Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

    Welk objectief zou aan te raden vallen voor het nemen van specifieke fotos van vogels. Mijn toestel is een Pentaxt Ist Dl. Heb nu alleen de kitlens 18-55. Heb wel enkele oudere lenzen maar geen AF aanwezig. Had graag dus een deftige tele gekocht.
    Groeten
    Dirk

  • #2
    Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=143188
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=143055
    ...

    even zoeken op "wildlife", "natuurfotografie", ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      ja,daar vind je veel info,
      maar denk dat de vraag specifiek gaat over pentax,of surogaat lenzen die gemaakt worden voor pentax, ik heb er ook er naar zitten zoeken maar vind geen bevredigend antwoord,
      -pentax
      -sigma
      -tamron

      welke maken lenzen die geschikt zijn voor vogels ,en die een mount hebben die op de pentaxen passen ,wat kosten ze , en waar kan je ze vinden?

      snap je mm,en ik vind enkel voor nikon en canon info terug.

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

        @DES
        Dat was inderdaad de vraag, ben op mijn zoektocht ook nog niet veel verder geraakt. Ik heb dus wel via een BD-er een tweedhands soligor 85-205 met macro kunnen bekomen maar AF en een iets groter bereik ???
        Groeten
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

          ben dus morgen voor de 2e dag op rij op jacht naar een pentax,ter vervanging van mijn canon,waarschijnlijk de K100D mischien de K10D,wat dus wil zeggen dat ook ik op zoek zal moeten gaan naar lenzen,ik heb via ebay alvast een 2.0 vergroter gekocht ,omdat ik weet dat het bereik zal te kort komen voor de lens die ik zal moeten vinden,dit is mischien een goede tussen oplossing tot je iets beter vind,
          Mvg des

          Comment


          • #6
            Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
            ben dus morgen voor de 2e dag op rij op jacht naar een pentax,ter vervanging van mijn canon,waarschijnlijk de K100D mischien de K10D,wat dus wil zeggen dat ook ik op zoek zal moeten gaan naar lenzen,ik heb via ebay alvast een 2.0 vergroter gekocht ,omdat ik weet dat het bereik zal te kort komen voor de lens die ik zal moeten vinden,dit is mischien een goede tussen oplossing tot je iets beter vind,
            Mvg des
            Deze converter is toch wel voor een Pentax hem
            Anders heb je nog niks aan je plan om een Pentax aan te schaffen

            Ik kan niet in je portomonee kijken, maar ik weet 2 leuke vogel lensjes, maar de prijs is minder plesant.

            APO 120-300mm F2.8 EX DG HSM
            APO 100-300mm F4 EX DG /HSM
            Maar ik denk dat de Bigma ook wel in gezet kan worden als vogellens.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Deze converter is toch wel voor een Pentax hem
              Anders heb je nog niks aan je plan om een Pentax aan te schaffen

              Ik kan niet in je portomonee kijken, maar ik weet 2 leuke vogel lensjes, maar de prijs is minder plesant.

              APO 120-300mm F2.8 EX DG HSM
              APO 100-300mm F4 EX DG /HSM
              Maar ik denk dat de Bigma ook wel in gezet kan worden als vogellens.
              tja ,gij weet ze te koop maar daarvoor ik niet he,en wat is dat een budget ,
              denk dat ik ga starten met de kit maar als je me kunt zeggen wat zo een lens moet kosten,?wie weet kan ik nog iets doen voor mezelf

              Comment


              • #8
                Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

                Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                tja ,gij weet ze te koop maar daarvoor ik niet he,en wat is dat een budget ,
                denk dat ik ga starten met de kit maar als je me kunt zeggen wat zo een lens moet kosten,?wie weet kan ik nog iets doen voor mezelf
                De prijzen dan:
                De Sigma 100-300 mm F4 DG EX APO IF HSM = € 1099.00
                Sigma 120-300 mm F 2.8 DG EX IF APO HSM = € 2379.00

                De Sigma 135-400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH DG is goedkoper en misschien bij goed weer werkt hij ook wel fijn voor vogeltjes: De prijs: € 589.00
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Welk objectief specifiek voor fotograferen van vogels ??

                  Persoonlijk ben ik ongelofelijke fan van de FA*300/4.5 van Pentax. 't Is idd een vaste brandpunt, maar je zal zien dat je voor vogels je zoom in 90% van de gevallen op 't uiterste zal gebruiken, dus kan je evengoed een optisch veel betere vaste brandpunt zoeken. Gebruik ik regelmatig op een Tamron 1.4x teleconverter.

                  De FA*300/4.5 is momenteel niet meer in productie en de tweedehandse prijzen zijn sinds de K10D serieus gestegen (vooral voor FA* objectieven), maar Pentax heeft een nieuwe versie van dit objectief op stapel staan (zie roadmap). Allicht meer nieuws op PMA begin maart...

                  Maar je kan eventueel ook uitkijken naar de aangekondigde DA*60-250/4. Die zal een SSM focus motor hebben en weerbestendig zijn. Volgend de geruchten kan je die in Juni verwachten.

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment

                  Working...
                  X