Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

    Ik bedoel van de andere merken: Tamron, Sigma...
    Is voor de 400D bestemd en 17 mm (of minder) is absoluut noodzakelijk, omdat ik nu geen groothoek heb.

  • #2
    Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

    Kies maar voor de Tamron 17-50 f2.8. Het is natuurlijk nog steeds geen canon 17-55 IS maar het is wel van het beste dat op de markt te verkrijgen is.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

      Ik denk geen , er is geen enkel alternatief die alle punten van deze lens evenaart , ik heb ze en het is een fantastisch ding, de Tamron kan een goedkopere vervanger zijn, maar die is op 2.8 niet even scherp (doch wel al heel goed hoor ) en die heeft geen IS... De Tamron is best goed, eventueel kan je de Tokina afwachten maar die laat al lang op zich wachten...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

        geen.

        spaar door !
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
          geen.

          spaar door !


          @RDB : Heeft die Tokina een stabilisatiefunctie?

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht


            @RDB : Heeft die Tokina een stabilisatiefunctie?
            Neen, en er is ook nog niks over bekend dus...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht


              @RDB : Heeft die Tokina een stabilisatiefunctie?
              Geen enkele andere heeft een stabiliteitsfunctie.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

                Goed, bedankt. Dan ga ik dus eens op zoek naar testresultaten van die Tamron en dan vergelijken maar, zeker?!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                  Goed, bedankt. Dan ga ik dus eens op zoek naar testresultaten van die Tamron en dan vergelijken maar, zeker?!
                  Hierzo.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

                    Niet aan twijfelen ... gewoon doorsparen en de Canon 17-55 2.8 IS kopen ... heb ik ook gedaan.

                    Ben begonnen met de kitlens 18-55, na drie maanden al genoeg van gehad en dat de volgende logische stap gedaan, de 17-85 IS gekocht.
                    Nu lees je daar veel slecht over, maar ofwel heb ik geluk gehad met mijn exemplaar, ofwel is er veel overdreven, maar de foto's die ik met die lens gemaakt heb, en dan door DxO gehaald heb zijn eigenlijk wel heel goed te noemen.

                    Heb ze na zes maanden toch maar door de 17-55 IS vervangen, waarom ? Simpel, er gaat niet boven de DOF van een 2.8 lens, zet daar nog eens supersnelle USM en een 3-stops IS bovenop en je zal geen enkel evenwaardig alternatief vinden ... en jammer genoeg ook weinig alternatieven voor zijn prijs, en dan moet je ook nog de zonnekap erbij kopen.

                    Toegegeven, het is een dure lens, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad, het enige wat ik jammer vind is dat ik ze niet direct gekocht heb, en eerst de 17-85 nog gekocht heb (maar gelukkig kunnen verkopen zonder al te veel verlies)

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

                      Bedankt voor de link, Dave!

                      LamboCars : de IS blijft het grote struikelblok om voor een andere lens dan de Canon te gaan. Op de lens die ik nu gebruik (28-135 IS USM) zit het ook en ik moet toegeven, het is erg handig. Maar het prijsverschil is toch erg groot ook: bijna het dubbele van de Tamron lens. Ik ga de reviews eens naast elkaar leggen en zorgvuldig vergelijken.
                      Is die Canonlens eigenlijk ook geschikt voor portretfotografie?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                        de IS blijft het grote struikelblok om voor een andere lens dan de Canon te gaan.
                        Vergeet niet dat die Tamron geen USM heeft! Ik weet niet hoe belangrijk dat is voor je maar je mag het niet over het hoofd zien.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens doet het even goed als de canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM ?

                          Ik heb de 17 55 twee dagen en ben er zot op. Ze is superscherp en de IS doet echt zijn werk. In de schemering (of zelfs donker) foto's trekken uit de hand is echt geen probleem. Ik kan mijn eeerste concert ermee niet afwachten.

                          Ik kom van de sigma 18-50 2.8 die behoorlijk scherp is maar vooral de kleur- en contrastweergave is fenomenaal beter bij de canon.

                          Comment

                          Working...
                          X