Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen?

    Hello, ga me een Canon EOS 400D aanschaffen, die kogel is al door de kerk. Heb vroeger ooit een Canon AE1 gehad, is een EOS 400D daartegen een wereld van verschil?
    Maar nu komt het moeilijkste, de lenzen!?
    Heb 3 keuzes van 2 zoomlenzen in gedacht. Allen Canon lenzen. Is het goekope Tamron ook een optie, of beter bij Canonlenzen te blijven?
    EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
    EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Of
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
    EF 75-300 mm f/4-5.6 III USM
    Of
    EF 28-90mm f/4-5.6 III
    EF 90-300mm f/4.5-5.6
    De eerste groep is de duurste, doch is deze meerkost de moeite waard tegenover de 2 andere groepen lenzen? Alleen al de IS, of is dit een te verwaarlozen snufje?
    Is een extender op de zwaarste zoomlens een optie, wegens gebruik voor een Afrika safari?
    Veel vragen, doch hoop hierop een deskundig antwoord te krijgen, vooraleer ik een fotowinkel ga onveilig maken, en weet wat ik er wil. En niet me laat opdringen wat een verkoper me wil aansmeren.
    Groetjes,

  • #2
    Re: Welke lenzen?

    Ik zou toch voor de eerste reeks gaan
    Dit zijn lenzen van een duidelijk betere kwaliteit en daarenboven nog IS

    Op de kitlens in reeks 2 na ga je van de andere spijt krijgen

    Dus snij evt de peer in twee en koop om te beginnen

    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 = de kitlens, kost je bijna niets
    en als tele
    EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM = prijs/kwaliteit zeer goed

    je kan dan later nog betere standaard en groothoeklenzen kopen

    veel plezier

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen?

      Is de 17-85 veel beter dan de 18-55?
      En is dit de meerprijs waard?

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door GiFre Bekijk bericht
        Is de 17-85 veel beter dan de 18-55?
        En is dit de meerprijs waard?

        Groetjes
        Ja, die is veel beter, en dat is de meerprijs waard.
        De EF-S 18-55 is ontwikkeld om toch een goedkope lens te kunnen leveren samen met de body. Voor sommigen is die wel goed genoeg, maar heel wat mensen kopen na korte tijd toch een betere (en dus ook duurdere) lens.

        Maar er zijn ook nog andere lenzen die lichtsterker zijn, en ook een goed alternatief zijn voor de kitlens. Als je dan een betaalbare lens wil, moet je wel bij Sigma of Tamron gaan zoeken.

        De allerbeste vervanger voor de kitlens is de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS. Maar die kost een kleine 1000 euro...

        De telezooms, 75-300 en 90-300 zijn niet zo goed, de 70-300 IS USM is veel beter.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen?

          ga gerust voor je eerste setje
          Kost inderdaad wat meer, maar je zal je het dan ook niet beklagen!
          Ik denk niet dat je een extender zal kunnen gebruiken op de tele. En als het toch zou kunnen zou het inhouden dat je je autofocus zal verliezen. In dat geval ga je beter voor prime lenzen, 400mm ofzo + 1,4x ofzo.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen?

            Een extender kan je niet gebruiken op de lenzen in je lijstje.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen?

              Bij de andere merken Tamron en Sigma, hebben die ook IS lenzen.
              Enzo ja, hoe noemt zich dat bij deze merken?

              Comment


              • #8
                Re: Welke lenzen?

                Oorspronkelijk geplaatst door GiFre Bekijk bericht
                Bij de andere merken Tamron en Sigma, hebben die ook IS lenzen.
                Enzo ja, hoe noemt zich dat bij deze merken?
                Ik denk dat Tamron geen lenzen met beeldstabilisatie maakt, Sigma heeft een 80-400 OS (daar noemen ze beeldstabilisatie dus "OS"), en binnenkort zou er ook nog een Sigma 18-200 met beeldstabilisatie uitkomen. Meestal zijn de lenzen met een heel groot zoombereik niet zo heel erg scherp en geven ze ook vrij veel vervorming, we zullen dus moeten afwachten wat die 11x-zoom zal geven.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lenzen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik denk dat Tamron geen lenzen met beeldstabilisatie maakt, Sigma heeft een 80-400 OS (daar noemen ze beeldstabilisatie dus "OS"), en binnenkort zou er ook nog een Sigma 18-200 met beeldstabilisatie uitkomen. Meestal zijn de lenzen met een heel groot zoombereik niet zo heel erg scherp en geven ze ook vrij veel vervorming, we zullen dus moeten afwachten wat die 11x-zoom zal geven.
                  Dan liever die zoom van Canon, dat goekoop Tamron lensje met OS kost iets van 1.000€

                  Of ik moest vanavond de enige met alle cijfers juist moeten zijn in de Euromillions!?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lenzen?

                    Na wijs en rijp beraad heb ik beslist géén Canon EOS 400D + lenzen aan te schaffen.
                    Grootste reden was te veel en omslachtig met lenzen wissel.
                    Weet nog toen ik mijn Canon AE1 had, die het eerste jaar intensief gebruikt werd. En de jaren nadien sporadisch tot zelfs bijna nooit meer gebruikt werd.
                    Zonde dus van het vele geld.
                    Heb me dus dinsdag een Canon Powershot S3 IS gekocht.
                    Vandaag eindelijk het toestel onder de knie, wel de handleiding van PDF afgeprint, op monitor was dit niet na te lezen.

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lenzen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GiFre Bekijk bericht
                      Na wijs en rijp beraad heb ik beslist géén Canon EOS 400D + lenzen aan te schaffen.
                      Grootste reden was te veel en omslachtig met lenzen wissel.
                      Weet nog toen ik mijn Canon AE1 had, die het eerste jaar intensief gebruikt werd. En de jaren nadien sporadisch tot zelfs bijna nooit meer gebruikt werd.
                      Zonde dus van het vele geld.
                      Heb me dus dinsdag een Canon Powershot S3 IS gekocht.
                      Vandaag eindelijk het toestel onder de knie, wel de handleiding van PDF afgeprint, op monitor was dit niet na te lezen.

                      Groetjes
                      Als je er tegenop ziet om een heleboel materiaal mee te sleuren, dan heb ik inderdaad veel meer aan een compacter toestel dat je veel gemakkelijker altijd mee kan nemen. Daarmeer zal je dan ook veel meer foto's maken dan met een toestel dat altijd in de kast ligt omdat het te groot, te zwaar of te omslachtig is om ermee te werken.

                      Je hebt dus voor jou de beste keuze gemaakt door een S3 IS te kopen .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X