Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met vervoer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met vervoer

    Zoals in een vorige thread aangegeven organiseer ik een SD (eigenlijk SW), vooral gericht op jongeren.
    "Chit-chat" over deze SD, en vragen die er niet direct mee in verband staan kan je kwijt in deze thread: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=144342

    Voorstelling van de SD
    Dit Shooting Weekend is vooral gericht op jongeren, wij zorgen immers voor vervoer, wij halen de deelnemers thuis op en brengen hen ook heelhuids terug. Overnachting vindt plaats in de jeugdherberg van St-Vith. De kosten worden zoveel mogelijk laag gehouden. Reken op €50 per persoon voor het hele weekend, eten inbegrepen. Jullie zorgen zelf voor een paar flessen "drinken" of "drank"

    Korte samenvatting programma:
    zaterdagochtend vertrek, autorit naar G.H. Luxemburg, fototentoonstelling Family of Man, enz.,
    overnachting jeugdherberg St-Vith,
    zondag wandelingen Malmédy, Hoge Venen en omgeving, Eupen.
    Zondagavond laat is iedereen op zijn bestemming terug.

    De inschrijftermijn is afgelopen. Wie toch nog geïnteresseerd is kan smeekbeden per pm aan mij richten, eventueel valt nog te bezien wat mogelijk is.
    Om de kosten laag te houden zorgen wij zelf voor vervoer. Ikzelf kan normaal nog 3 mensen meenemen, TijlV heeft (na een succesvolle keuring) beschikking over een busje met 9 plaatsen.
    Aangezien we toch wel een heel stuk per auto gaan afleggen is het niet zo handig om met een hele sliert auto's te gaan rijden, want als de hele karavaan moet stoppen als er iemand foto's wil nemen, geraken we nooit rond met het programma.

    Deze SD zal niet uitsluitend beperkt worden tot de jongeren, wie er niks op tegen heeft om in een jeugdherberg in een gemeenschappelijke kamer te slapen en zich tevreden stelt met wat frieten als maaltijd is ook welkom, maar ik zou graag voorrang geven aan de jongeren die op eigen houtje nooit zo ver geraken. Voor de liefhebbers stel ik wel een "roadbook" samen zodat jullie het zelf kunnen beleven.

    Er is gevraagd om tegen juni al €25 te storten om de reservaties te bevestigen, de rest wordt berekend en betaald ter plaatse.
    Als de ouders graag controle hebben: de rekeningen worden bijgehouden ter inzage!

    Uitgebreide info
    tijdstip: 7 en 8 juli
    vervoer: privé-auto's, dus geen huur van een busje maar afhankelijk van het aantal mensen twee of drie auto's. Walkie-talkies worden voorzien
    afspreekplaats en -tijd: Iedereen heeft een PM ontvangen over WIE hen ophaalt en WANNEER (ongeveer). De chauffeurs vertrekken om 7h 's ochtends vanuit hun woonplaats, aankomst in St-Vith wordt tegen 10h verwacht.
    Programma: een stevige mix van wandelingen en autoroutes, vertrekkende vanuit het Luikse met als toppers de legendarische fototentoontstelling "Family of Man" in het Luxemburgse Clervaux en stads- en veenwandelingen.

    Definitief programma:
    Zaterdag:
    - voormiddag: Hopelijk tegen rond een uur of 10 in St-Vith, aan de jeugdherberg (Rodter Strasse).
    - Als we op tijd zijn, en er is interesse genoeg: BIERmuseum in Rodt. (Gratis)
    - Aanvang van de Ourthal-route, die wij lichtjes inkorten. Wij rijden van St-Vith naar Schönberg, waar de oude ruïnes van het kasteel van de keurvorsten van Trier naar het schijnt een prachtig panorama bieden. Daarna via Lommersweiler (mooie kerk en zéér oude kapel) naar Reuland. Bezoek aan de ruïnes en/of de kerk, we eten daar onze boterhammen (zelf meegebracht) op.
    - Namiddag: Vanuit Reuland naar het drielandenpunt (B-D-L) in Ouren, waar we voor de lol wellicht eens op twee minuutjes drie landen gaan bezoeken. Verder richting Weiswampach (L) waar we de bewegwijzerde route verlaten richting Clervaux. Bezoek aan fototentoonstelling Family of Man (http://www.cna.public.lu/2_PHOTO/2_4...Man/index.html , http://nl.wikipedia.org/wiki/Family_of_man). Panoramafoto's van Clervaux. Eventueel kort even de kerk binnen (niet zo veel te zien).
    - Avondeten: afhankelijk van de tijd: frituur of kebab in Clervaux, of - indien dan nog weinig honger - 's avonds in St-Vith.
    - Avondprogramma: afhankelijk van de vermoeidheid: kort stadswandelingetje in St-Vith, of - indien veel tijd over: keuze uit natuurwandeling Born (ca 10km), Ouren (ca 8,5km) of per auto naar Coo, Stavelot of Spa (rijtijd ca 15 à 30').

    Overnachting: jeugdherberg St-Vith, reken nog een biertje in de bar en een lunchpakket voor de dag erop, €20.

    Zondag
    - ochtend: niet tè vroeg uit de veren, tenzij we misschien ergens een schilderachtige zonsopgang zouden kunnen zien (afh van het weer).
    - voormiddag: om 8h ontbijt, en tegen half 9-9 uur vertrekken naar Malmédy (20' rijden). om 10h: geleide wandeling (gratis), vertrekkende van de kathedraal. ca 15km.
    - middageten: hetzij in Malmédy, hetzij op de Baraque Michel (frituur) of Mont Rigi.
    - namiddag: één of meerdere wandelingen door de Hoge Venen (afhankelijk van tijd en tempo). Daarna verder naar Eupen, alwaar stadswandeling.
    - avond: afhankelijk van keuze van de deelnemers: ofwel naar huis, ofwel omwegje via Henri-Chapelle, indrukwekkend Amerikaans kerkhof, machtig uitzicht e.d.

    Totaalbedrag: 45-50€ per man, eten, slapen en benzine inclusief.
    Let op: wie een catalogus van de Family of Man-tentoonstelling wil kopen, die kosten rond de 20€ dacht ik.

    ----------------------------------------

    Geïnteresseerden/deelnemers: V = bevestigd en/of betaald
    1 - vanslycken (Stefaan) V
    2 - Eefke V
    3 - Rogier V
    4 - anexco (jeroen) v
    5 - TijlV met z'n camionette natuurlijk! V
    6 - Dr_Zone V
    7 - KoenH V
    8 - Seppuku V
    9 - CaHor

    deelnemers die niet op bd zitten:
    10 - mevr Vanslycken ("als ge géén twee uur in een kathedraal gaat blijven hangen" )(Karolien) V
    1A - Sofie P. (vriendin mevr Vanslycken) V
    12 - Frederik (broer vanslycken) V
    13 - Sofie (vriendin broer vanslycken) V
    Last edited by Franciskine; 22 juli 2007, 18:21.

  • #2
    Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

    Dat wordt afwachten wanneer ik naar Barcelona ga, anders wil ik wel mee...

    Comment


    • #3
      Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

      Dat ziet er weer schitterend uit Stefaan. Jammergenoeg is het dan vakantie en dan ben ik bezet. Maar ik denk dat er genoeg geïnteresseerden zullen zijn.
      Veel succes en plezier

      Groeten, Rulan

      Comment


      • #4
        Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

        Mij mag je op de lijst zetten onder voorbehoud
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

          Strak initiatief
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

            volmondig met tom eens!
            ik check eens mijn agenda ...

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

              wel, laat het me even weten als jullie min of meer "zeker" op de lijst geïnteresseerden/deelnemers willen komen.

              Comment


              • #8
                Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                volmondig met tom eens!
                ik check eens mijn agenda ...

                mm

                Jongeren, is dat dan tot er een 4 voor staat

                Comment


                • #9
                  Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                  Al wie jong van hart is kan mee, de reden dat ik "jeugd" zeg is omdat we ons twee dagen redden op frieten en blijven slapen in een gemeenschappelijke kamer, en een pak wandelkilometers voor de boeg hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                    Wat een leuk initiatief !
                    Ik moet nog eens kijken met mijn vakantiewerk, maar normaal heb ik een kantoorjobke = zaterdag en zondag vrij, dus dat zou ideaal zijn.
                    Ik laat nog iets weten (de komende week waarschijnlijk nog)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                      er is nog niet tè veel haast bij; tegen half mei zou ik misschien wel een voorlopig zicht willen hebben op het aantal deelnemers, kwestie van eventueel al één of twee kamers te boeken in de jeugdherberg. Dat laat ik dan wel weten in dit topic.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                        dames en heren jongens en meisjes,
                        ik merk dat ik dringend die jeugdherberg ga moeten boeken of we hebben geen plaats meer. De grotere kamers zijn blijkbaar volgeboekt, ik ga proberen hoeveel plaatsen ik nog kan krijgen, maar ik zou het aantal deelnemers beperken tot 12. Geïnteresseerden kunnen zich op de lijst laten zetten, eerst komt eerst krijgt, als er dan in juli toch mensen moeten afhaken omdat ze bvb gebuisd zijn, dan krijgt de volgende in de rij z'n plaatsje.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                          nog ter volledigheid over de jeugdherberg en het (verplichte) lidmaatschap van de federatie: voor mensen tot en met 25 jaar kost het lidmaatschap 9€ voor een jaar, je krijgt dan wel 9€ korting op je verblijf. 't Is dus gratis.
                          Voor de senioren onder de jongeren ofwel betaal je 3€ supplement (dan krijg je een "kennismakingszegel") ofwel betaal je 15€ (en je krijgt ook 9€ korting op je verblijf, dus eigenlijk 6€ opleg) en dan ben je ook lid voor een jaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                            Mij mag je op de lijst zetten !
                            Voor dat lidmaatschap bij de jeugdherbergen : moet je dit op voorhand halen of kan dit bij de jeugdherberg zelf ? en als het op voorhand moet, is een week ongeveer dan genoeg ?

                            o ja, het KAN zijn dat ik eigen vervoer heb (moto, dus niet voor anderen), maar voorlopig is de moto er nog niet, dus 't is helemaal niet zeker ... misschien is het ook enkel voor heen of enkel voor terug, hangt allemaal van de chauffeur af
                            Last edited by Carooltje87; 21 maart 2007, 19:01.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                              Je kan in de jeugdherberg lid worden. Willen diegenen die al lid zijn van de jeugdherbergfederatie dit melden?

                              Het aantal vervoersmiddelen wil ik tot het minimum beperken, maar die praktische regelingen volgen naarmate ik meer zicht heb op de verspreiding van de deelnemers.

                              Vandaag geboekt in jeugdherberg ST-VITH: 2 kamers voor 8 personen. Op deze manier is er iets meer speelruimte in het aantal deelnemers.

                              De douches zijn gemeenschappelijk, de kamers zijn gemengd, tenzij we natuurlijk een ideale man/vrouw-verhouding krijgen, op verzoek delen we dan beide geslachten op
                              Last edited by vanslycken; 22 maart 2007, 21:59.

                              Comment

                              Working...
                              X