Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

    Al enige tijd ben ik aan het twijfelen met welke lens ik mijn set nu best kan uitbreiden.
    De Nikon 17-55/2,8 AF-S G IF-ED DX of de Nikon 28-70/2,8 AF-S D IF-ED

    Prijsverschil is toch gemakkelijk een 300 à 400€.

    Wie heeft welke en wat zijn de ervaringen.

    Groeten,
    Peter

  • #2
    Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

    If you really don't know which range of lens you need right now, I'd suggest you keep the money in your pocket.

    Or, buy the other "top lenses" in this range that together will cost less than one Nikon.

    ...The Tamron versions of the mentioned lenses...

    Your money, your choice. Seems a strange question to me though.

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
      Al enige tijd ben ik aan het twijfelen met welke lens ik mijn set nu best kan uitbreiden.
      De Nikon 17-55/2,8 AF-S G IF-ED DX of de Nikon 28-70/2,8 AF-S D IF-ED

      Prijsverschil is toch gemakkelijk een 300 à 400€.

      Wie heeft welke en wat zijn de ervaringen.

      Groeten,
      Peter
      Ik heb beide lenzen gehad en heb er eentje weer van verkocht, namelijk de 28-70 f/2.8
      Die had ik trouwens eerst maar ik vond die zo onhandig in gebruik voor mijn soort fotografie dat, toen ik de 17-55 f/2.8 heb aangekocht, deze 28-70 eigenlijk niet meer uit de kast kwam. Het gemis aan breedhoek was voor mij van doorslaggevende aard. De 28-70 is een toplens maar in mijn ogen bijna enkel geschikt voor portretfotografie. ( Dat is natuurlijk maar mijn mening )
      En zoals Trebs hierboven vermeldt, de Tamron 28-75 f/2.8 is van foto-kwaliteit als het ware even goed als de gelijkaardige Nikkor, bouwkwaliteit van de Nikkor is wel superieur.
      Last edited by Franciskine; 11 februari 2007, 10:16.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

        Strange question ????

        Niet als je op "the Net" wat gaat rond surfen onder reviews. Deze reviews zijn meesstal niet geschreven door gebruikers maar door test labo's die de lens een dagje of zo in bruikleen hadden.

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
          met welke lens ik mijn set nu best kan uitbreiden.
          De Nikon 17-55/2,8 AF-S G IF-ED DX of de Nikon 28-70/2,8 AF-S

          Goeiedag,

          Zelf werk ik heel veel met de 28-70/2.8.
          Toplens voor portretfotografie, naast mijn 85/1.4.
          Geen van beiden wil ik ooit verkopen.

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

            gebruik de 28-70 vooral analoog.. landschap tot portret

            digitaal zou ik de dx 17-55 kopen.

            nikon' AF-S lenzen zijn natuurlijk héél snel.
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

              Met de AF-S 28-70 2.8 kan je niet miskopen, scherp en robuust.
              Wel opletten dat je een exemplaar hebt waar de zoomring soepel draait van 28 naar 70. Er zijn exemplaren waar bij 50mm een knik moet overwonnen worden.

              Het is een FF lens, dus goed op een DX camera en op een toekomstige FF camera.

              Die Tamron 28-75 is goed, als je een scherp exemplaar vastkrijgt. Er zijn ook nogal wat softe jongens in omloop.

              Idd je mist een stuk groothoek met deze lens, de 17-55 is ook maar een beetje groothoek. Als landschap je ding is, kijk naar een 12-24 (Nikkor of Tokina)
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

                Heb de 17-55mm.

                Vindt het persoonlijk wel lekker om wat meer groothoek te hebben.

                Lens is degelijk en staat 80 % van mijn tijd op de camera.
                Nikon spul

                Comment


                • #9
                  Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

                  Hoi,

                  Ik heb ze allebei.

                  De 17-55 gebruik ik vooral op reportage
                  De 28-70 gebruik ik vooral in de studio

                  Ik zou geen van beide willen missen.
                  Moest ik er toch één moeten verkopen (met tegenzin) dan zou het de 28-70 worden.

                  Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

                    Allebei toplenzen, zoals hierboven al gezegd, maar de 17-55 heeft het voordeel aan de brede zijde. Is trouwens mijn standaardlens, en zou ook geen van beide meer willen missen.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

                      De 17-55 heb ik, de 28-70 heb ik verkocht, maar ik heb er soms toch wel spijt van dat ik deze heb verkocht, moest nikon met een betaalbare full frame op de proppen komen je weet maar nooit hé
                      Optisch zijn beide lenzen elkaar waard denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

                        Het ligt in er helemaal aan waarvoor je deze lens gaat gebruiken, optisch zijn beide lenzen de absolute top in zoomlenzen. Zelf heb ik pas de 17-55 besteld, hij komt waarschijnlijk deze week binnen Ik ga hem zelf vooral voor reportagefotografie gebruiken, daar is deze lens op zijn best, werkend met het diafragma ver open.
                        Als je al bv een 12-24 hebt, zal de 28-70 dat natuurlijk beter aanvullen.
                        http://www.avfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dilemma: welke van deze 2 toplenzen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          De 17-55 heb ik, de 28-70 heb ik verkocht, maar ik heb er soms toch wel spijt van dat ik deze heb verkocht, moest nikon met een betaalbare full frame op de proppen komen je weet maar nooit hé
                          Optisch zijn beide lenzen elkaar waard denk ik.
                          Los van de vele vragen betreff. een Nikon FF (of ? wanneer? kostprijs?) kan je er zeker van zijn dat Nikon binnen de kortste keren "DO" ("digitaly optimized") , DFF (Digital Full Frame) kies zelf maar een afkorting, -versies zal uitbrengen van haar bestaande FF lenzen teneinde de kassa draaiende te houden.

                          Enkel "investeren" in FF glas omwille van een toekomstige FF is m.i. dus zeer relatief...

                          Koop NU de lens met voor jou het optimale bereik : als dat toevallig een DX is so be it ...

                          Groeten

                          Silent M.

                          Comment

                          Working...
                          X