Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

conversiekaartje Mermorystick -> CompactFlash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • conversiekaartje Mermorystick -> CompactFlash

    Situatie: heb MomorySticks (128MB) liggen van Sony digitaal aparaat, die ik wil gebruiken voor een Nikon D100.

    Weet er iemand of er een conversiekaartje bestaat, dat toelaat Sony MemorySticks te plaatsen als een CompactFlash kaart in een Nikon D100 ? Zoja, waar kan ik dergelijk conversiekaartje aanschaffen ?

    Kodakske

    Heb net iets gevonden, zou dit werken met een Nikon D100 ?:
    http://www.pretec.com/index2/product...ompactTRIO.htm.
    Iemand ervaring met dergelijk item ?

  • #2
    Als het over de stanaard memorystick gaat, dan zal die groter zijn dan de CF-kaart. Het CF-deurtje op de camera zal dus niet dicht kunnen (camera werkt dan wel, maar handig is anders).

    Hoe het zit met die nieuwe memorystick, weet ik niet direct (ik dacht dat die maar half zo groot was, dus misschien dat dit wel zou lukken).


    Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

    Comment


    • #3
      Als het niet lukt Kodakske, kunt ge nog altijd uw memstickjes te koop aanbieden en nieuwe CF kaartjes kopen. (ik weet nog wel een koper voor de memstickjes eventueel....hint hint hint... )

      Comment


      • #4
        Heu??? Bestaat dit?
        Ik dacht dat dit niet kon...
        Zelfs al zou het in een CF camera passen de aansluitingen zitten toch op een heel andere plaats...
        Maar ja, je weet maar nooit tegenwoordig.
        Ik denk ook dat je beter die memorysticks kan verkopen en een CFke bij PIN bestellen...

        Comment


        • #5
          http://www.datafabusa.com/memorycards.htm
          http://www.mittoni.com.au/catalog/product_info.php/products_id/1184

          Het bestaat dus wel. Maar of het fysisch bruikbaar is in een fototoestel, blijft dus de vraag; ik vind er niets over terug, maar ik dacht dat de langste zijde van een memorystick langer is dan de langste zijde van een CF-kaart, waardoor de memorystick zal uitsteken. Voor tal van toepassingen (kaartlezertjes, printers, ...) is dat niet erg, maar voor een fototoestel...


          Jörg
          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

          Comment


          • #6
            bij FNAC verkopen ze dergelijke conversiekaarten, maar of ze MS=>CF hebben weet ik niet zeker.
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

            Comment


            • #7
              bestaat maar enkel bruikbaar in kaartlezers niet in toestel daar de meomory sticks langer zijn dan de CF kaarten zoals reeds vermeld door m'n voorgangers...
              daVinci
              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kodakske
                Situatie: heb MomorySticks (128MB) liggen van Sony digitaal aparaat, die ik wil gebruiken voor een Nikon D100.
                Je koopt een D100 en dan wil je dat soort besparingstruukjes uithalen ?! Tsss
                Ik denk dat je beter snel spaart voor 2 512M kaartjes + een X-Drive van PIN .

                BTW, moet je nu je nickname niet veranderen in Nikonske ?

                Comment

                Working...
                X