Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vivitat? of zijn het nog andere?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vivitat? of zijn het nog andere?

    even een vraag die me al langere tijd bezighoud,
    er zijn een bepaald merk lenzen die heel goed van optiek zijn ,maar al oud ,en die ook op de nieuwe body's gaan , ik dacht pentax en vivitar op pentax ,van 300mm en 500mm ,klopt dit? bij canon niet dat weet ik ondertussen ook al ,maar het zou gaan over lenzen die kunnen blijven gebruikt worden , zonder dat deze moeten gechipt worden,enz...en die nog altijd enorm prachtig beeld geven , weten julie welke combinatie's?
    Met dank Des

  • #2
    Re: vivitat? of zijn het nog andere?

    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    even een vraag die me al langere tijd bezighoud,
    er zijn een bepaald merk lenzen die heel goed van optiek zijn ,maar al oud ,en die ook op de nieuwe body's gaan , ik dacht pentax en vivitar op pentax ,van 300mm en 500mm ,klopt dit? bij canon niet dat weet ik ondertussen ook al ,maar het zou gaan over lenzen die kunnen blijven gebruikt worden , zonder dat deze moeten gechipt worden,enz...en die nog altijd enorm prachtig beeld geven , weten julie welke combinatie's?
    Met dank Des

    Hi,

    U bedoelt waarschijnlijk Vivitar lenzen.
    Vivitar is een bedrijf dat schitterende lenzen ontwerpt, maar ze zelf niet maakt. Deze werden indertijd uitgegeven aan een ganse reeks van meestal Japanse onderaannemers. Aan de serienummers kan je zien welke fabriek welke lens heeft gemaakt. De meest begeerde zijn die uit de Komine factory.

    Ten eerste zijn Vivitars gemaakt in allerlei mounts, en ten tweede gaan de M42 versies zowat op alle moderne toestellen als MF lens.

    Ik heb zelf de 200mm en de 135mm en met name voor de 200mm zal je van goeden huize moeten komen om beter te doen. Vivitar heeft ook nog een fameuze "series 1" met de beroemde macro.

    Paul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: vivitat? of zijn het nog andere?

      jaja ik bedoel vivitar paul,
      het zit zo, ik ben aan het sparen voor een deftige lens voor op mijn canon,
      en die zijn niet goedkoop ! ,maar een maand of twee terug was ik in een 2e hands winkel,en daar stond een vivitar in een lederen koker ,ik dacht een 500 of 600 mm prime, en had zo gedacht moest ik die lens kopen en een nieuw digitaal toestel die er op past,kom ik goedkoper uit dan één nieuwe prime van canon, dus eigenlijk zou ik willen weten wat de mogelijkheden zijn , ik weet wel dat als je met tussenringen werkt , je kwaliteit achteruit gaat,dus zou ik er een bijpassende dslr op kopen begrijp je,en dan zou ik ,met een toplens zitten,ik weet natuurlijk niet of de lens er nu nog staat,maar als het eventueel de moeite loont zou ik mischien wel eens gaan kijken

      het kan ook zijn dat de lens al weg is natuurlijk,
      ik ben opeens op het idee gekomen en heb toen gelijk de vraag hier gesteld.
      Mvg des

      Comment


      • #4
        Re: vivitat? of zijn het nog andere?

        Hi,

        Niet eenvoudig, er zijn vele aspecten aan uw vraag.

        Ten eerste, waarom een nieuw toestel ?
        De eos 300 is zo goed als een ander om een MF lens op te plaatsen.
        Dus:
        1)Moet je exact weten om welke lens het gaat (400-500 of...) en wat is de minimum stop (4...)
        2)In welke staat is ze
        3)In welke mount, want daar hangt de converter van af
        4)Wat vragen ze ervoor..

        5) Als je met een MF lens "birding" gaat doen is het grote probleem scherpstellen. Je hebt weinig tijd. De beste oplossing is scherpstellen op een plek en wachten tot daar een object gaat zitten. Als je denkt, ik loop rond, zie iets stel scherp en maak een foto, vergeet het. Tenzij je onderwerp zeker een minuut blijft zitten.

        Maar ik kan wel bevestigen dat als je de juiste MF lens bij de juiste techniek en onderwerp gebruikt, je prijs prestatie verhouding meer dan in orde zal zijn.

        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment

        Working...
        X