Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte geheugenkaart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geschikte geheugenkaart?

    Goeiemorgen

    Deze week heb ik een nieuwe digitale camera gekocht (Nikon D70s body).
    Maar ik heb nog een vraagje ik hoorde van verschillende mensen omtrent de geheugenkaart dat ik geen Extreme III of hoger mag nemen omdat dit zorgt dat de camera tragen begint te werken? Ik zou toch graag eens weten of dit klopt?


    Groeten
    Kevin



    (En hopelijk kunnen jullie hier binnen korte tijd ook genieten van mijn foto's)
    Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

  • #2
    Re: Geschikte geheugenkaart?

    Met een snellere geheugenkaart zal de camera nooit trager werken. Het zal eerder de camera zelf zijn die trager is dan de maximale snelhied die het geheugenkaartje aankan (zeker in dit geval), en dan zal de camera dus ook geen vertraging krijgen bij het wegschrijven van de foto's.

    Ik denk dat je met een D70S niet veel verschil zal merken als je er een Ultra II insteekt in plaats van de duurdere Extreme III.

    De allertraagste kaartjes zal je best ook niet kopen, want dan is het geheugenkaartje weer de beperkende factor.

    Als je een snelle geheugenkaartlezer gebruikt, dan heb je misschien nog wel wat voordeel aan met een sneller kaartje als je de foto's wil uploaden naar je pc.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geschikte geheugenkaart?

      ik had een D70 met een cf II en III maar nooit gemerkt dat de III mijn toestel trager deed werken. Het zijn wel 1 GB kaartjes

      Comment


      • #4
        Re: Geschikte geheugenkaart?

        Ik heb een D70 en gebruik SanDisk Extreme III kaarten (van 1 GB).
        Geen enkel probleem, het gaat een flink stuk sneller dan de I of II versies.

        Je merkt het vooral als je heel veel foto's na elkaar maakt, dan schrijft de D70 sneller weg.

        Comment


        • #5
          Re: Geschikte geheugenkaart?

          Ik maak gebruik van de 30D en dan merk ik verschil tussen het goedkoopste kaartje van Sanddisk (die blauwe) (heb een gratis 512MB kaart via Canon) en de Extreem III (heb een gratis 1024 MB kaart via fotowinkel) . Maar de Ultra zal naar mijn idee al prima wezen voor de D70.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Geschikte geheugenkaart?

            Bedankt voor jullie antwoorden!
            Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

            Comment


            • #7
              Re: Geschikte geheugenkaart?

              Volgens mij is het net de bedoeling van Extreme III en IV kaarten dat je sneller uw bestanden kunt wegschrijven.
              Dus uw "van horen zeggen" klopt totaal niet
              Die kaarten zijn trouwens enkel nuttig vanaf semi-pro toestellen, dus D70, D200 en 30D.

              Comment


              • #8
                Re: Geschikte geheugenkaart?

                Oorspronkelijk geplaatst door pr0grez Bekijk bericht
                Volgens mij is het net de bedoeling van Extreme III en IV kaarten dat je sneller uw bestanden kunt wegschrijven.
                Dus uw "van horen zeggen" klopt totaal niet
                Die kaarten zijn trouwens enkel nuttig vanaf semi-pro toestellen, dus D70, D200 en 30D.
                Is ook, maar de Nikon D70 zal niet echt beelden af leveren van tientallen mb's en dan heb je aan 15mb/s ook niet altijd iets aan. Maar als je perse een duurdere kaartje wil hebben moet je ze kopen, maar ik denk ook aan de centen
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X