Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

    Volgens de Amerikaanse site van Sigma komt de APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO er weldra aan!! Ben benieuwd

    http://www.sigma-photo.com/lenses/le...16&navigator=3

    't zou voor midden of late lente zijn!
    Last edited by Petronix; 14 februari 2007, 12:52.

  • #2
    Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

    Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
    Volgens de Amerikaanse site van Sigma komt de APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO er weldra aan!! Ben benieuwd

    http://www.sigma-photo.com/lenses/le...16&navigator=3

    't zou voor midden of late lente zijn!
    Misschien dat er dan ook wat meer prijsdruk komt op de Sony 70-200/2.8 SSM...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

      Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
      Misschien dat er dan ook wat meer prijsdruk komt op de Sony 70-200/2.8 SSM...
      Precies, hoop een hele zware druk. Dat hebben ze inderdaad niet van geen eene derde partij fabrikant. Heb toch het idee dat hij er eerder is.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

        *als* ze de HSM aan de praat krijgen voor Sony/Minolta, anders is het in feite geen competitie? Spijtig dat ze de 50-150 ook niet uitbrengen voor KM...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

          Voorlopig is er nog niks, en dat is mijns inziens een van de hoofdredenen dat de mensen weglopen van Minolta / Sony.
          Ik heb vandaag een Tokina at-x 2.8 80-200 sd gekocht, een goed lenske, stukken beter dan beercan, snellere focus en scherpere foto's. natuurlijk geen ssm, en een ouder design.
          Maar de prijs... heb er 500€ voor betaald, terwijl ik voor deze lens in Canon of Nikon versie maar 300 - 350 zou betaald hebben.
          Ik ben er wel happy mee, er is gewoon geen enkel alternatief, geen enkel!!
          De sigma 70-200 apo ex is ook goed, maar gaat toch weeral 1000€ kosten.
          Er stond vandaag op de fotobeurs in Houtem welgeteld 1 apo hs 2.8, aan 1300€. met gebruikssporen. Vond ik teveel. Maar als iemand hem wil, ik ken de verkoper ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

            Inderdaad... 't Begint eigenlijk bij Sony als de alpha mount moet gaan overleven.

            Minstens 2 types toestellen meer op de markt. Een opvolger voor de 7D, en een all-guns-blazing topmodel als statement van wat ze kunnen.

            Prijzen van lenzen drukken zou inderdaad ook wel moeten, maar zonder bovenstaande toestellen gaan ze nooit hun hoger gamma verkopen. Ik zie mij nog geen superduur glas op m'n 5D zetten, dat heeft geen zin... ook op de A100 heeft dat weinig zin!

            Eens dit er allemaal is zullen Tokina, Tamron & Sigma wel terug wakker worden?

            Comment


            • #7
              Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

              Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo Bekijk bericht
              *als* ze de HSM aan de praat krijgen voor Sony/Minolta, anders is het in feite geen competitie? Spijtig dat ze de 50-150 ook niet uitbrengen voor KM...
              Volgens de mensen van sigma benelux zijn er voorlopig geen plannen voor die 50-150 maar ze hebben me aangeraden om binnen een half jaartje nog es terug te mailen.
              Ergens ook wel logisch dat sigma eerst de grootste afnemers uitbrengen (ca-kon) en dan pas de kleinere.
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #8
                Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                Had in een andere post gezegd dat ik niet meer ging posten...maar swat, enkel vanavond dan

                De geruchten gaan voor wel een 50-150 voor Minolta/Sony-mount, zonder HSM...jammer.

                Ik geloof deze geruchten wel, ze komen meestal wel iets later af met Sony en Pentax, eerder omdat deze twee geen HSM meekrijgen (soms krijgt niemand HSM en komt het toch later voor Sony en Pentax), lens moet dus iets omgebouwd worden...(Olympus krijgt wel HSM dacht ik...)
                Sommige lenzen zijn nooit gekomen (800mm?) maar de meesten komen gewoon later...bv 18-200, 70mm macro, ...niet abnormaal!

                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                  Zou de 70-200 dan effectief met HSM worden?! Meestal staat het specifiek op de website dat het zonder HSM is, deze keer staat het er niet bij...

                  Indien het er op zit, wordt het wel zowat een Sony/KM toplens dacht ik zo!

                  Idd, $1000, maar de straatprijs zal wel rond de 800 worden hoop ik dan...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                    Volgens mij heeft Corne hem al in zijn collectie, of vergis ik me?

                    http://www.cornevaniperen.nl/proddet...rod=sig70200dg

                    Gr kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                      Deze staat wel op mijn verlanglijstje

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                        Bij Top-Foto staat hij in de shop.

                        Ik heb het een tijdje niet meer opgevolgd, dus vergeef me als ik met oud nieuws kom.
                        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                          op de site van Sigmaphoto.com staat er bij deze lens ineens niets meer over de sony alpha dus ja weer geen alternatief....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO voor Minolta/Sony en Pentax

                            Ik heb de mijne gekocht voor 850€ in fotokonijnenberg toch wel al heel wat maanden geleden.
                            Zeer tevreden van dit lensje ( is wel al is binnen geweest voor stof in de HSM motor ? Maar die afhandeling is vrij snel gebeurd. )
                            Qua scherpte & kwaliteit zit het wel goed
                            SHARPimages.be

                            Comment

                            Working...
                            X