Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF 300mm 2.8 ED + update testshot merel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF 300mm 2.8 ED + update testshot merel

    Versie 1992.
    Iemand ervaring met deze lens ??
    Last edited by elsan; 3 februari 2007, 08:37.
    fotosite

  • #2
    Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Versie 1992.
    Iemand ervaring met deze lens ??
    wat wil je weten ??
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

      Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
      wat wil je weten ??
      Kwaliteit, snelheid, degelijkheid. Het is een oude lens, daarom niet slechter, waarschijnlijk anders dan de huidige lenzen. Vooral gebruikservaringen met en zonder TC interesseren me.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        Kwaliteit, snelheid, degelijkheid. Het is een oude lens, daarom niet slechter, waarschijnlijk anders dan de huidige lenzen. Vooral gebruikservaringen met en zonder TC interesseren me.
        Snelheid hangt een beetje af van de camera, maar op een d200/d2x etc is het best goe dte noemen,
        Het is een hele degelijke lens en uit de absolute top uit de Nikon lijn.
        Zover ik weet heeft Nikon zelf geen af converter voor deze lens, echter de kenko 300 pro werkt perfect.
        Over de kwaliteit met converter kan ik niet veel zeggen daar ik daar niet echt een liefhebber van ben.
        Zonder converter is het een razendscherpe lens. reeds bij 2.8

        alex.

        P.s. ik heb voor zo'n lens nog een splinternieuwe koffer staan.
        Echt nog nooit gebruikt
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Kwaliteit, snelheid, degelijkheid. Het is een oude lens, daarom niet slechter, waarschijnlijk anders dan de huidige lenzen. Vooral gebruikservaringen met en zonder TC interesseren me.
          De gewone AF 300mm f2.8 krijgt van Bjorn Rorslett een 4 op 5 omdat die f4 nodig zou hebben om superscherp te worden. Naar het schijnt is ook de AF aan de trage kant. De meer recente AFS versies zijn allemaal supergoed en zouden afhankelijk van de staat tussen 2200 en 2500 Euro te vinden moeten zijn. Ik ga de mijne mettertijd ook verkopen om ofwel de 300mm f2.8 VR of nog iets langer te kopen

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            De gewone AF 300mm f2.8 krijgt van Bjorn Rorslett een 4 op 5 omdat die f4 nodig zou hebben om superscherp te worden.
            Dan koop je toch best direct de 300mm f4 AFS want ik meen gehoord te hebben dat deze al prima is bij volle opening?
            Bovendien is hij alleszins een héél stuk compacter (en goedkoper) dan de 2.8 versie.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

              De kogel is door de kerk
              Deze namiddag naar konijn gereden en die Sigma 300 F2.8 gaan halen die daar al een paar weken vanop internet stond te roepen naar mij.
              Ik wou absoluut die F2.8 hebben om met behoud van AF naar 600mm te kunnen.
              Op grote waters hebt ge toch altijd tekort. Bovendien heb ik dan een nog een lichtsterkte van F5.6. Ik was maar net voor het donker teug thuis, testen zal dus voor morgen worden. Maar ik heb er toch nog rap een paar shots mee gedaan vanuit de auto, gewoon uit de hand.
              Ik zal er eens eentje bij fotodiscussie zetten.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                De kogel is door de kerk
                Deze namiddag naar konijn gereden en die Sigma 300 F2.8 gaan halen die daar al een paar weken vanop internet stond te roepen naar mij.
                Ik wou absoluut die F2.8 hebben om met behoud van AF naar 600mm te kunnen.
                Op grote waters hebt ge toch altijd tekort. Bovendien heb ik dan een nog een lichtsterkte van F5.6. Ik was maar net voor het donker teug thuis, testen zal dus voor morgen worden. Maar ik heb er toch nog rap een paar shots mee gedaan vanuit de auto, gewoon uit de hand.
                Ik zal er eens eentje bij fotodiscussie zetten.
                Gefeliciteerd Paul!
                Deze staat dus ook hoog op mijn wishlist...maar ik twijfel(de) nog ts. deze en de Nikon 300 f4 AFS...
                Ben razend benieuwd om je resultaten te zien...
                Denk je dat je ook met de 2xTC goede resultaten zal halen?...
                Zo ja, dan vrees ik dat ik ook in de kosten ga vallen...
                Veel succes toegewenst!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                  Morgen ga ik dat weten of de 2X goeie resultaten geeft, als het wat licht wordt tenminste. De lens voelt enorm goed aan, ze ligt me goed in de hand, ze is naar de omvang ook eerder kort (zonder converter dan). Heb er een beetje uit de hand mee aan het schieten geweest en ik ben toch enthousiast.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                    paul!

                    veel geluk met je nieuw glas!
                    300f2.8 moet fantastisch zijn.
                    ik ben benieuwd of de
                    bigma nu thuis zal blijven ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Morgen ga ik dat weten of de 2X goeie resultaten geeft, als het wat licht wordt tenminste. De lens voelt enorm goed aan, ze ligt me goed in de hand, ze is naar de omvang ook eerder kort (zonder converter dan). Heb er een beetje uit de hand mee aan het schieten geweest en ik ben toch enthousiast.
                      Juist zien dat de objectief diameter niet wat té groot is om door de soms smalle kijkopeningen in de hutten te steken?...

                      @mm,
                      Ik geloof nooit dat de Bigma nu thuis gaat blijven hoor, dat objectief is toch véél té goed én veelzijdig om gewoon thuis te laten liggen...
                      Veeleer denk ik dat Paul nu de perfecte combinatie heeft gevonden, maar hij zal mss. wel wat powertraining moeten gaan doen, want met twee bodies en twee kanjers van lenzen wordt dat wel even torsen!... En dan nog dat driebeen statief erbij...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                        Veel succes met je nieuw objectief!

                        MVG,
                        Last edited by frank207be; 3 februari 2007, 04:44.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                          Proficiat met je nieuwe aanwinst Paul.
                          Ik wens je veel plezier en succes en ben zeer benieuwd naar je foto's en
                          bevindingen (t.o.v. je bigma).
                          Van alles...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                            Eén ding dat ik met de 50-500 alvast niet kan : deze scherpte bewaren in een extreme uitsnede
                            (ISO 800 dan nog, al niet bevorderlijk om detail te behouden)



                            1/320" - F4 - ISO800 - 300mm - flash - uit de hand - voor alle duidelijkheid : de rechtse foto is dus een uitsnede uit de eerste, je kan zelf zien hoeveel er is weggesneden
                            Die ISOwaarde was ik vergeten verzetten, ik had hier in binnen in huis wat zitten testen op F2.8 zonder flash. Om eerlijk te zijn : die lens is eigenlijk vanavond nog niet veel uit mijn handen geweest
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor AF 300mm 2.8 ED

                              amai amai amai wat een lens!
                              zorg dan maar dat je hem niet laat vallen!!!
                              (gelukkig heeft m'n buro een houten blad, dat ik nu vastheb!)

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X