Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep aan G3 eigenaars

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oproep aan G3 eigenaars

    Hi,

    Ben van plan om een G3 aan te schaffen, maar in mijn zoektocht naar de voordeligste prijs, kwam ik op www1.guenstiger.de terecht.

    Aldaar las ik tot mijn verbazing enkele negatieve bedenkingen van G3 gebruikers :
    - slechte autofocus bij weinig licht
    - slechte autofocus bij max.zoom en weinig licht
    - lange zoektijd voor autofocus bij weinig licht
    - probleem met flash bij korte afstand (?)
    - Aan/Uit schakelaar schakelt bij enige manipulatie
    - objectief zichtbaar in zoeker
    - lange wachttijd tussen indrukken vd. ontspanner en opname vd. foto

    Enfin, er zijn op deze site ook heel wat meer positieve dingen te lezen over de G3, maar ik vraag mij toch af : wat is hier allemaal van aan ?
    Wat zijn jullie ervaringen ivm bovenstaand lijstje ?

    Alvast bedankt,
    DirkB

  • #2
    Hoi , toch even melden: ik heb pad een G2 gekocht, k weet het het gaat over de G3 maar toch mijn bedenkingen...

    De G2 heeft zo goed als geen wachttijd na half indrukken, dus G3 zeker niet.
    Slechte autofocus bij weinig licht geldt voor heel veel camera's , dus tja...is waar. (bij G2 toch)

    Wilde dit toch even kwijt...
    ben ik juist ? Of is G3 toch anders?
    Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

    Comment


    • #3
      Originally posted by DirkB
      - slechte autofocus bij weinig licht
      - slechte autofocus bij max.zoom en weinig licht
      Binnen enkele dagen zullen de foto's (83 stuks) die ik een weekje geleden genomen heb op een fuif online staan. Daar was weinig licht, maar ik zou die autofocus zeker niet slecht noemen. Ik had zelf moeite om die personen scherp te zien.
      - lange zoektijd voor autofocus bij weinig licht
      Dat is logisch dat autofocus bij weinig licht langer duurt dan bij daglicht. Het belet echter niet om prachtige foto's te maken.
      - probleem met flash bij korte afstand (?)
      Daar heb ik totaal geen probleem mee. Ik heb een test gedaan door op arm-afstand een foto van mijn hoofd te nemen en ik had geen rode ogen en was niet overbelicht of zo. Maar ik was pas wakker dus heb ik die foto maar gedeleted
      - Aan/Uit schakelaar schakelt bij enige manipulatie
      Is niet waar. Je moet een zekerheidsknopje indrukken om het toestel aan te kunnen zetten...
      - objectief zichtbaar in zoeker
      Inderdaad, maar je kijkt altijd via het lcd-scherm en dat is echt goed.
      - lange wachttijd tussen indrukken vd. ontspanner en opname vd. foto
      Niet als je al half hebt ingedrukt en zo de camera klaar is om te schieten.

      Comment


      • #4
        Heb nu een maand mijn G3 en enkel het zien van de lens is waar. Maar je gebruikt toch alleen de LCD dus no probs..

        Ik heb ook zeeeeeeer lang rondgekeken en ben bij www.ny-camera.com overgegaan tot de aankoop.
        Ik had reeds meerdere componenten voor mijn Eos 3 gekocht bij hun. Supergoed. Wel kijken of hij in voorraad is, ik heb 2 maanden moeten wachten...

        Groeten,
        Steven
        Tegoei of ni !!Bike or Die !!

        Comment


        • #5
          Ik moet toegeven dat mijn G3 wel wat moeilijk focussed bij minder ligt. Maar dit doet hij niet altijd. Vanochtend nog eens wat foto's genomen op het een station toen het nog donker was en dit ging goed. Gisteravond binnen met huiskamer verlichting foto's geschoten en AF ging flink te keer
          Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
          Canon Digital Ixus
          ImageTank 20GB
          Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

          Comment


          • #6
            Ik ben wreed content van mijn machientje.
            Let op het ideale fototoestel bestaat niet, anders moesten er geen nieuwe modellen met nieuwe opties worden gemaakt. t'Is maar dat ge weet
            Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
            Powershot G3

            Comment


            • #7
              Van de lens is juist maar gelukkig heb je een superhandig draaibaar lcd scherm.

              Autofocus bij weinig licht is trager bij tele dan breedhoek maar nog altijd sneller dan manueel.
              Flash is zeer goed, je kan foto's trekkenin de volledige duisternis.

              Maar wil je een "objectieve" mening kijk dan voor wat cijgermateriaal bij devolgende link.

              http://www.dpreview.com/reviews/canong3/page11.asp

              Comment


              • #8
                Voor mij is het slechtste aan de G3 de manier waarop de draagriem aan de camera is verbonden: dat ding hangt vreselijk in de weg

                Comment


                • #9
                  OK, bedankt voor de reacties.

                  Zoals iemand reeds vermelde, is het waarschijnlijk zo dat geen enkele digicam goed overweg kan met weinig licht en AF.
                  Manueel focussen is waarschijnlijk de beste oplossing...
                  Hoewel ik me toch afvraag of de echte professionele high-end digicams (E20,D60...) hier ook last van hebben ?

                  Enfin, mijn beslissing is genomen, ik ga voor de G3.
                  (Zeker nu mijn 'oude' Minolta S304 vandaag verkocht is ! ).
                  Morgen ga ik hem ophalen in Duitsland.

                  De groeten,
                  DirkB

                  Comment

                  Working...
                  X