Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Pentaxgebruiker regio Oost-Vlaanderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: Pentaxgebruiker regio Oost-Vlaanderen.

    Ik ben momenteel in het bezit van enkele oude Pentaxlenzen van een analoog toestel.
    Vermits ik binnenkort een Pentaxtoestel ga aanschaffen zou ik graag deze lenzen eens willen testen op een Pentax om te kijken of ze wel goed werken en of de kwaliteit in orde is.
    Het zijn lenzen met schroefdraad, dus mogelijks moet ik dan een tussenring aankopen, of niet?
    Ikzelf woon in Steendorp (Temse) dus hierbij een oproep aan de gebruikers in mijn regio: zou ik deze lenzen eens mogen testen? (Uiteraard bent u er zelf bij...)
    Reageer hier, of pm me maar.

    Hartelijk bedankt!
    Groeten, Cahor

  • #2
    Re: Gezocht: Pentaxgebruiker regio Oost-Vlaanderen.

    Je kan de objectieven in kwestie mss eens op een lijstje zetten hier? Dan kan je allicht wel een idee krijgen wat ze "waard" zijn. Als ze SMC coating hebben zit je in elk geval al op het goede spoor.

    Je zou ze op mijn K10D of DS mogen testen (Boom is niet zo ver van Temse), maar ik heb wel geen M42-adapter (en ook niet zoveel tijd als ik wel zou willen...). Oud glas genoeg, maar niks ouder dan eerste generatie K-vatting... Da's ook al 30 jaar geleden...

    Mss kan je bij MarcFoto eens proberen?

    Wim
    Last edited by ishpuini; 29 januari 2007, 11:40. Reden: typo
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: Pentaxgebruiker regio Oost-Vlaanderen.

      Het betreft volgende lenzen:
      SMC Takumar: 1:3.5/35
      SMC Takumar: 1:1.8/55
      SMC Macro-takumar: 1:4/100
      Tamron SP: 1:8/500

      Boom is inderdaad niet ver, maar ik zal eerst een pm sturen naar Marcfoto vermits hij misschien een M42-adapter heeft.

      Groeten, Cahor

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: Pentaxgebruiker regio Oost-Vlaanderen.

        MarcFoto present. En ik heb een adapter...

        CaHoR you've got a message...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment

        Working...
        X