Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij van een ander merk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij van een ander merk

    Onlangs gelezen en gezien dat een Nokia GSM ontplofte omdat de batterij niet origineel van Nokia bleek te zijn.

    Hoe groot is het risico met digitale camera.
    Heb een S45 (juist gekocht) en zou niet willen dat die stuk
    gaat door een verkeerde batterij.

    Wat is jullie mening hierover.

    mvg
    Mon

  • #2
    Originally posted by Mon
    Onlangs gelezen en gezien dat een Nokia GSM ontplofte omdat de batterij niet origineel van Nokia bleek te zijn.

    Hoe groot is het risico met digitale camera.
    Heb een S45 (juist gekocht) en zou niet willen dat die stuk
    gaat door een verkeerde batterij.

    Wat is jullie mening hierover.

    mvg
    Mon

    Ja, dat klopt daar had de Mossad een bommetje van gemaakt. Om een Palestijn enkele reis hiernamaals te bezorgen.


    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Gisteren zijn mijn 2 resevebatterijen aangekomen uit Amerika http://www.sabahoceanic.com/dnikon.html netjes in een grote envelop met rond de batterijen een dikke laag bubbelplastic.62$ voor 2X en-el1
      ze hebben zelfs 720mah ipv 650mah .Zondag de bestelling gedaan en donderdag geleverd.Er zat een nepfactuur van 20$ bij om verdere kosten te vermijden.

      Groeten Rusty
      Ik haat vriendjespolitiek

      Comment


      • #4
        Zo lang de specificatie van je batterij overeen komt met de fabrieksspecificatie is er helemaal NIETS aan de hand en kun je gebruiken wat je wilt.

        Het belangrijkste "specifiek criterium" is het voltage van de batterij. Bijvoorbeeld, een Litium-Ion batterij van 7,2 (tot 7,4) volt is in ieder geval v.w.b. de spanning altijd uitwisselbaar met een 'standaard' 7,2 volt batterijspanning. De capaciteit (m)Ah mag varieren. Voorbeeldje: de batterij van de Image Tank heeft als spanning 7,2 tot 7,4 volt de capaciteit bedraagt echter ~2000mAh, samen met de Canon DC-coupler DR-700, uit het netvoedingpakket Canon ACK-700 vormt deze batterij een perfecte noodvoeding voor mijn Canon S40 die een standaard batterij kent van 7,2 volt bij 570mAh.

        Gezond verstand gebruiken bij 'replacement batteries' levert vaak aardig wat voordeel op.

        Groetjes,
        Willem
        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Willem
          Zo lang de specificatie van je batterij overeen komt met de fabrieksspecificatie is er helemaal NIETS aan de hand en kun je gebruiken wat je wilt.

          Het belangrijkste "specifiek criterium" is het voltage van de batterij. Bijvoorbeeld, een Litium-Ion batterij van 7,2 (tot 7,4) volt is in ieder geval v.w.b. de spanning altijd uitwisselbaar met een 'standaard' 7,2 volt batterijspanning. De capaciteit (m)Ah mag varieren. Voorbeeldje: de batterij van de Image Tank heeft als spanning 7,2 tot 7,4 volt de capaciteit bedraagt echter ~2000mAh, samen met de Canon DC-coupler DR-700, uit het netvoedingpakket Canon ACK-700 vormt deze batterij een perfecte noodvoeding voor mijn Canon S40 die een standaard batterij kent van 7,2 volt bij 570mAh.

          Gezond verstand gebruiken bij 'replacement batteries' levert vaak aardig wat voordeel op.

          Groetjes,
          Willem

          Natuurlijk anders zouden alle toestellen in het huis beginnen branden
          Godspeed You, Black Emperor!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mon
            Onlangs gelezen en gezien dat een Nokia GSM ontplofte omdat de batterij niet origineel van Nokia bleek te zijn.

            Hoe groot is het risico met digitale camera.
            Heb een S45 (juist gekocht) en zou niet willen dat die stuk
            gaat door een verkeerde batterij.

            Wat is jullie mening hierover.

            mvg
            Mon
            Hama heeft een groot aantal accu's met dezelfde specs als die van de camerafabrikant, alleen 30-40% goedkoper, www.hama.de

            Comment


            • #7
              Hallo C720,

              Het kan natuurlijk altijd een uitzondering zijn, maar met Hama heb ik geen al te beste ervaringen gehad. Ik kocht zo'n batterij voor de Nikon CP5700 en die had ongeveer de helft van de capaciteit van de originele Nikon batterij - ondanks de specificaties.
              Nu heb ik een GP, en die voldoet prima.
              Ook voor de Canon D60 heb ik 2 GP's in gebruik en die presteren zeer goed.
              Maar zoals eerder al gezegd, het kan ook een uitzondering zijn ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment

              Working...
              X