Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsproblemen met nieuwe Minolta Dimage 7i

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsproblemen met nieuwe Minolta Dimage 7i

    Hallo,

    'k Ben gisteren eindelijk om mijn Minolta Dimage 7i kunnen gaan bij Fotohuset in het Nederlandse Maassluis... Terug thuis wou ik er meteen eens goed invliegen... Alleen.. Ik heb blijkbaar een probleem met mijn ingebouwde flits... Die wil maar niet opladen (het flitsicoontje blijft rood) en als ik een aantal keer probeer af te drukken, krijg ik de mededeling 'Err' op mijn display... Uit ervaring met mijn vorige Minolta (een gewone Dynax-spiegelreflex trouwens waarvoor ik een aparte flitser van Topka heb -zou die ook op dit toestel kunnen gebruikt worden??) weet ik dat dit niet veel goeds betekent...

    Ik bel straks meteen naar Fotohuset, maar als iemand van jullie het probleem kent en weet hoe ik kan oplossen, dan zal ik jullie eeuwig dankbaar zijn...

    Een (voorlopig) teleurgestelde Minoltagebruiker
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

    http://www.timdebacker.be

  • #2
    Ik vrees dat er een probleem is met de camera, op de dimage 7 en 7i kan je vogens mij alleen de externe flitsen van Minolta gebruiken die er op voorzien zijn.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Welke batterijen gebruik je? Dimage heeft heel performante batterijen nodig (>1500mAh)
      Hoeveel keer heb je ze al opgeladen? Nieuwe batterijen moeten wat 'roderen'

      Comment


      • #4
        Hey,

        Ik gebruik batterijen van Sanyo (die die erbij waren): Ni-MH 1850...

        Ze zijn intussen drie op- en volledig afgeladen, maar het probleem blijft zich voordoen... De flits laat niet op en na enkele tevergeefse pogingen krijg ik de mededeling 'Err' op mijn scherm...
        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

        http://www.timdebacker.be

        Comment


        • #5
          hmm, toestel zal wel een defect vertonen denk ik, omruilen is de boodschap!! (geen herstelling aanvaarden). Of centjes terug;-)
          Suc6
          Rudy

          quote]Originally posted by Tim De Backer
          Hey,

          Ik gebruik batterijen van Sanyo (die die erbij waren): Ni-MH 1850...

          Ze zijn intussen drie op- en volledig afgeladen, maar het probleem blijft zich voordoen... De flits laat niet op en na enkele tevergeefse pogingen krijg ik de mededeling 'Err' op mijn scherm...
          [/quote]

          Comment


          • #6
            Hallo Tim

            Ik denk dat er inderdaad een defect aan uw D7i is, ik gebruik de zelfde Sanyo batterijen als u en heb nog geen enkel probleem met de flitser ondervonden.
            Doen zoals Rudy zegt denk ik , en hopelijk met uw volgende meer succes

            Groetjes van een tevreden D7i gebruiker.

            Erik.D

            Comment


            • #7
              Hey,

              Bedankt iedereen voor de reacties... Ik heb het toestel binnengedaan bij Minolta in Kontich... Ze gingen er eens naar kijken... Ik ben eens benieuwd...

              Ik mag in de loop van volgende week om een ander toestel gaan...

              Grrrrrrrr... Daardoor mis ik natuurlijk wel Aalst Carnaval...
              Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

              http://www.timdebacker.be

              Comment

              Working...
              X