Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste monitors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beste monitors

    Ik lees steeds dat monitoren waar je apart R,G en B kan regelen best zijn om mee beelden te gaan bewerken. Is dat écht noodzakelijk als je goede calibratiehard en -software hebt? Welke monitormodellen bestaan er zoal van? Volgens mij zijn Eizo, LaCie, Neovo en sommige van NEC de beste.

  • #2
    Re: beste monitors

    fff verplaatst naar een meer gepast forum

    Comment


    • #3
      Re: beste monitors

      ik weet niet welk merk de beste monitors maakt maar met een eizo zal je zeker niks verkeerds kunnen doen.

      Maar ik heb thuis een goedkopen iiyama en op't werk een hp.
      beide 17" tft's en beide metaparte rgb regeling.

      mijn laptop heeft dat niet en die kleuren komen toch niet echt overeen met de twee 'vaste' schermen.
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: beste monitors

        Oorspronkelijk geplaatst door Anakwaboe Bekijk bericht
        Ik lees steeds dat monitoren waar je apart R,G en B kan regelen best zijn om mee beelden te gaan bewerken. Is dat écht noodzakelijk als je goede calibratiehard en -software hebt? Welke monitormodellen bestaan er zoal van? Volgens mij zijn Eizo, LaCie, Neovo en sommige van NEC de beste.
        Da's een zeer algemene vraag. Probeer TN-panels (beperkte kijkhoek, maw kleuren veranderen zeer snel en veel) en echt goedkope schermen te vermijden. Nu denk ik wel dat de meeste tft's de RGB kanalen apart kunnen regelen. Een hardwarecalibratie is een grote(re) hulp bij goedkope schermen.

        Comment

        Working...
        X