Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

    Ik heb twee lenzen:18-55mmF/3.5-5.6 en 55-200mm F/4.5-5.6
    en had deze AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED willen bijkopen.
    Graag jullie mening of suggestie

  • #2
    Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

    Het is een goede telelens. Maar je moet je eerst zelf eens afvragen waarvoor je een tele wil gebruiken (sport, vogels, close-ups,....)
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

      Twee bedenkingen bij het objectief zelf:
      1. Ontbreekt AFS (AF motor in de lens!), dus trage(re) AF
      2. Mss. wat soft op 400mm (en is het écht wel 400mm)?

      Belangrijkste opmerking ivm. uw vraag: Wat wil je ermee gaan doen? Welke soort opnamen?.... Mss. is een ander objectief voor u een betere optie?...

      Comment


      • #4
        Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

        Ik vind dat dat soft op 400mm wel mee valt, of het ook echt 400mm is heb ik nooit getest maar het is zeker niet zo dat ik daar ernstig aan twijfel.
        Qua AF is de lens niet erg snel maar voor landschap en portret e.d. prima. Voor sport zou je moeten prefocussen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

          Ik heb hem gehad.
          Op zich een hele goede lens (uiteraard Nikkor )

          Voordeel: een lekker bereik.
          VR is een fijne optie bij deze lens
          Degelijk gebouwd.

          Nadeel: vrij traag, absoluut niet geschikt voor Sport en snelheidfoto's.
          (tevens de reden dat ik hem verkocht)

          Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

            ik ga regelmatig naar dierenparken alsook in vrije natuur(vogels,eenden....)
            vandaar het idee.
            iemand andere voorstellen?

            Comment


            • #7
              Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

              ook had ik al gedacht om eenAF-s 80-200mm F/2.8 te kopen en deze gebruiken met m'n TAMRON tc x2 pro,dan kan ik ze zonder TC ook nog voor andere doeleinden gebruiken.
              of iemand andere mening?

              Comment


              • #8
                Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                Oorspronkelijk geplaatst door jb2400 Bekijk bericht
                ik ga regelmatig naar dierenparken alsook in vrije natuur(vogels,eenden....)
                vandaar het idee.
                iemand andere voorstellen?
                een Bigma (Sigma 50-500mm) misschien.......
                dan heb je nog geld over voor een converter of de twee kitlensjes inruilen en een 18-200mm Nikkor erbij???
                dan kun je ook nog eens lichtgewicht naar een dierentuin of zo
                Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                Comment


                • #9
                  Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jb2400 Bekijk bericht
                  ook had ik al gedacht om eenAF-s 80-200mm F/2.8 te kopen en deze gebruiken met m'n TAMRON tc x2 pro,dan kan ik ze zonder TC ook nog voor andere doeleinden gebruiken.
                  of iemand andere mening?
                  Dit zou een zeer verstandige keuze zijn.
                  Alleen ging ik dan voor de 1.7 nikkor converter.

                  Gr kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jb2400 Bekijk bericht
                    ik ga regelmatig naar dierenparken alsook in vrije natuur(vogels,eenden....)
                    vandaar het idee.
                    iemand andere voorstellen?
                    En ik veronderstel dat je graag uit de hand foto's neemt (zonder statief of monopod)

                    Dan is de 80-400 een prima keuze -
                    - je moet geen super snelle AF te hebben,
                    - de VR is prima hulpmiddel om bij lagere sluitertijden toch nog scherpe foto's te nemen,
                    - 400mm is een must voor vogels.
                    - is niet te zwaar om het hele dag bij te hebben,
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                      Er gaan geruchten dat er een update van deze lens komt...
                      (komende PMA misschien?)

                      Comment


                      • #12
                        Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                        Dank je voor jullie meningen...het helpt me wel

                        Comment


                        • #13
                          Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                          Oorspronkelijk geplaatst door lichtschrijver Bekijk bericht
                          een Bigma (Sigma 50-500mm) misschien.......
                          dan heb je nog geld over voor een converter of de twee kitlensjes inruilen en een 18-200mm Nikkor erbij???
                          dan kun je ook nog eens lichtgewicht naar een dierentuin of zo
                          heb je zelf of iemand anders er goede ervaring mee?

                          Comment


                          • #14
                            Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Ik vind dat dat soft op 400mm wel mee valt, of het ook echt 400mm is heb ik nooit getest maar het is zeker niet zo dat ik daar ernstig aan twijfel.
                            Qua AF is de lens niet erg snel maar voor landschap en portret e.d. prima. Voor sport zou je moeten prefocussen.
                            Ik gebruik deze lens ook, voornamelijk voor vogeltjes, en dat valt goed mee. De autofocus is niet supersnel inderdaad. Van 80 tot 300mm is ze optisch zeer goed, op 400mm valt het goed mee, zeker bij goed licht. VR is handig, maar ik gebruik de mijne ook vaak op statief.

                            Ze is sinds kort wel een stukje duurder geworden helaas Sigma heeft een gelijkaardige lens (ook een 80-400) die optisch ook goed schijnt te presteren.

                            Hier een roodborstje dat ik er laatst mee trok, op 400mm f/5.6 en 1/250 om een idee te geven:

                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: NIKON AF VR 80-400mm F/4.5-5.6D ED is dat een goede keuze?

                              de snelheid van de AF hangt af van de motor in je camera
                              op mijn D200 gaat het inderdaad trager dan een AF-S, maar het duurt nu ook weer geen uren eer hij scherp staat
                              als je met een D50 rondloopt zou ik hem wel eerst eens testen voor ik zou kopen
                              de VR is eerste generatie, maar ik vind hem behoorlijk meevallen: ik kan uit de hand goeie plaatjes maken op 400 mm zelfs op 1/60s

                              erik
                              erik, Nikon materiaal

                              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                              Comment

                              Working...
                              X