Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pxi en consequenties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pxi en consequenties

    tot nu toe nog nooit digitale foto's laten afdrukken ...ik ben van plan dit nu via foto.com te doen . Wat ik me blijf afvragen ondanks de vele dienaangaande verschenen items : bij m'n vele bewerkte (mbv PS c2) en ingescande(dias) zit ik momenteel op het reeds gecropte 15 x 10 formaat met waarden varieerende van 150 tot 750 px/inch ...
    Mag ik deze foto's op deze manier gewoon versturen naar www.foto.com
    of
    ga ik op deze manier veel kwaliteit verliezen ? Wat gebeurt er bij foto.com
    met waarden onder de 300pxi , en met waarden boven de 300pxi ???????
    Liefst van al zou ik ze op die manier gewoon willen doorsturen...
    Of raden jullie dit af ?

  • #2
    Re: pxi en consequenties

    Van het aantal pixels/inch hoef je je niks aan te trekken: jij bepaalt hoe groot het eindresultaat moet zijn, en foto.com doet de nodige omrekeningen. Als het gevraagde formaat niet met de nodige kwaliteit kan afgedrukt worden omdat je foto te weinig pixels bevat, dan krijg je op de meeste van deze sites wel een waarschuwing dat dit niet gaat.

    Samengevat: het is het aantal pixels horizontaal en vertikaal dat bepaalt of je een foto op een bepaalde grootte kan afdrukken, niet het aantal dpi ofte pixels per inch. Dit heeft echter wel belang als je je foto naar je eigen printer stuurt om afgedrukt te worden.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: pxi en consequenties

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment

      Working...
      X