dus opletten voor bewegingsonscherpte. De Sigma kan hier NIET tegen op, vergeet dat
              Je volgt er waarschijnlijk eentje op eBay en vraagt daarom hier wat je maximum bod mag zijn

              Comment


              • #8
                Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Wat bedoel je met voetbal ? Koning Boudewijnstadium of de Duiveltjes in je dorp ? Heb zelf de af ED versie schuifzoom, prachtlens en heel scherp. Maar zwaar !!! Dus opletten voor bewegingsonscherpte. De Sigma kan hier NIET tegen op, vergeet dat
                Je volgt er waarschijnlijk eentje op eBay en vraagt daarom hier wat je maximum bod mag zijn
                provinciaal voetbal met D50 ga je niet naar koning boudewijn denk ik
                zal als amateur maar bij mijn sigma 70-300 blijven

                als deze zoveel gaat zou ik deze lens op ebay niet kopen..
                vertrouw het versturen nooit..
                zo'n lens kost teveel geld om te vergooien..
                Last edited by stroedel; 15 februari 2007, 21:31.
                Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                Comment


                • #9
                  Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                  @ Traveltoy

                  AFS 80-200 lenzen voor 600 euro? behalve misschien een dubieus gestolen of kapot exemplaar?
                  Ga svp geen onzin uitkramen!
                  Zo zet je mensen op het verkeerde been.
                  AFD lenzen in goede staat doen momenteel 650-750 euro, AFS voor 800 (mits in beroerde staat) tot 1200 euro en de VR lenzen gaan voor 1400-1500 euro.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    @ Traveltoy

                    AFS 80-200 lenzen voor 600 euro? behalve misschien een dubieus gestolen of kapot exemplaar?
                    Ga svp geen onzin uitkramen!
                    Zo zet je mensen op het verkeerde been.
                    AFD lenzen in goede staat doen momenteel 650-750 euro, AFS voor 800 (mits in beroerde staat) tot 1200 euro en de VR lenzen gaan voor 1400-1500 euro.
                    Rob, ik denk dat Traveltoy hier de Sigma 70-200 HSM bedoelt, voor rond de 600€, 2de hands dan he.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                      provinciaal voetbal met D50 ga je niet naar koning boudewijn denk ik
                      zal als amateur maar bij mijn sigma 70-300 blijven

                      als deze zoveel gaat zou ik deze lens op ebay niet kopen..
                      vertrouw het versturen nooit..
                      zo'n lens kost teveel geld om te vergooien..
                      Deed zelf al een 40 tal verzendingen met de Post, alles kwam vlot terrecht, van Fax over lens naar Italië tot Luchter

                      Comment


                      • #12
                        Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                        Als je met Paypal betaalt zijn je leveringen gewaarborgd tot 500 €, dat beperkt dan toch je risico.
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                          De 80-200 is een uitstekende aanvulling voor je objectieven set. En ook geschikt voor langs de lijn.

                          De eerste versie uit 1987"f2,8 AF ED had toen een winkel prijs van minder dan 900 euro. Die gaan nu onder de 400 euro weg. En dan zijn ze ook nog in een goede staat.

                          De tweede versie ...

                          De derde versie ...

                          De vierde versie ...

                          De vijfde versie is de AFS en die lag in de winkel voor 2200 Euro. Die gaat dus duurder dan 650 weg. (zit ik hier bijna m'n hele boek over te schrijven)

                          Nu zondag is er een fotografica beurs in Houten (NL) Daar liggen er zat van rond de 400.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            @ Traveltoy

                            AFS 80-200 lenzen voor 600 euro? behalve misschien een dubieus gestolen of kapot exemplaar?
                            Ga svp geen onzin uitkramen!
                            Zo zet je mensen op het verkeerde been.
                            AFD lenzen in goede staat doen momenteel 650-750 euro, AFS voor 800 (mits in beroerde staat) tot 1200 euro en de VR lenzen gaan voor 1400-1500 euro.
                            Sorry, misschien was mijn uitleg niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dus inderdaad dat :
                            - de AF-S versie de betere keuze was maar (veel) duurder dan de AF-D
                            - de Sigma een goed alternatief is voor de AF-D en ongeveer hetzelfde moet kosten als de AF-D, maar wel sneller is dan de AF-D.

                            Mvg,
                            TravelToy.
                            www.christian-bailleul.be | Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: tweedehands waarde van : Objectif NIKON AF - ED 80 –200 f 2.8

                              Mijn 80-200 Afs heeft mij de ronde prijs van 900 Euro gekost, in nieuwstaat, met de doos, koker en de papieren bij.
                              Ik neem vooral foto's van wielerwedstrijden en de Afs is echt geen overbodige luxe hoor!
                              Supertevreden!
                              Als het voor sport is, twijfel niet en zoek een Afs, spaar wat langer en je zal het je geen moment beklagen!

                              Ter info: Ik heb de mijne gekocht op Marktplaats.nl, wel zelf gaan halen.

                              Comment

                              Working...
                              X