Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar Pentax lenzen gekocht worden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar Pentax lenzen gekocht worden?

    Ben zelf Nikon gebruiker maar uit verveling even aan het rondneuzen wat pentax nu eigenlijk kost.
    Wat me opvalt dat ik
    1) weinig winkels kan vinden die dit online verkopen
    2) er heel weinig lensen ze vinden zijn

    Ik kijk zeker op de verkeerde sites maar als iemand mij kon links doorgeven waar dit verkocht werd (online met prijzen) zou ik dat wel tof vinden.
    Kwestie van eens te vergelijken

  • #3
    Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

    Heel goede (Duitse) on-line verkoper:


    De site is niet zo mooi, maar service en aanbod zijn uitstekend!

    Voor tweedehands materiaal is www.keh.com een interessante bron. Ook op eBay kan je heel goede deals vinden, maar een beetje geduld en discipline is wel nodig, anders riskeer je veel te veel te betalen.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #4
      Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

      Hallo,

      Ik heb sedert enkele dagen de K10D met de 18-50 mm kitlens.
      Leuk lensje, maar ik ben al aan het uitkijken naar betere ? kwaliteit. Daar ik geen zin heb om regelmatig een nieuwe (andere) lens te kopen had ik graag van de Pentax fans wat tips gehad over GOEDE lenzen. Ik weet dat de volgende vraag zal zijn "wat fotografeer je meestal?". Wel alles wat ik mooi vind. . Voor mijn verjaardag (60 J op 3 juni) mag ik van mijn vrouw een Macrolens kiezen. Mijn huidige behoeften zijn dus iets genre 50-150 of 200. Wie geeft raad? Waar moet ik op letten?

      Comment


      • #5
        Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

        De Pentax 50-200 is een zeer goed lensje
        Constructie en optische eigenschappen zijn duidelijk
        beter dan de kitlens
        Als je lichtsterker wenst: Sigma 70-200/ 2,8 of toch
        maar wachten op de Pentax 50-135/2,8

        Comment


        • #6
          Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

          Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik heb sedert enkele dagen de K10D met de 18-50 mm kitlens.
          Leuk lensje, maar ik ben al aan het uitkijken naar betere ? kwaliteit. Daar ik geen zin heb om regelmatig een nieuwe (andere) lens te kopen had ik graag van de Pentax fans wat tips gehad over GOEDE lenzen. Ik weet dat de volgende vraag zal zijn "wat fotografeer je meestal?". Wel alles wat ik mooi vind. . Voor mijn verjaardag (60 J op 3 juni) mag ik van mijn vrouw een Macrolens kiezen. Mijn huidige behoeften zijn dus iets genre 50-150 of 200. Wie geeft raad? Waar moet ik op letten?
          Zien dat je niet te extreem gaat in het telebereik. Daar zijn telezooms immers op hun minst, en de meeste relatief goedkope objectieven die tot 300mm gaan zijn daar zelfs gewoon onscherp.

          't Hangt echt wel af van je budget, maar als je tot june kan wachten zou ik bij Pentax blijven. Dan zal je keuze hebben tussen de goedkope DA50-200 en de dure DA*50-135/2.8 of DA*60-250/4.

          De macro-mogelijkheden van de DA50-200 zijn me onbekend, en wat de andere twee als kortste scherpstelafstand gaan hebben is denk ik nog niet bekend... Voor macro zou ik hoe dan ook gaan voor een vaste brandpunt, zoals de DFA100/2.8 van Pentax of de iets goedkopere Tamron SP90/2.8. Een flits als de AF540FGZ kan bij 1:1 macro overigens wonderen doen om grotere scherptediepte te halen (laat diafragma's tot f/32 toe).

          hth, Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #7
            Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            Voor tweedehands materiaal is www.keh.com een interessante bron. Ook op eBay kan je heel goede deals vinden, maar een beetje geduld en discipline is wel nodig, anders riskeer je veel te veel te betalen.
            Ook nieuwzijnde kan je hier soms koopjes doen; heb net een nieuwe 50-200 gekocht voor 111 euro (+19 verzending vanuit duitsland)!
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #8
              Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

              Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
              't Hangt echt wel af van je budget, maar als je tot june kan wachten zou ik bij Pentax blijven. Dan zal je keuze hebben tussen de goedkope DA50-200 en de dure DA*50-135/2.8 of DA*60-250/4.
              Juni? Als het goed is komen de DA* lenzen in maart uit. Ze zullen dan in de maand daarna wel in de winkels komen, dus ik zou op april ipv juni rekenen

              Comment


              • #9
                Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

                Oorspronkelijk geplaatst door Xano Bekijk bericht
                Juni? Als het goed is komen de DA* lenzen in maart uit. Ze zullen dan in de maand daarna wel in de winkels komen, dus ik zou op april ipv juni rekenen
                Juni inderdaad, dat is wat ik hoorde voor de DA*60-250/4. De andere twee DA* objectieven zijn idd voor Maart aangekondigd.

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #10
                  Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

                  Hallo,
                  welke zijn de beste lenzen voor op een pentax?? tele (vogels)en portret ,wel af,
                  ben eens aan het rondneuzen maar vind die is op de pentax niet mis plus metalen body ,voor dezelfde prijs heb je een eos 400D (plastiek)als een pentax 100D .welke van de 2 zou de beste zijn? canon heeft de is niet, en dan moet je keidure lenzen kopen die is er in hebben zitten,
                  vraag me af welke primes en tussen stukken ik kan gebruiken moest ik voor pentax gaan (welk merk) .pentax gaat maar tot 200 mm heb ik gezien,en met convertor heb je dan het dubbele maar vraag me toch af of de fotos nog aanvaardbaar zijn.
                  Mvg groet des

                  Comment


                  • #11
                    Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                    Hallo,
                    welke zijn de beste lenzen voor op een pentax?? tele (vogels)en portret ,wel af,
                    ben eens aan het rondneuzen maar vind die is op de pentax niet mis plus metalen body ,voor dezelfde prijs heb je een eos 400D (plastiek)als een pentax 100D .welke van de 2 zou de beste zijn? canon heeft de is niet, en dan moet je keidure lenzen kopen die is er in hebben zitten,
                    vraag me af welke primes en tussen stukken ik kan gebruiken moest ik voor pentax gaan (welk merk) .pentax gaat maar tot 200 mm heb ik gezien,en met convertor heb je dan het dubbele maar vraag me toch af of de fotos nog aanvaardbaar zijn.
                    Mvg groet des
                    De DA50-200 is één van de betere in z'n prijscategorie, maar 't blijft een goedkope telezoom hé. Een 2x convertor gaat je behoorlijk wat licht en AF performantie kosten. De beeldkwaliteit zal eveneens minderen, maar nog belangrijker is dat SR niet zo efficient zal werken. De camera denkt immers nog steeds dat er max een 200mm objectief op zit, en zal enkel daarvoor compenseren, niet voor de feitelijke 400mm.

                    Voor portret heb je nu de uitstekende DA70/2.5 limited. Net als de andere limited objectieven (DA21, DA40 en vooral de oudere FA31, FA43 en FA77) is dit een objectief van uitstekende kwaliteit. Wij Pentaxers denken graag dat het de beste AF-objectieven zijn, maar da's allicht overdreven. Weet gewoon dat er naast de DA limiteds niet veel beter is onder de speciaal voor digitaal gemaakte objectieven. Mss zullen de DA* objectieven er een schepje bovenop doen? Er komt in elk geval een DA*50-135/2.8 en die zal voor portret in elk geval ook niet te versmaden zijn. Verwacht in Maart.

                    In Juni wordt de op Photokina getoonde DA*60-250/4 verwacht. Die zal een stuk beter zijn, en je kan 'm makkelijk op een 1.4x convertor gebruiken om een langer bereik te krijgen. Minder licht- en kwaliteitsverlies, impact op AF performantie is onduidelijk want de DA*-objectieven gaan een nieuwe AF technologie hebben. SR zal nog steeds wat minder goed werken, maar slechts marginaal minder.

                    Nog wat later komt er een DFA300 aan. Maar daar is erg weinig over geweten. Mss komt er begin maart (PMA-beurs in de VS) meer nieuws? Indien deze hetzelfde optisch ontwerp is als de FA*300/4.5, dat zit het in elk geval goed. Die FA*300/4.5 is overigens een aanrader die af en toe (minstens maandelijks) op de internationale tweedehandsmarkt aangeboden wordt.

                    Mss moet je even PMA afwachten. Dan zal het mss duidelijk zijn hoe de DA* objectieven met hun nieuwe AF-mechanisme met de K100D zullen samenwerken. Hoewel het duidelijk is dat ze nog zullen werken, is 't beter af te wachten dat Pentax dit 100% bevestigt. Op de K10D zullen de objectieven zeker optimaal werken.

                    Wat betreft welke de betere camera is... Daarover zijn er allicht evenveel meningen als er fotografen zijn die ze gebruiken. Ik denk dat de belangrijkste conclusie dan maar moet zijn dat beide camera's erg goed zijn aangezien de gebruikers bereid zijn erg ver te gaan om hun keuze te verdedigen als de enige juiste. Ik hou van de manier waarop Pentax z'n toestellen ontwerpt en zou om diezelfde reden nooit-van-ze-leven een Canon moeten hebben, maar da's mijn persoonlijke mening.

                    Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #12
                      Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                      Wat betreft welke de betere camera is... Daarover zijn er allicht evenveel meningen als er fotografen zijn die ze gebruiken. Ik denk dat de belangrijkste conclusie dan maar moet zijn dat beide camera's erg goed zijn aangezien de gebruikers bereid zijn erg ver te gaan om hun keuze te verdedigen als de enige juiste. Ik hou van de manier waarop Pentax z'n toestellen ontwerpt en zou om diezelfde reden nooit-van-ze-leven een Canon moeten hebben, maar da's mijn persoonlijke mening.

                      Wim
                      canon heeft geen IS , of enkel in zijn lenzen en zijn peperduur
                      ben de mogelijkheden van een overstap aan het overwegen

                      Comment


                      • #13
                        Re: Waar Pentax lenzen gekocht worden?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                        Ook nieuwzijnde kan je hier soms koopjes doen; heb net een nieuwe 50-200 gekocht voor 111 euro (+19 verzending vanuit duitsland)!
                        Hallo,

                        Ik ben zelf ook op zoek naar deze lens, maar op www.keh.com kan ik hem niet vinden. Kan je mij misschien vertellen waar je deze lens gekocht hebt, want dit is wel een zeer interessante prijs.

                        Comment

                        Working...
                        X