Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

    Zoals iedereen wel gemerkt heeft is de vorige SD enorm goed meegevallen, en smaakt dat naar meer. Nu ben ik niet vies van een onorthodox initiatief, dus dacht ik aan het volgende:

    Ik merk dat hier op de site nogal wat jongeren zijn, vaak nog niet in het bezit van een rijbewijs. Daarom dacht ik: moesten we nu eens een minibusje huren en een tweedaagse SD doen? Zodoende mag de afstand ook iets groter zijn.
    Het enige nadeel is natuurlijk dat koken geld kost, en ik weet dat de schoolplichtige medemens een chronisch geldgebrek heeft. Vandaar dat ik even een sommetje heb gemaakt... Laat gerust maar eens horen of dit initiatief jullie kan boeien, of of het veel te duur of te vergezocht is.

    Voorstel:
    afhankelijk van de afstand waarop de deelnemers wonen evt vrijdagavond al vertrekken. (als we niet te ver uit elkaar wonen evt zaterdagochtend vroeg)
    - overnachting in de jeugdherberg van st-vith (rond de 16€ per man geloof ik)
    - wandeling in de buurt van st-vith om de dag te beginnen, landschapsfotografen en boswandelaars zullen genieten.
    - bezoek aan een aantal kleinere bezienswaardigheden in de buurt

    dag 2:
    - per busje een deel van de Ourtal-route (autoroute), tussenstop waar jullie willen. Stops aan kasteelruïne Burg Reuland en op het drielandenpunt in Ouren.
    - Bezoek fototentoonstelling "Family of Man" in Clairvaux, zeker de moeite waard. Entree is geloof ik ca 6€.
    - Bezoek van een aantal uitkijkpunten met imposante vergezichten.
    - 's Avonds naar huis.

    (dit is een programma dat ik persoonlijk al gedaan heb, ik steek mijn dagen graag goed vol - maar 't is zeker allemaal de moeite)

    Grof geschat zou het kosten:
    2 overnachtingen à 16€/man
    3 dagen busje huren à 95€/dag + verbruik (maar we tanken in luxemburg ) (prijs dockx) - busje 9 plaatsen
    middageten 2x (bvb broodje en nog wat drinken, reken een euro of 10)
    avondeten 2x restaurant (reken ong. 30€, we gaan er geen gastronomisch weekend van maken)

    Aangezien mijn wederhelft wellicht ook mee zal willen schieten er 7 plaatsen over in het busje. Prijs per persoon ligt dus rond de 120€.

    Is dit idee (te) gek? Te duur? Niet haalbaar? Ik hoor het graag van jullie.
    Concrete plannen heb ik natuurlijk nog niet, het voorgestelde weekendje heb ik gewoon zelf al eens gedaan (incl jeugdherberg) en de prijzen voor een busje haalde ik gewoon van internet.

    Oh ja, laat me ook nog even weten (voor de geïnteresseerden) wanneer dat best past. Ik heb gemerkt dat de paasvakantie al redelijk vol zit qua SD's, ik wil niet moeten "concurreren" met anderen... ik zou ook niet graag hebben dat het al dan niet mogen meegaan pas de week ervoor beslist wordt door de uitslag op het rapport Maar aangezien het een weekendje van vrijdagavond tot zondagavond betreft, valt het wellicht hier of daar in een rustigere schoolperiode of voor een kleinere vakantie in te lassen?
    Last edited by vanslycken; 21 januari 2007, 10:43.

  • #2
    Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

    Leuk idee Stefaan
    Ik denk dat dit iets ergs orgineels is voor hier op BD

    maar al aan de verzekeringen gedacht?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

      Geen gek idee , maar toch nog iets te kostelijk vind ik . ( Met 120€ koop ik mij liever wat fotomateriaal bij hoor. )
      Ik zou er geen 2 daagse SD van maken maar gwn een lange SD . neem nu van 6u 's ochtens tot 22u 's avonds . In de vakantie of in een verlengt weekend wel te verstaan . We hebben ook nog zo van die dingen als huiswerk en examens .

      Het idee van het busje staat me wel aan, zo moeten we niet beginnen carpoolen bij onze fotgrafische medemens of op het openbaar vervoer rekenen ( ook veel te kostelijk voor lange afstanden )

      Leuk dat je eens brainstormed en begaan bent met de jeugd op BD . Maar het kostenplaatje vind ik toch nog iets te hoog .

      Indien je het naar 1 lange dag kunt herleiden en de prijs kunt verminderen naar een maximum van 25€ ben ik zeker kandidaat
      Mvg,
      Marijn

      My Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

        bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee.
        Ik ben zelf nog maar 24 dus weet ik nog goed hoe frustrerend het was dat je zelf niet zomaar kon zeggen "gho, ik rijd even een uurtje uit"... Maar hoe het met de financiële toestand van de jongeren tegenwoordig zit kan ik me niet meer inbeelden.

        Een mogelijkheid is dat ik mijn eigen auto neem (toyota picnic, maar dan schieten er al maar 5 krappe plaatsen meer over als chauffeur en wederhelft meegaan), en inderdaad zeer vroeg vertrek - maar dan zou ik zeker niet tot in Luxemburg rijden, reken op 3 uur rijden (of zelfs meer) tot in Antwerpen, dan wordt de dag naar mijn mening wel erg kort.

        Voor ééndaagse SD's kan de geïnteresseerde jeugd trouwens vaak wel rekenen op bereidwillige BD'ers denk ik...

        Comment


        • #5
          Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

          Goh, het idee van een tweedaagse vind ik zeker een leuk initiatief Stefaan, zeker als jij de organisator bent zal alles wel weer tiptop in orde zijn.

          Maar... zoals je zegt zijn studenten budgetloos, en dan kom je toch met 120€ wat 4 x meer kost dan de Sd-Dinant.
          Ik denk dat het carpoolsysteem hier op BD goed ineen zit, en iedereen wel een plaatsje weet te bemachtigen indien de chauffeurs bereid zijn een omweg te maken. En zo kun je ook gerust een tweedaagse doen, maar gewoon met auto's. Dan besparen we de huurkosten van een busje, en moet men wel overeenkomen om de brandstof te verdelen.

          Ik blijf dit initiatief volgen, en indien je hulp nodig hebt ben ik bereid!

          Groeten, Cahor

          Comment


          • #6
            Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

            Heel misschien hebben jonge mensen (dus ook studenten) gewoon onvoldoende tijd.
            Als ik voor mezelf spreek, heb ik bijna altijd moeten werken tijdens die uitstapjes ;-)

            Ik woon in Diepenbeek. Hier is een campus. En het lijkt wel of bijna alle studenten een auto hebben.
            Dus nogmaals...tijdsgebrek.
            palenta !!

            Comment


            • #7
              Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

              ik blijf de reacties volgen, ik heb voorlopig het idee dat de prijs de grootste afknapper is.
              Autoroutes e.d. met meerdere auto's en grote groepen zie ik niet zitten. De ene wil hier eens stoppen, de andere daar... zelfs te voet is het al moeilijk, laat staan dat je iedereen met verschillende auto's samen moet krijgen...
              Tenzij we die route op één of andere manier tot het laatste kunnen houden en iedereen ze dan op eigen tempo doet en daarna naar huis. Ik zal er nog eens over peinzen.

              Maar ik zal eens denken aan iets budgetvriendelijkers... maar sowieso, als er overnachtingen en eten bijkomen kost het geld...

              Comment


              • #8
                Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                Tent + pak friet?

                Comment


                • #9
                  Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                  rogier stelde per mail ook al iets dergelijks voor, 't valt te overwegen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                    Je oorspronkelijke idee lijkt me leuk, maar financieel wat lastig, en qua tijd (voor mij dan althans) helemaal onmogelijk. Ik blijf het hier nog even volgen
                    One day, I would like to make nice pictures :-)
                    www.lucaskoijen.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                      Rogier mailde me om te vragen of je in de jeugdherberg ook kan eten... goed idee!

                      5,50 voor een lunchpakket, 8,90 voor een warm avondmaal. 15€ voor de overnachting.
                      Vertrek zaterdagochtend vroeg spaart normaliter al een dag busjeshuur uit. Ik moet me alleen bevragen of ik het busje enkel voor zaterdag en zondag kan huren (denk ik wel).

                      We rekenen dus: 9 man, 2 dagen x 95€, benzine (geschat) rond de 100€?, 1 overnachting, 2 avondmalen (zaterdag en zondag), één lunchpakket, museumtoegang, dan komen we op een kleine 70€ per man. Wel zelf drinken meebrengen.
                      Haalbaarder voor 2 dagen? Lager in prijs kan volgens mij echt niet.

                      Overigens, zijn er buiten de jongeren die naar Dinant meegeweest zijn nog geïnteresseerden? Het heeft geen zin dat ik me hier verder mee bezighou als ik maar aan drie man geraak... (ik bedoel, dan maken we er een privé-sd van )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                        Als we er een prive SD van maken Dan besparen we wel weer een busje uit, Stefaan dan moet je maar vertellen wat we je voor de brandstof moeten geven. En dan kan het ook heel gezellige worden
                        Maar alle gekken op een stokje als er paar meer komen is het ook wel zo gezellige.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                          'k Zou zeggen, anders doe ik ook nog mee, maar echt "jongere" en "zonder vervoer" ben ik niet. Maar soms voel ik me wel jong.
                          't Is ook wel 'n eindje van de kust hee.
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            Rogier mailde me om te vragen of je in de jeugdherberg ook kan eten... goed idee!

                            5,50 voor een lunchpakket, 8,90 voor een warm avondmaal. 15€ voor de overnachting.
                            Vertrek zaterdagochtend vroeg spaart normaliter al een dag busjeshuur uit. Ik moet me alleen bevragen of ik het busje enkel voor zaterdag en zondag kan huren (denk ik wel).

                            We rekenen dus: 9 man, 2 dagen x 95€, benzine (geschat) rond de 100€?, 1 overnachting, 2 avondmalen (zaterdag en zondag), één lunchpakket, museumtoegang, dan komen we op een kleine 70€ per man. Wel zelf drinken meebrengen.
                            Haalbaarder voor 2 dagen? Lager in prijs kan volgens mij echt niet.

                            Overigens, zijn er buiten de jongeren die naar Dinant meegeweest zijn nog geïnteresseerden? Het heeft geen zin dat ik me hier verder mee bezighou als ik maar aan drie man geraak... (ik bedoel, dan maken we er een privé-sd van )
                            Ik heb ook een auto met 5 plaatsen (mss wel krap, maar zeker 5 plaatsen en nog een ruime koffer).
                            Plus de picnic van Stefaan, 5 plaatsen => 10
                            => 2*95€ minder...

                            En in de zomer is een camping denk ik nog gezelliger als we wat vuur kunnen maken. Drank ed brengt iedereen dan voor zichzelf mee dan rest ons enkel het eten, één avondje zonder warm maal (of spaghetti op campinggaz ofzo) kan ons een héél goedkope en leuke SD opleveren.

                            Iedereen ophalen vind ik echter minder leuk...centrale afspreekpunten daarentegen vind ik beter...

                            Maar ook ik blijf dit volgen...
                            (eneuhm, waarom zo discriminerend, uit de oudere garde heeft mss ook iemand wel zin om mee te gaan?).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                              Jongeren SD met drank?

                              Cool

                              Zo jong en zonder vervoer ben ik trouwens ook niet, heb m'n rijbewijs al, maar geen eigen auto...
                              One day, I would like to make nice pictures :-)
                              www.lucaskoijen.nl

                              Comment

                              Working...
                              X