Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon zoomlens

    Ik zou graag een zoomlens willen aankopen; een 70 - 200 van canon.

    Deze heb ik gevonden op site van konijnenberg


    Canon EF 70-200 F2.8 L USM = 1200 euro
    Canon EF 70-200 F2.8 L USM IS = 1900 euro

    Dat 'IS' verschil, dat kost 700 euro extra meer, is dat het eigenlijk wel waard.

    Wat zijn jullie ondervindingen of zijn er nog andere lenzen die evengoed presteren.

    Ik zou het gebruiken voor all-round, binnen, buiten, wat beweegende beelden, dieren, auto's. zowat vanalles eigenlijk.

    Groetjes dirk

  • #2
    Re: Canon zoomlens

    Da's een moeilijke. Ik ben gegaan voor de versie zonder de IS. Optisch is die nog een beetje beter dan de versie met de IS.

    Alles zal afhangen hoe stil je je camera kan houden bij lagere sluitertijden. Ik heb daar relatief weinig last van. Ook het prijsverschil was voor mij te groot om een versie met IS te nemen.

    Misschien de F4 met IS ook eens overwegen. Handiger, lichter én IS voor een lagere prijs dan de F2,8 zonder IS, maar dan boet je wel een stop in aan lichtsterkte.

    Ga anders eens naar Foto Konijn om de drie lenzen te testen. Neem een kaartje mee, neem enkele opnamen en beoordeel ze thuis, en neem dan pas een beslissing.

    Succes met je keuze.

    Mvg,

    Wim
    BD0808BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon zoomlens

      Ik heb gisteren eindelijk mijn nieuwe 70-200 f2,8 L IS uitgetest in een situatie waarbij de beeldstabilisatie echt nodig was, en voor mij is de 700 euro extra zeker een goede investering geweest. Op 200mm (= eigenlijk 320mm op een 20D) kan je uit de hand foto's maken met een sluitertijd van 1/30 sec, en dan is het percentage geslaagde foto's heel groot .

      Ik had eerst de Sigma 70-200 f2,8 en daarmee was het dus veel moeilijker werken in die omstandigheden. Die was wel scherp genoeg (de Canon is wel wat scherper volledig open, vanaf f4 zal er niet zo heel veel verschil opzitten).
      De autofocus van de Canon is ook sneller als er genoeg licht is, maar bij weinig licht is er blijkbaar niet zo heel erg verschil ten opzichte van de Sigma.

      De 70-200 f4 L IS zou volgens sommige tests scherper zijn dan beide f2,8 uitvoeringen. Als je geen f2,8 nodig hebt, dan kan je ook uitkijken naar die f4-versie. Dan heb je wat minder gewicht mee te sleuren (de 70-200 f2,8 L IS is heel zwaar), en die is ook goedkoper dan de 70-200 f2,8 met beeldstabilisatie.
      Last edited by Black B@ndit; 11 februari 2007, 08:53.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X