Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring 50-200mm olympus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring 50-200mm olympus?

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 50-200mm 2.8-3.5 van olympus?
    Ik wil me gaan richten op sportfotografie en wil weten of deze lens hier geschikt voor is. Of is overstappen op canon en een 70-200mm 2.8 dan een betere keuze?
    Niet het vele is goed, maar het goede is veel

  • #2
    Re: Ervaring 50-200mm olympus?

    Hij wordt hier besproken. Misschien helpt dat...
    test op ephotozine.com
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring 50-200mm olympus?

      Ik heb de 50-200 van Olympus.
      Ben er zeer content mee (op mijn E-1).
      Nu heb je sporten en sporten, wil je aangeven wat voor sport je graag wilt fotograferen en welk licht je daarbij denkt te hebben?
      De 50-200 is in mijn ogen een zeer goede lens die zelfs op volle opening goed schiet, waar je wel rekening mee dient te houden is dat deze kan "hunten" als je bewegende onderwerpen hebt.
      Ook heb ik gelezen op dpreview dat er waarschijnlijk dit jaar een opvolger komt van de 50-200.
      Mijne heb ik nu meer als twee jaar, geen moment spijt van gehad, je gaat je lens steeds beter kennen.
      Als je nog vragen hebt aarzel niet (evt. PM).
      Welke camera van Olympus gebruik je, ik heb gelezen dat het hunten dan soms minder is.

      Succes,

      Edward
      Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring 50-200mm olympus?

        Oorspronkelijk geplaatst door aevh Bekijk bericht
        Ik heb de 50-200 van Olympus.
        Ben er zeer content mee (op mijn E-1).
        Nu heb je sporten en sporten, wil je aangeven wat voor sport je graag wilt fotograferen en welk licht je daarbij denkt te hebben?
        De 50-200 is in mijn ogen een zeer goede lens die zelfs op volle opening goed schiet, waar je wel rekening mee dient te houden is dat deze kan "hunten" als je bewegende onderwerpen hebt.
        Ook heb ik gelezen op dpreview dat er waarschijnlijk dit jaar een opvolger komt van de 50-200.
        Mijne heb ik nu meer als twee jaar, geen moment spijt van gehad, je gaat je lens steeds beter kennen.
        Als je nog vragen hebt aarzel niet (evt. PM).
        Welke camera van Olympus gebruik je, ik heb gelezen dat het hunten dan soms minder is.

        Succes,

        Edward
        Bedank voor je reactie. Ik gebruik de E500 van olympus, met de 40-150 kitlens. Bij goed weer gaat het allemaal wel, maar zodra het iets slechter wordt krijg ik wat probleempjes. Ik heb dit weekend voor de 2e keer voetbal gefotografeert. Wat ik merk is dat de speler vaak niet helemaal scherp is en de reclameborden erachter wel haarcsherp zijn. Ik gebruik wel gewoon me c-af, dus vraag ik me af of dit met de 50-200 anders is. Of doe ik iets helemaal fout? Wat is hunten trouwens?
        Niet het vele is goed, maar het goede is veel

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring 50-200mm olympus?

          Hunten is het niet scherp kunnen stellen op een object wat je fotgrafeert.
          Gebruik je 1 scherpstelpunt of gebruik je er drie waarop de camera zelf mag kiezen? Ik wil je aanbevelen alleen de middelste te gebruiken (richten, camera ontspanknop half indrukken, "in focus", compositie iets veranderen en doordrukken). Dit werkt bij mij redelijk. De 40-150 is bij mijn weten iets minder lichtsterk, daardoor zou je wat moeilijker kunnen scherpstellen (je hebt meer licht nodig voordat de camera kan werken, het kantelpunt voor de camera ligt zo ergens bij f6.3) (de camera kijkt hiervoor niet naar je diafragma maar gebruikt de grootste opening voor het scherpstellen). Soms probeer ik bewegende objecten ook wel met S-af, soms werkt dat beter.
          Let wel, bij c-af kun je (althans bij de E-1) ook instellen of dat er een "focus" moet zijn voordat je af kunt drukken, misschien kun je met deze instelling een keertje spelen.

          Succes, Edward
          Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring 50-200mm olympus?

            Ik heb hem ook sinds een week Ik ben er super blij mee! Heb helemaal geen last van hunten, hij stelt snel en correct scherp. Ik fotografeer veel snel bewegende honden. Deze lens is echt de moeite waard!
            Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
            Sigma 18mm - 125mm

            Comment

            Working...
            X