Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werken met fotoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Werken met fotoshop

    Hallo,

    Ben nog niet zeer ervaren met fotografie en fotobewerking en zou daarom graag leren werken met fotoshop of dergelijke programmas maar waar kan ik lessen volge of hoe kan ik het allemaal het snelst leren?

    Grtz. Christophe

    Mijn site: www.freewebs.com/christophe-fotografie
    Canon EOS 7D + Canon 16-35mm L + Canon 55-200 + Canon 50 f1.8 + Tamron 90mm f2.8

  • #2
    Re: Werken met fotoshop

    Ik heb verschillende boeken bij de bibliotheek gehaald (Scott Kelby heeft een paar mooie) en dingen uitgeprobeerd. Het aller meeste heb ik geleerd van de DVD cursus van Lynda.com gegeven door Chris Orwig - Enhancing Digital Photography with Photoshop CS2 (http://movielibrary.lynda.com/html/modPage.asp?ID=191). Hij geeft goed les en maakt trouwens ook geweldige foto's (http://www.sojournphotos.com)
    Sukses!
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: Werken met fotoshop

      Ga naar google video en tik in 'photoshop tv'. klik hier. Dan vind je de afleveringen met the photoshop guys, daar heb ik veeeeeel uit geleerd, de blabla gedeeltes wel doorspoelen

      veel succes
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

      Comment


      • #4
        Re: Werken met fotoshop

        Ik heb het mezelf aangeleerd door gewoon een end weg te klooien. Dan ontdek je heel veel. Maar ook met google. Als ik wil weten hoe ik iets moet doen in PS dan zoek ik dat op in Google en dan komt er altijd wel een site uit waar het uitgelegd staat. Af en toe eens zoeken op PS tips om dingen te vinden waar je zelf niet aan denkt maar wel erg makkelijk zijn.
        Hiermee kun je naar mijn idee ver komen, maar als je liever volgens een cursus werkt kan dat natuurlijk ook, ook dit is weer in google te vinden.
        Kortom, mijn PS lesmateriaal is eigenlijk gewoon Google
        O ja, en natuurlijk ook dit forum, daar kan je ook handige dingen tegenkomen.

        Comment


        • #5
          Re: Werken met fotoshop

          er worden wel overal cursussen in photoshop gegeven. Ik ga nu beginnen aan de laatste module. Maar soms zijn er zaken welke je ook nog moet opzoeken hoor. Want die weten ook niet alles.Daarom heb ik het boek "Photoshop voor windows en Macintosh" gekocht van Elaine Weinmann - Peter Lourekas.

          Ikzelf werk hier al jaren met een Macintosh .

          Comment


          • #6
            Re: Werken met fotoshop

            http://www.russellbrown.com/tips_tech.html = ook een goede (!) met veel filmpjes (wel wat vervelende stem heeft die man maar daar kan hij ook niets aan doen)
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

            Comment


            • #7
              Re: Werken met fotoshop

              Photoshop leken die snel met 't programma willen vertrekken kunnen de workshops op de site micdigital volgen.
              Je kan de tekst in pdf downloaden en de foto's die je nodig hebt om de workshop uit te voeren.
              De Workshops zijn simpel te volgen en leren je snel met de tooltjes werken zodat je je eigen foto's kan verbeteren..
              Nederlands en gratis.
              http://www.micdigital.be/

              Comment


              • #8
                Re: Werken met fotoshop

                En wat raden jullie (gebruikers) aan : CS2, PS Elements 5, ... ?

                Comment


                • #9
                  Re: Werken met fotoshop

                  Ik heb alleen ervaring in CS2 dus zou zeggen: CS2
                  Groetjes, Damiaan.
                  Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                  Comment


                  • #10
                    Re: Werken met fotoshop

                    Ik heb CS1 dus zeg ik Photoshop Elements

                    Serieus: CS1/2 zijn superprogramma's maar enorm kostelijk.
                    De meeste mogelijkheden van CS zitten ook in Elements, filters voor CS werken in Elements, ...
                    en dat voor een prijs van een 80-90 euro.
                    Als student niet onbelangrijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Werken met fotoshop

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Ik heb CS1 dus zeg ik Photoshop Elements

                      Serieus: CS1/2 zijn superprogramma's maar enorm kostelijk.
                      De meeste mogelijkheden van CS zitten ook in Elements, filters voor CS werken in Elements, ...
                      en dat voor een prijs van een 80-90 euro.
                      Als student niet onbelangrijk.

                      Ik zou zeggen CS2, vergeet niet dat er iets bestaat zoals een studenten versie, wordt verkocht door HCW voor 159€ (een paar pintjes minder drinken en ge hebt langer plezier van het programmaatje )
                      Am@eurke BD0682BE
                      Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Werken met fotoshop

                        CS2 en koop Scott Kelby's (mede ontwikkelaar) 'het photoshop Cs2 boek' daar wordt zeer helder met foto's omschreven wat je kan en moet doen voor een goed resultaat.
                        http://www.fotohans.eu

                        Comment


                        • #13
                          Re: Werken met fotoshop

                          Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Werken met fotoshop

                            Ik zou eens proberen om aan de video's van lynda.com en totaltraining.com te komen.

                            trefwoorden : tweedehands,


                            [MOD] verwijzingen naar illegale toestanden verwijderd, lees de FAQ.

                            Willy
                            Last edited by Hombre; 4 februari 2007, 19:46.
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Werken met fotoshop

                              Ik heb de cursus gevolgd bij SYNTRA en ik moet zeggen: super! De cursus was compleet gericht op de praktijk en werd gegeven door een professionele graphicus. Zeker aan te raden!
                              www.YourConcertShots.com

                              Comment

                              Working...
                              X