Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ...

    Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ... dan branden.

    Wij verblijven nl vaak langere tijd in het buitenland en dan zijn mijn kaarten makkelijk vol! Weten jullie misschien of ik dusin het buitenland mijn foto's ergens kan branden??? IN internetcafes???
    Hoe doen mensen dat die bijv een wereldreis maken???

    Graaaaag antwoord

  • #2
    Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

    Ik hebruik een Epson 2000 viewer met 40 GB harde schijf.

    Meer info: http://www.epson.nl/product/imaging/...ewer/index.htm

    Groetjes,

    Patrick
    Nikon D200 en een grote zak glas

    Comment


    • #3
      Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

      In principe kan dat (hangt er natuurlijk vanaf waar je zit), in veel internetcafés kan je lege cd's kopen, maar erg praktisch is het niet. Daarbij komt nog dat de verkochte cd's soms van bedenkelijke kwaliteit zijn, waardoor je niet altijd garantie hebt dat alles er goed op (blijft) staan. Handiger is om een image tank mee te nemen, zoals hierboven gesuggereerd wordt, je bent dan gelijk niet meer afhankelijk van internetcafés (lees: steden). Als je een beetje spaarzaam met de batterij bent heb je een redelijk grote autonomie.
      http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

      Comment


      • #4
        Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

        Voor dat geld kan ik beter een laptop kopen...

        Heeft iemand dit al eerder gedaan...naar een internetcafe om je foto's daar op een cd te branden?

        Comment


        • #5
          Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

          Oorspronkelijk geplaatst door moguvo Bekijk bericht
          Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ... dan branden.

          Wij verblijven nl vaak langere tijd in het buitenland en dan zijn mijn kaarten makkelijk vol! Weten jullie misschien of ik dusin het buitenland mijn foto's ergens kan branden??? IN internetcafes???
          Hoe doen mensen dat die bijv een wereldreis maken???

          Graaaaag antwoord
          "Hét buitenland."
          Misschien helpt het als we weten of u Mongolië of Denemarken bedoelt.

          Comment


          • #6
            Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

            Oorspronkelijk geplaatst door moguvo Bekijk bericht
            Voor dat geld kan ik beter een laptop kopen...

            Heeft iemand dit al eerder gedaan...naar een internetcafe om je foto's daar op een cd te branden?
            je hebt al redelijk eenvoudige imagetanks , voor nog geen 100€ heb je al 40GB modellen. Internet cafe's zou ik voor dit soort dingen links laten liggen.
            Website

            Comment


            • #7
              Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

              Oorspronkelijk geplaatst door moguvo Bekijk bericht
              Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ... dan branden.

              Wij verblijven nl vaak langere tijd in het buitenland en dan zijn mijn kaarten makkelijk vol! Weten jullie misschien of ik dusin het buitenland mijn foto's ergens kan branden??? IN internetcafes???
              Hoe doen mensen dat die bijv een wereldreis maken???

              Graaaaag antwoord
              Schaf een imagetank aan met b.v. een 80 Gb schijf.

              Voor 139,- hier te vinden.
              Ik ben er klaar mee.

              Comment


              • #8
                Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                Dit is geen camerabespreking, dus even verhuisd naar algemeen
                Groeten,
                Ludo

                Comment


                • #9
                  Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                  Moguvo,
                  'Voor dat geld kan ik beter een laptop kopen...'
                  Voor dat geld mag je mij een laptop of 10 leveren, thnx :-)

                  En toch is een image tank de beste oplossing. Wat ik het grootste voordeel vind, is het feit dat
                  alles op batterijen werkt + de grootte van zo'n tank.
                  Op safari en kaartjes vergeten leeg te maken? No prob, tnakje uit rugzak, in de jeep effe overpompen en
                  't is gefixed. Als je in de rimboe een internetcafé moet zoeken...
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                    Inderdaad: een imagetank!

                    Dit voorkomt foute cd's en dus kwijtgespeelde foto's en bovendien werken in veel landen die computers ook nog niet zo snel. Internetcafé's zijn leuk om ff te mailen naar huis (en soms is dat zelfs al zo traag dat je daar 'n half uur mee bezig bent) dus de stress om daar ook nog iets met je foto's te moeten doen is niet aan te raden. Zeker niet als er handige kleine imagetanks van 40-80 gig bestaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                      Vergeet branden van je foto's in internetcafe's. Het kan en soms is het wel eens noodzakelijk maar handig verre van en op vakantie wil je toch eigenlijk niet enkele uren in een internetcafe zitten he.

                      Een imagetank of laptop is een oplossing maar niet 1 altijd 2 dat wil dus zeggen of 2 imagtanks of 1 laptop en 1 externe USB/firewire schijf.

                      De reden is simpel een HDD crasht. En ja hoor dat doen ze allemaal. Wanneer dat weet je niet maar uiteindelijk crasht elke HDD. Dikke pech als dat dan juist tijdens je vakantie is maar 2 die crashen tijdens je vakantie daar moet je al heel veel pech mee hebben.

                      Als je uiteindelijk niet echt heel veel GB's nodig hebt zijn extra flashkaarten ook zeker een heel goed alternatief. Die dingen zijn veel bedrijfszekerder dan HDD.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                        Nog een mogelijkheid, al dan niet WAY OVER THE TOP, is je hele stuff uploaden naar je eigen ftp server... Heb je achteraf thuis een hoop te downloaden, maar je hebt wel je foto's zoals je ze uit de camera trok.
                        Zelf heb ik deze methode een aantal keer gebruikt, maar da's al een hele tijd geleden, nu neem ik gewoon m'n laptop mee met 'n extern 100gb 2.5" schijfje als backup.
                        ::350D::BG-E3::17-55 2.8 IS::430-EX::
                        :::: PartyPhotos @ DocGonzo.com ::::

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                          Een vriend (Nikon-"amateur"-fotograaf) van me trekt op dit moment voor een half jaar alleen door Zuid- en Midden- Amerika. Hij gebruikt een MP3 speler en Laptop. Dat ik ook een goede combinatie lijkt me.

                          Je weet maar nooit. Aan het begin van zijn reis in Rio De Janeiro heeft hij al een revolver onder z'n neus gekregen en is er vanalles gestolen. "Gelukkig" had hij voldoende Back-ups en is zijn compacte Canon camera gestolen ipv zijn Nikon D70.

                          Hij houd ook online een dagboek bij, en ik denk dat dat vooral via internetcafés gaat.
                          Flickr! :: Blog
                          Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
                            Je weet maar nooit. Aan het begin van zijn reis in Rio De Janeiro heeft hij al een revolver onder z'n neus gekregen en is er vanalles gestolen. "Gelukkig" had hij voldoende Back-ups en is zijn compacte Canon camera gestolen ipv zijn Nikon D70.
                            Gelukkig leeft hij nog, zou ik denken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Gelukkig leeft hij nog, zou ik denken.
                              Dat ook, natuurlijk!
                              Flickr! :: Blog
                              Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                              Comment

                              Working...
                              X