Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

    Ik zou binnenshuis foto's willen nemen van personen, en familie in't algemeen,
    zonder flits.
    Welke " betaalbare " lens zouden jullie me aanraden voor een D70s toestel ?

  • #2
    Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Ik zou binnenshuis foto's willen nemen van personen, en familie in't algemeen,
    zonder flits.
    Welke " betaalbare " lens zouden jullie me aanraden voor een D70s toestel ?
    Een Nikon 50/1.8 of 50/1.4 prime lijkt me dan zeer interessant.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

      Je kan bijvoorbeeld gaan voor een Sigma of Tamron 18-50 2.8, prijs kwaliteit goeie lenzen, je kan er veel mensen op krijgen en je kan een portretje schieten. Hiermee is het wel al mogenlijk zonder flits te werken indien er iets of wat licht aanwezig is, toch zou ik dat niet doen.

      Je kan flitsen zonder dat je ziet dat de foto geflitst is. Wanneer jij gewoon foto's gaat maken op de waardes die je haalt en je gaat daarbij invulflitsen ga je amper zien dat er geflitst is. Ga je op auto werken, meestal standaard 1/60 flits volle bak, dan ga je dat natuurlijk wel zien.

      Het probleem wat je kan krijgen zonder flits is dat je vaak donkere ogen krijgt. Het licht in een zaal komt meestal van boven af, als er mensen onder een lamp staan krijgen ze slagschaduw over hun ogen omdat die nu eenmaal iets dieper zitten. Zo'n dingen zijn gemakkelijk te voorkomen met een invlulflitsje.

      Comment


      • #4
        Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Een Nikon 50/1.8 of 50/1.4 prime lijkt me dan zeer interessant.
        Dat zijn TOPLENZEN

        Comment


        • #5
          Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Een Nikon 50/1.8 of 50/1.4 prime lijkt me dan zeer interessant.
          Ga me zo eentje aanschaffen : efkes uitkijken naar een 2de hands en anders koop ik ze nieuw. Bedankt jongens
          Als iemand zo eentje kwijt wil ben ik kandidaat

          Comment


          • #6
            Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

            Een 50/1.8 is een aanbevelenswaardige lens, maar voor binnen zou ik toch wel iets breder gaan gezien de cropfactor (1.5). Ik denk daarbij aan een 24/2.8. De nieuwprijs schommelt echter wel rond de 350€, tenzij je deze lens tweedehands op de kop kan tikken natuurlijk.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

              Ik heb verleden maand de 50 1.8D aangeschaft, pracht van lens, snel, scherp, mooie kleurweergave en goedkoop (129 euro nieuw). Maakt wel een beetje lawaai bij het focussen, maar tot nu toe nog geen problemen gehad qua afstand om er binnen mee mooie portretjes te maken...
              Nikon D80 / Sony DSC-H5

              Comment


              • #8
                Re: Lens met voldoende lichtsterkte voor binnenopname

                Vergeet de sigma 30mm 1.4 niet.

                Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment

                Working...
                X