Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht, flits !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht, flits !

    Ik zoek dus een flits voor mijn 717. De bedoeling is dus wel de flits op de camera te zetten en naar boven te flitsen. Dus een Mecablitz 34 is niet van toepassing...

    Iemand een idee'tje...en liefst eentje dat een beetje betaalbaar is?

    greetz
    Stevie
    Sony Dsc-F717
    Mahna Mahna...tututududu

  • #2
    Je moet oppassen met die Metz flitsen. Je moet weten indien ze de TTL functie op je camera ondersteunen. Ander gaan die altijd vollen bak flitsen en zijn je foto's altijd overbelicht. Tenzij je natuurlijk altijd je flits manueel wil gebruiken, maar das nie echt praktisch. En als je je camera ook manueel gebruikt ben je eerst een hele tijd alles aant instellen, en dan is de foto natuurlijk al lang weg... (opt net is over die compabiliteit van Metz flitsen zeer weinig 'betrouwbare' info te vinden. Metz zelf beweert zelfs dat die TTL functie wel werkte op mijne CP5000,niet dus.)

    Ik was ook van plan een Metz flits te kopen, maar ben die eerst eens gaan testen in een winkel en da ding werkte dus niet 'automatisch' op mijne Nikon CP5000. Heb dan gekozen voor een Nikon SB-50DX. Wel wat duurder maar de foto's waren ook 300 keer beter.

    Stap eens een winkel binnen, en gewoon probeer die flits eerst alleer je hem koopt.
    Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
    Canon IXUS 800IS
    Lidnummer: BD0152BE |
    http://tomvandenberk.be

    Comment


    • #3
      Besef wel dat als je naar boven wil flitsen en een rechtopstaande foto wil maken, dat je flits dan ook zijdelings moet kunnen kantelen! Spaar even door en koop ineens een degelijke flash zou ik zeggen...

      Comment

      Working...
      X