Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

    Bron: Persmelding February 13, 2007
    Tamron Co., Ltd.

    Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens
    for Nikon Mount with Nikon D40 Camera

    Please be noted that our current interchangeable lenses for the Nikon AF cameras do not function in the AF mode when attached to the newly developed Nikon D40 camera since our Nikon AF lenses do not have built-in AF motor. So in case our lenses are attached to the Nikon D40 camera, please use in MF mode.


    Opmerking:

    De Nikon D40 is reeds enige tijd op de markt en wie er nog niet achter is gekomen dat de nieuwste aanwinst van Nikon bijna enkel met de orginele lenzen van Nikon (Af-s serie met ingebouwde motor) werkt , komt daar snel achter indien hij na aankoop zijn Sigma (met uitzondering van een paar HSM lenzen), Tamron of Tokina lenzen gaat uittesten,

    U kunt de AF vergeten en enkel manueel scherp stellen. De firma Tamron is nu de eerste die met een melding komt dat haar lenzen met Nikon vatting geen AF-Motor hebben en dat bij gebruik met de Nikon D40 U manueel dient te focussen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

  • #2
    Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens



    Hoort daar in de titel, wat dit product van Nikon betreft, dan niet eerder een of of bij dan de gebruikte ?

    (Je kan dus wel een goedkope Nikon kopen, maar daarna kan je de goedkopere third party lenzen vergeten...)
    (Trouwens straf dat Tamron met die officiële mededeling moet komen, en dat niet Nikon dat zelf doet. Alsof dit een lastig detail is dat door de lenzenbouwers veroorzaakt wordt.)
    Last edited by K-2; 14 februari 2007, 09:47.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht


      Hoort daar in de titel, wat dit product van Nikon betreft, dan niet eerder een of of bij dan de gebruikte ?

      (Je kan dus wel een goedkope Nikon kopen, maar daarna kan je de goedkopere third party lenzen vergeten...)
      (Trouwens straf dat Tamron met die officiële mededeling moet komen, en dat niet Nikon dat zelf doet. Alsof dit een lastig detail is dat door de lenzenbouwers veroorzaakt wordt.)
      is voor Tamron die hun klanten eerlijk willen informeren
      is voor Nikon die ... zo'n dom ding op de markt brengen

      Mvg,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

        Nikon geeft toch zelf aan dat enkel lenzen met ingebouwd AF motor de AF functionaliteit behouden? Ik zie dus niet wat het probleem is.

        Ja je verliest functionaliteit indien je deze keuze maakt. Maar je bent er op voorhand van bewust gemaakt. Dan is het aan de koper om zijn afweging te maken.
        PS. Ik wou dat ik het kon

        Comment


        • #5
          Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

          Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat er meer D40's zouden verkocht worden als er daarin een elektrische schroevendraaier zou zitten. Ik zal in ieder geval geen D40 als backup kopen omwille van het ontbreken van de AF-mogelijkheid met het merendeel van mijn lenzen.
          ...but I could be wrong...

          Comment


          • #6
            Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

            Ik denk niet dat veel mensen de consequentie overzien als ze als eerste dslr een D40 kopen en dat staat alleen geschikt voor AF-s lenzen, dan denk je dan koop ik die toch, tot dat je het prijskaartje gaat zien. Nu heb je natuurlijk al de 55-200 en de 70-300 VR van Nikon.

            Dit probleem zal bij een goede vakhandel wel gezegd worden en als bij door vragen eruit komt dat je een 2de handse 80-200 AF wil kopen zullen ze het afraden, jammer dat Nikon geen goedkoop alternatief heeft, want de D50 en 70s' zullen spoedig echt op zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              jammer dat Nikon geen goedkoop alternatief heeft, want de D50 en 70s' zullen spoedig echt op zijn.
              Daarom dat ik al sinds het begin van de D40 zeg dat er een D60 zit aan te komen. (of 'n gelijkaardig nr)
              Alternatief: Canon 400D, ligt er mooi tussenin
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • #8
                Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                (Je kan dus wel een goedkope Nikon kopen, maar daarna kan je de goedkopere third party lenzen vergeten...)
                (Trouwens straf dat Tamron met die officiële mededeling moet komen, en dat niet Nikon dat zelf doet. Alsof dit een lastig detail is dat door de lenzenbouwers veroorzaakt wordt.)
                Sigma met HSM


                seppuku.

                Comment


                • #9
                  Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                  Als ik me niet vergis kan Tamron dit toch "makkelijk" oplossen?
                  'k Dacht gelezen te hebben dat huidige Canons al 'n lang eind geen ingebouwde motor meer hebben, dus 't moet in de lens zitten. Neem 'n Canon versie en steek er een Nikon mount op.
                  Of zie ik het te simpel?
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment


                  • #10
                    Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                    'k Dacht gelezen te hebben dat huidige Canons al 'n lang eind geen ingebouwde motor meer hebben, dus 't moet in de lens zitten.
                    Klopt dit??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                      Mijn 10D heeft in elk geval toch geen motortje. Bij Canon zitten alle AF-motortjes in de lens.
                      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                      Comment


                      • #12
                        Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                        Daarom dat ik al sinds het begin van de D40 zeg dat er een D60 zit aan te komen. (of 'n gelijkaardig nr)
                        Ik denk net hetzelfde. Het verschil tussen een D40 en D80 is dermate groot dat men makkelijk een D60 op de markt kan brengen. Ik denk dat die D60 iets dichter bij een D40 moet zitten dan bij een D80, iets meer autofocuspunten dan een D40, een AF-motor in body, eigenlijk iets dat niet zo veel verschilt van een upgedate D50. En daar wringt net het schoentje, ik denk dat Nikon gewoon wacht tot alle huidige D50 en D70s van de markt zijn. Misschien sla ik de bal compleet verkeerd, maar marktstrategisch lijkt me dit toch zeker een mogelijkheid.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                          Dit doet een beetje denken aan IBM, toen die koos voor een nieuwe, niet back-ward compatibele PS-2 bus voor de personal computer, als zet tegen de "cloon"-producenten.

                          Tamron enz moeten toch ook al lang geweten hebben dat Nikon van die schroevendraaier afwou.
                          Of kennen zij het Nikon AF-protocol nog niet en moeten ze net als bij Canon alles reverse-engineeren ?

                          De (D)SLR cameramarkt is natuurlijk niet vergelijkbaar met de PC-markt, maar een zo groot mogelijke keuze van de consument is toch ook in het belang van de producenten ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                            Canon maakt al sinds 1987 enkel nog gemotoriseerde objectieven , met de introductie van het EOS systeem

                            EOS staat voor Electro Optical System

                            Volgens mij gaan er veel mensen die voor hun eerste dSLR een nikon D40 kopen een beetje schrikken als blijkt dat de tamron/sigma/... objectieven geen AF functie hebben .

                            Je weet wel : 't is om te starten . goedkoop cameraatje , een paar tamronnekes erbij ...


                            Nikon had beter een jaar op voorhand aangekondigd te stoppen met meccano-AF zodat alle fabrikanten de tijd hadden een AF motor versie van hun objectieven uit te brengen en de oude modellen uit te faseren . Veel werk is dat niet aangezien ze die servo's voor canon sowieso al moesten maken , en ze hebben nu toch al een paar jaar tijd gehad om de sturing uit te vissen
                            www.Klikkerdeklik.be
                            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Notice of Compatibility of Tamron's Interchangeable Lens

                              DUS ....
                              op een D40 past niks van Sigma of Tamron als je AF wil ????
                              I would, if I could ...

                              Comment

                              Working...
                              X