Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf telelens Sony dsc R-1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf telelens Sony dsc R-1

    Goedenavond heren en dames der fotografie.

    Ik denk dat ik toch wat uit de toon val zonder spiegelreflex camera, maar ik hoop toch wat hulp te kunnen krijgen.

    Ik ben nu inmiddels ongeveer een half jaar in het bezit van een sony dsc R-1.
    Maar de 5 x optische zoom die deze camera bied gaat me in sommige gevallen net niet ver genoeg, en de digitale zoom op deze camera is te slecht om als vervanger te gebruiken.

    Ik ben laatst wezen informeren naar de telelens die sony als accesoire bied, om te horen dat deze nog zeer moeilijk te krijgen zal zijn.
    Toen kreeg ik van de verkoper echter een hele hoop informatie, ik kon:
    Een adapter ring van 67 mm naar 62 mm kopen, waarna er (als ik het me in juiste volgorde herinner) Rynox lenzen op konden.
    Ik kon echter ook gaan voor conventionele lenzen, zonder enige adapter, maar dat leek mij welhaast onmogelijk (ik kan me niet voorstellen dat het minescule schroefdraad een extra lens kan houden)

    Ik kon ook nog op zoek naar een Olympus E-10 accesoire, waarmee alle lenzen die uitwisselbaar zijn met dat betreffende merk op mijn camera zouden passen.

    Op internet word ik niet veel wijzer, dus mijn vraag:
    Weet iemand of er inderdaad lenzen te koop zijn voor mijn camera, EN of het technisch wel mogelijk is om van 67 naar 62 mm te gaan zonder zwarte randjes van het een of ander?

    Mijn dank is alvast groot.
Working...
X