Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma...need help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma...need help

    Welke keuze is nu de beste in jullie ogen?

    Ik heb een 400D met kitlens 18 55.

    Welke lens gaat mij het meeste genot geven en kwaliteit over de hele lijn:

    kitlens vervangen door EF 28-200mm USM f/3.5-5.6 ( 400€ )

    OF

    kitlens behouden en een Canon 70-200/4,0 EF L USM aanschaffen? ( 650€ )


    Graag jullie bevindingen hierover moesten jullie van één van deze lenzen eigenaar zijn of ervaring mee hebben?

    Bedankt voor jullie reacties alvast!
    Last edited by Michael Leny; 26 januari 2007, 16:21.
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

  • #2
    Re: Dilemma...need help

    Die eerste is niet echt beter dan de kitlens. Alleen het bereik is groter.
    Die tweede is wel een super lens, zoek maar eens op dit forum. Plus deze lens is veel gevraagd, als je later nog wilt upgraden dan geraak je deze sneller kwijt aan een beter bedrag.

    Ik zou resuluut voor 70-200/F4 L USM gaan.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma...need help

      A B S O L U U T de 70-200

      met die 28-200 ga je ten eerste geen groothoek meer hebben, en je kwaliteit gaat niet beter zijn dan de kitlens (om nog maar te zwijgen over de snelheid )

      die 70-200 kan je perfect naast je kitlens gebruiken en daar ga je magnifieke foto's mee kunnen trekken en hij gaat razendsnel zijn

      dus ik zie geen reden tot twijfel (buiten dan het budget)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma...need help

        De 70-200 f4 is heel wat scherper dan een 28-200mm, en de autofocus is ook veel sneller.
        Als je die koopt, dan kan je nog rustig uitkijken (sparen) voor een degelijke vervanger van de kitlens.

        De 28-200 zal zeker niet scherper en sneller zijn dan de kitlens, en de kitlens begint vanaf 18mm, die breedhoek heb je ook geregeld nodig op een 400D.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma...need help

          Ik ga nog meer zeggen die 28-200 is een stuk slechter dan de kitlens. Heeft alleen een groot bereik.

          De 70-200 F4 is een topper.

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma...need help

            Zeer te vreden over mijn Canon 70-200/4,0 EF L USM. (Zie handtekening)
            Zoals mijn voorgangers reeds vermeld hebben is de 28-200 van mindere kwaliteit.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma...need help

              Eventueel nog andere suggesties?
              BD0680BE Flickr
              α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma...need help

                Ik zou zeker de kitlens houden, je hebt met 18mm een redelijke groothoek

                Zelf had ik als tele ook eerst de 70-200 f:4 in gedachten (L-glas weet je wel)

                maar ik neig toch over naar de IS versie van deze lens omdat voor 200mm uit de hand er al veel licht moet zijn

                ofwel anders simpelweg de 70-300 f:4.5-5.6 IS (heel treffelijke optiek tot 300mm, niet te duur en niet wit)

                Comment

                Working...
                X