Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP Photosmart 850

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP Photosmart 850

    Graag enkele reacties van bezitters van de HP 850. Ik wil het toestel aanschaffen voor reisfoto's en foto's van avondoptredens (met flash/dichtbij en zonder flash ver weg-meer dan 100 meter)
    Eventuele betere toestellen tot 1000 euro maximum.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    flash ver weg van 100 meter - forget it. een doorsnee flash raakt enkele meters ver. goede, dure flashes kan al iets verder, maar bij 10-12m houdt het op hoor.

    Blijf toch maar van die HP weg, beter kiezen voor een Canon, Fuji, Nikon, Olympus. Als je 1000 euro te besteden hebt, zou ik eerder denken aan een Canon G2/G3, fuji s602 (6xzoom) etc..

    Ik ken hier trouwens niemand met een HP. Degenen die hier al langer komen en waar je dikwijls schitterende foto's van ziet, hebben vaak ook een foto-merk-camera.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      ik heb ook eventjes getwijfeld aan die HP 850 wegens de grote zoom en de lage prijs, maar uiteindelijk toch voor de G3 gekozen.
      De kwaliteit van de foto's van de HP850 zou maar middelmatig zijn en die van de G3, s602 en Oly c5050zoom staan overal als fantastisch beoordeeld.
      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

      Comment


      • #4
        Ik denk dat er één poster met de HP850 op het forum zit, Fredericrom of frerossel, ik weet het niet meer, misschien kan je bij hen terecht voor een opinie.

        Comment


        • #5
          Dat zal Fredericrom zijn.
          Ik heb zelf ook getwijfeld tussen oa de hp en canon mede door de lage prijs en de fenoimenale 8x zoom. Maar heb te slechte kritieken gelezen over de HP en veel te goeie over Canon G2, dus maar voor de G2 gegaan en heb er nog geen seconde spijt van!! Alleen die standaard 3x zoom, ma ja je kan nie alles willen he als je onder de 1000 euro wilt blijven.
          Fuji s602z is heel goed voor actiefoto's en heeft betere zoom en 6Mpix maar met interpolatie als ik me niet vergis, eigenlijk 3mpix.
          Fantastisch toestel ook maar heb deze niet gekocht wegens slechte kritieken over service/garantie...kwaliteitscontrole van Fuji.
          Spijtig, want k vond hem veel mooier ogen dan de canon.
          Kortom , mijn idee, kies je voor duurzaamheid , zekerheid en support vooral kies voor een merkkamera.
          Zou ik nu een nieuwe mogen kopen van mijn vrouwke ik kies voor de G3

          Voila succes ermee
          frederic
          Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Ik heb inderdaad die hp photosmart 850 en ben daar wel tevreden mee, de grote optische zoom is natuurlijk het grote voordeel.
            Het zoekertje bij die camera is een klein ccd schermpje zodat je perfect ziet wat de lens ziet (spiegelreflex achtig), nu als je bv volledig uitzoomt is het niet altijd gemakkelijk om scherpe foto's te nemen tenzij met zeer korte sluitertijd.
            hier heb je een paar foto's die ik dit weekend genomen heb. eentje in het donker (wel statief gebruikt), eentje met veel kleuren (plafond kerk) en close-up van een oog.



            deze foto's komen zo uit het toestel, juist gecropped en veranderd van grootte.
            Hier heb je twee reviews van de photosmart 850 http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp850.html en hier http://www.dpreview.com/reviews/hp850/
            De kwaliteit van het beeld is gewaagd aan de G3 maar toch iets minder je kan dit goed zien op de tweede review ik u daar toonde, daar word de camera vergeleken met de canon g3.
            De prijs echter is veel scherper dan die G3 ik heb hem gekocht voor 600 euro terwijl de g3 toch een kleine 1000 euro kost (+/- 15000 bef verschil!).
            De lens op de hp photosmart is er trouwens één van fuji.
            Als je nog meer foto's wil zien die door de photosmart zijn getrokken kijk op mijn site.
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              verkleinde crops, daar kan je nog niks op zien hé..
              als je zegt: niet bewerkt, moet ie ook niet bewerkt zijn.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                kan ik hier toch moeilijk een paar foto's posten van 2500Kb.
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment

                Working...
                X