Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestellen in Hong Kong?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestellen in Hong Kong?

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een breedhoeklenske en na wat navragen heb ik mijn zinnen gezet op een sigma 12-24 (ofwel tweedehands ofwel bestel ik hem in het buitenland).

    Zo ben ik via e-bay bij de volgende persoon gekomen (klik op de link)


    die bied nagelnieuwe lenzen aan tegen 469 euro +35 euro levering, dit maakt een goei 500 euro, tegenover 675 euro bij konijn. Toch maar eventjes een verschil van 175 en dit lijkt mij wel de moeite om hem ginder te bestellen.

    Heeft er per toeval iemand ervaring met deze persoon. Op de reviews te zien lijkt hij wel betrouwbaar.

    groetjes

    jocca

  • #2
    Re: bestellen in Hong Kong?

    Mijn ervaring is niet zo een goede.
    Lens besteld in november 2005 en na veel miserie pas in maart 2006 toegezonden gekregen.
    Er was geen probleem met de verkoper maar wel met de duoane.
    21% btw erbij en nog een flinke boete wegens smokkelwaar.

    Groetjes,

    Ronny

    Comment


    • #3
      Re: bestellen in Hong Kong?

      Wanneer je in Hong Kong wilt bestellen adviseer ik je Hong Sien Kween. Te vinden op www.fotoapparatuur.nl. Hij heeft een goede naam en weet ook wel hoe het een en ander te versturen, zonder al te veel risico.
      Alleen vraag ik me af of je voor € 175,00 welk risico dan ook moet nemen, want je zit wel met het verzekeren en eventuele garantie die in Nederland/België niet geldt. (Een defect en je betaald het verschil al aan service terug). Maar ik kan natuurlijk ook niet in uw beurs kijken.

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: bestellen in Hong Kong?

        Hij is zo slim van de kleine lettertjes er in het rood bij te zetten.

        "We do our best to help you minimize the risk of any customs charges. In event that VAT is charged by customs, it's your responsibility to meet that extra expense."

        M.a.w. het zou wel eens kunnendat er 20-30% bij komt aan BTW en importheffing. Het kan natuurlijk ook dat je geluk hebt.

        Comment


        • #5
          Re: bestellen in Hong Kong?

          Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik ben op zoek naar een breedhoeklenske en na wat navragen heb ik mijn zinnen gezet op een sigma 12-24 (ofwel tweedehands ofwel bestel ik hem in het buitenland).

          Zo ben ik via e-bay bij de volgende persoon gekomen (klik op de link)


          die bied nagelnieuwe lenzen aan tegen 469 euro +35 euro levering, dit maakt een goei 500 euro, tegenover 675 euro bij konijn. Toch maar eventjes een verschil van 175 en dit lijkt mij wel de moeite om hem ginder te bestellen.

          Heeft er per toeval iemand ervaring met deze persoon. Op de reviews te zien lijkt hij wel betrouwbaar.

          groetjes

          jocca

          Een klant van hem heeft bij mij zijn Sigma 80-400 binnengebracht welke hij daar had gekocht. Klant pakt de lens uit er er was een probleem met de OS.

          Hij heeft tegen de klant verteld dat Sigma internationale garantie heeft en dat de lens gratis wordt hersteld.

          Na een kleine 236,90 Euro verder beschikt de klant nu over een lens die werkt.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: bestellen in Hong Kong?

            Net nog een Tokina 12-24 met Nikon vatting binnengekregen uit Hong-Kong voor ongev. € 416 (gekocht op eBay.co.uk). Op drie dagen was de lens bij mij via Fedex.

            Nu twijfel ik alleen of ik niet beter ... maar dat is voor een ander forum ..

            Stefan.

            Comment


            • #7
              Re: bestellen in Hong Kong?

              Was jij 't niet die 'n eigen bedrijf had, Jocca?
              Dan kun je toch de btw terugkrijgen van je aankopen hier en is het voordeliger om gewoon hier te bestellen, met dat minimale prijsverschil en de risico's van verzenden vanuit Hongkong?
              't Is volgens mij vooral lonend als je zelf mensen kent die ofwel naar Hongkong, Singapore of de USA reizen en 'n boodschap voor je willen meebrengen.

              Comment


              • #8
                Re: bestellen in Hong Kong?

                BTW op aangekochte producten in het buitenland kan toch ook aftrekken? Of heb ik het hier zo gek mis.

                Comment


                • #9
                  Re: bestellen in Hong Kong?

                  Ik heb 2 jaren geleden een erg goedkope basgitaar gekocht in America en via DHL laten versturen. Na 7 maanden had ik de gitaar bij mij thuis. Deze was na 3 dagen al in België, maar toen 'ergens' kwijrgeraakt. Dit heeft mij vele autoritjes naar Brussel en zelfs Oostende gekost, om bij de verschillende douane instanties mijn basgitaar te vinden.
                  Na 7 maanden belt er iemand van ergens een douane-kantoor in de trent van: 'Ah, wij hebben hier al maanden een doos liggen voor u en ik kwam die toen straks tegen en dacht ik zal toch maar eens bellen.'
                  Plus kwam er nog nog 21% btw bij + 6% invoertaks op de geschatte nieuwwaarde!! Mijn aankoopprijs lag ongeveer 50% lager wegens verkeerd gelakt, maar dat interesseert hen niet.
                  Dus mijn advies: zeker doen!! Als je iemand kent die naar ginder gaat en't mee kan brengen. En anders moet 't prijsverschil al echt super hoog zijn voor ik het nog eens doe.
                  Just my thoughts...
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: bestellen in Hong Kong?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
                    BTW op aangekochte producten in het buitenland kan toch ook aftrekken? Of heb ik het hier zo gek mis.
                    je kunt moeilijk btw gaan aftrekken als je met je aankoop in hongkong de invoerrechten en locale btw omzeilt

                    Comment


                    • #11
                      Re: bestellen in Hong Kong?

                      Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                      je kunt moeilijk btw gaan aftrekken als je met je aankoop in hongkong de invoerrechten en locale btw omzeilt
                      Da's natuurlijk het punt van de zaak. Waarom zijn die zaken zoveel goedkoper in Hong Kong? Omdat er via allerlei achterpoorten kosten en taksen ontdoken worden. Als daar dan een pientere douanier op valt, dan moet je de schuld niet op de douane steken. Als je de kantjes eraf wil lopen en je neemt daarvoor risico's, zal je af en toe eens een buil oplopen zeker?

                      Comment


                      • #12
                        Re: bestellen in Hong Kong?

                        Heb je al eens in Duitsland geprobeerd ?



                        Foto Mundus.

                        Lens kost daar 550 euro en nog 15 euro verzending.

                        Is wel wat duurder, maar goedkoper dan Konijn.
                        Goede ervaring mee.

                        Comment


                        • #13
                          Re: bestellen in Hong Kong?

                          Mja het ging te goed zijn é om waar te zijn. Indd het is een risico dat ik eventueel zou nemen (in verband met de garantie en de invoertaxen en ...), als het meevalt en alles werkt naar behoren heb je een goedkope lens, valt het tegen dan kost het je een ferm pak duiten ...

                          Kdenk dat ik van mijn hart een steen zal maken en hem bij konijntje bestellen. Als ik de btw er vanaf doe en ik breng hem in onkosten zal het allemaal nog behoorlijk meevallen.

                          Voor mij is het wat moeilijk om deze lens te kopen, om de heel eenvoudige reden dat ik hem slechts een 8-tal keer per jaar zal nodig hebben.

                          Enfin kheb hem nodig, dus moet ik hem wel kopen é,
                          bedankt voor het advies.

                          groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: bestellen in Hong Kong?

                            Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                            Net nog een Tokina 12-24 met Nikon vatting binnengekregen uit Hong-Kong voor ongev. € 416 (gekocht op eBay.co.uk). Op drie dagen was de lens bij mij via Fedex.

                            Nu twijfel ik alleen of ik niet beter ... maar dat is voor een ander forum ..

                            Stefan.
                            Binnenkort ga je nog een faktuur ontvangen van FedEx met de douanekosten + BTW. Mij is hetzelfde overkomen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: bestellen in Hong Kong?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                              Binnenkort ga je nog een faktuur ontvangen van FedEx met de douanekosten + BTW. Mij is hetzelfde overkomen.
                              Mij ook
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X