Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondschool fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • avondschool fotografie

    Dag iedereen!

    Ik ben op zoek naar een geschikte avondschool fotografie.
    Ik ben van Maldegem en zou graag iets in de buurt (mag ook nog gent zijn).
    Nu heb ik gezien dat je in Mariakerke (via kisp) een opleiding kan volgen.

    Heeft iemand de opleiding basisfotografie al gedaan?
    Is dit de moeite?
    Graag had ik eens een student ontmoet die dit reeds gedaan heeft.
    Zo kan ik vragen stellen en de curus eens bekijken. Dat heeft toch altijd een realistischer beeld dan een opendeurdag.

    Hopelijk kan me iemand helpen in de zoektocht naar de ideale opleiding.
    Vele groetjes Joke (alias sjako)

  • #2
    Re: avondschool fotografie

    ik was ook op zoek naar een geschikte cursus en mijn zoektocht is toch geëindigd bij KISP.
    op 5 feb begin ik de avondlessen digitale doka (voor gevorderden).
    heb gezien dat alle lessen fotografie rond begin feb beginnen, het zal dan te laat zijn om u er informatie over te verschaffen als ge u zelf eventueel wilt inschrijven.
    http://www.jornurbain.com/

    Comment


    • #3
      Re: avondschool fotografie

      Ik ben daar in september begonnen met de cursus fotografie Basis analoog zwart/wit. Ik wou ook reeds geruime tijd een cursus fotografie volgen en heb dan maar besloten om me in te schrijven in KISP voor een cursus fotografie. Aangezien de cursus Digitaal reeds volzet was heb ik me dan maar ingeschreven in de cursus analoog zwart/wit, waar ik in elk geval geen spijt van heb gehad, ik heb me ondertussen ingeschreven voor een volgende cursus (weeral zwart/wit analoog).
      Eos 30D en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: avondschool fotografie

        Hey,

        Heeft één van jullie in kisp ook de basiscrusus daar doorlopen?
        Want jullie zijn beiden reeds bij de gevorderden (respect!).
        Ik wil goed weten waar ik aan begin en zou graag eens een cursus zien
        van de basisopleiding.

        Kennen jullie mss studenten die nu de basisopleiding volgen en mij een
        woordje uitleg willen geven?

        groetjes sjako

        Comment


        • #5
          Re: avondschool fotografie

          hallo sjako,
          ik heb net de basiscursus achter de rug.
          Ik vrees dat nu nog inschrijven te laat is: zal wachtlijst worden.

          Basis = basis, echt wel starten van nul en het gaat echt wel om de fotografie: geen fotobewerking (waar ik persoonlijk blij om was: dit is voor later). Voor de docenten was het nieuw, dus ook voor hen was het nog een zoektocht.
          Wekelijks deel 'theorie': zaken als sluitertijd, diafragma, witbalans, lenzen, lichtcompensatie,...
          Wekelijks een opdracht (of specifiek op een bepaalde techniek gericht of op een bepaald onderwerp). Elke cursist koos er wekelijks max. 5 uit en die werden besproken in de les.
          Cursusmateriaal zelf is nada: een goedkoop -niet zo goed- boek aangevuld met een cursus uit de opleiding analoge fotografie.
          Tempo mocht van mij iets hoger, maar wat ik wel ondervind is dat ik nu gemakkelijker literatuur ter hand neem als aanvulling, leest gemakkelijker.
          Blijft er op neerkomen: veel DOEN !!!
          Persoonlijk ben ik best tevreden met deze basis: want dat is het echt wel: een basis.
          Voor mij wel ideaal: fulltime werk, 4 kids en dan is 1 avond in de week haalbaar, je moet wel voldoende tijd kunnen uittrekken voor de opdrachten.
          Ik heb er ook enkele goede vrienden aan overgehouden en met een zestal cursisten starten we nu in februari met zwart/wit digitaal.

          @andere posters: welke dag volgen jullie les? Ik op donderdagavond

          groetjes,
          Caro
          www.myspace.com/photocaroline

          Comment


          • #6
            Re: avondschool fotografie

            dag Caro,

            Bedankt voor de duidelijke uitleg.
            Ik ben toch maar van plan om in september te starten.Eerst effe uitblazen van de vorige opleiding (leerkracht lager onderwijs): iets totààl anders dus.

            Maar ben echt grondig vooronderzoek aan het doen.
            Ik wil inderdaad een cursus waarbij je veel opdrachten krijgt en
            alles kan leren aan de hand van oefeningen en opdrachten.
            Dat er theorie nodig is ben ik zeker van, ben dan ook een echte 'leek'
            op dit domein.Dus dat alles stap per stap zou gaan, zal voor mij
            nodig zijn.

            Ik hoop om er inderdaad ook vrienden aan over te houden. Een goede sfeer en goede companie.. is het begin van een goede cursus!

            Weet jij of er opendeurdagen zijn in Mariakerke en wanneer die zouden doorgaan? Meestal is dit ieder jaar wel rond dezelfde periode zeker?

            Alvast bedankt,
            Vele groetjes - een enthousiaste leerlinge-
            Dalle Joke - alias sjako

            Comment


            • #7
              Re: avondschool fotografie

              Joke Dalle!
              Net jouw stagemap verbeterd...
              ik ben jouw (vanaf nu toch) ex-docent beeld
              Je zal mijn cursus dus nog kunnen gebruiken ivm compositie e.d. hahahaha

              opendeurdagen vielen vorig jaar samen met de opendeurdag van het VISO (secundaire school naast KISP: ik was er toevallig omdat mijn dochter daar les volgt)

              groetjes
              Caro(line....)
              Last edited by Caro©bkwg; 26 januari 2007, 12:11. Reden: info opendeur vergeten
              www.myspace.com/photocaroline

              Comment


              • #8
                Re: avondschool fotografie

                Hey Caroline!

                De wereld is toch klein hé! Zeker als je dezelfde interesses hebt.. en het medium internet!

                Ik zal dan eens op de site kijken van het school zelf! Bedankt voor de info. Kzal u map er zeker eens bijnemen.
                ... ik wacht voor spanning (onzeker voor Frans, mijn enige vak, waar ik hoop op deliberatie) op 1 februari, zodat ik me met zekerheid kan inschrijven voor de basiscursus fotografie.

                Anders moet je u cursus eens meebrengen naar Tielt...
                Groetjes Joke

                Comment


                • #9
                  Re: avondschool fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door sjako Bekijk bericht
                  Hey Caroline!

                  De wereld is toch klein hé! Zeker als je dezelfde interesses hebt.. en het medium internet!

                  Ik zal dan eens op de site kijken van het school zelf! Bedankt voor de info. Kzal u map er zeker eens bijnemen.
                  ... ik wacht voor spanning (onzeker voor Frans, mijn enige vak, waar ik hoop op deliberatie) op 1 februari, zodat ik me met zekerheid kan inschrijven voor de basiscursus fotografie.

                  Anders moet je u cursus eens meebrengen naar Tielt...
                  Groetjes Joke
                  Ik hoop dat je op 1 februari je diploma in handen hebt
                  Zelf zal ik er niet zijn: we komen met de resterende groep van de fotografiecursus samen om eens te overleggen wat we zeker aan bod willen laten komen in de volgende module
                  Je moet maar eens een afspraak maken voor die cursus

                  Nog even terug naar de cursus fotografie: welke cursus wou je eigenlijk volgen: digitaal compact/prosumer of DSLR ? Ik heb de tweede gevolgd, was even vergeten dat die opgesplitst worden

                  groetjes en geniet nu maar even van een welverdiende rust
                  mvg
                  Caroline
                  Last edited by Caro©bkwg; 28 januari 2007, 09:23.
                  www.myspace.com/photocaroline

                  Comment


                  • #10
                    Re: avondschool fotografie

                    Hey,

                    Ben er eigenlijk nog niet uit welke cursus ik zou volgen.Trouwens waarvoor staat de afkorting DSRL? (ken der echt nog niks van he)
                    Ik ken de voor - en nadelen van beiden niet allemaal. Raad is altijd welkom .

                    Ik zou bijzonder graag eens die cursus zien die jij als basis hebt doorlopen.
                    We kunnen mss eens afspreken als ik om mijn mappen kom naar Tielt.

                    Leuk zeg dat jullie kunnen overleggen wat in het volgende deel aan bod zal komen. Op die manier is het voor iedereen een leerrijk proces!

                    Verder, voor wat 1 februari betreft heb ik nog een vraagje: beslist het volledige leerkrachtenteam over de deliberatie van een vak, of de vakdocent zelf? Ben echt bang voor een telefoon donderdag . Ik zit nu al volop plannen te maken voor die fotografie en wil er vol enthousiasme aan beginnen. Hopelijk zal één telefoontje mijn plannen niet in de war brengen.

                    Groetjes, Joke

                    Comment


                    • #11
                      Re: avondschool fotografie

                      PM send

                      Caro
                      www.myspace.com/photocaroline

                      Comment


                      • #12
                        Re: avondschool fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door sjako Bekijk bericht
                        Hey,

                        Ben er eigenlijk nog niet uit welke cursus ik zou volgen.Trouwens waarvoor staat de afkorting DSRL? (ken der echt nog niks van he)
                        Ik ken de voor - en nadelen van beiden niet allemaal. Raad is altijd welkom .

                        Ik zou bijzonder graag eens die cursus zien die jij als basis hebt doorlopen.
                        We kunnen mss eens afspreken als ik om mijn mappen kom naar Tielt.

                        Leuk zeg dat jullie kunnen overleggen wat in het volgende deel aan bod zal komen. Op die manier is het voor iedereen een leerrijk proces!

                        Verder, voor wat 1 februari betreft heb ik nog een vraagje: beslist het volledige leerkrachtenteam over de deliberatie van een vak, of de vakdocent zelf? Ben echt bang voor een telefoon donderdag . Ik zit nu al volop plannen te maken voor die fotografie en wil er vol enthousiasme aan beginnen. Hopelijk zal één telefoontje mijn plannen niet in de war brengen.

                        Groetjes, Joke
                        DSLR staat voor Digitale SpiegeLReflex camera
                        zodner de D ezrvoor is het een gegwone spiegelreflexcamera (analoog toestel met filmpjes erin)

                        Comment


                        • #13
                          Re: avondschool fotografie

                          @ Caro(line)

                          antwoord op uw vraag: mijn cursus zal op maandagavond zijn. maar wie weet lopen we elkaar tegen het lijf.
                          na het lezen van uw post ben ik eigenlijk wel blij dat ik niet eerst de basismodule gevolgd heb. zou misschien tijdverlies geweest zijn want door mijn werk ben ik nogal veel weg (buitenland). nu maar hopen dat de cursus 'digitale doka voor gevorderden' niet te hoog gegrepen is!
                          http://www.jornurbain.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: avondschool fotografie

                            jorner, gezien de cursus basis digitale fotografie echt basis was, denk ik dat basis digidoka ook wel basis zal zijn: dus als je al een en ander kent, zou ik ook de gevorderden kiezen
                            En nu ga ik mijn attest ophalen
                            mvg
                            Caro
                            www.myspace.com/photocaroline

                            Comment


                            • #15
                              Re: avondschool fotografie

                              Caro,

                              Wanneer ben jij aanwezig in Tielt volgende week? (Ev. de week nadien)?
                              Dan kan ik al eens kijken of het past.
                              Of ben je donderdag namiddag nog aanwezig? Geef me anders enkele data door, dan kan ik kijken of ik al dan niet moet werken.

                              Zou het mogelijk zijn om ook je opdrachten eens mee te brengen, zodat ik
                              een duidelijk zicht heb op:
                              -soort oefeningen,
                              -moeilijkheidsgraad,
                              -onderwerpen,
                              -...
                              Ben eigenlijk razend benieuwd! Denk echt dat dit mijn ding zal zijn!
                              ps: op de site staat dat er infodagen zijn bij VISO op 27 maart 2007.
                              Hopelijk zal dat ook gelden voor de avondschool?!

                              Tot later,
                              Joke

                              Comment

                              Working...
                              X