Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen via internet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verkopen via internet.

    Hallo,

    Ik ben van plan om enkele foto's te verkopen via internet. Heeft iemand ervaring met foto-verkoop op www.oypo.nl? Is er een site in het bijzonder die jullie mij kunnen aanbevelen wat betreft verkoop van foto's of foto-afdrukken? Als je een foto verkoopt aan zo een database, krijgen zij dan het auteursrecht? Alle info hierover is welkom.

    Albus
    No Surprise.

  • #2
    Re: Foto's verkopen via internet.

    Ik vroeg het mezelf ook af hoe dit juist in elkaar steekt, op http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=143146 heb ik dit ook is gevraagd.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verkopen via internet.

      Zo : http://www.perrush.be/SYF_micro_E_1.html
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verkopen via internet.

        Ik ben ben ook van plan wat foto's online te verkopen. Wegens tijdgebrek ben ik er eigenlijk nog niet zoveel mee bezig geweest. Op een avond ben ik ongeveer een half uurtje bezig geweest met een kaartenspel...

        En toch:

        Vandaag m'n eerste foto verkocht op Fotolia!! http://www.fotolia.co.uk/id/2108848

        Dit is mijn EERSTE en tevens ook ENIGSTE foto online.

        Ik denk wel dat je iets kunt bijverdienen als je er wat tijd in stopt. Verdere info vind je op Fotolia .
        Momenteel geen fototoestel meer!

        Comment


        • #5
          Re: Foto's verkopen via internet.

          Als je echt geld wil verdienen moet je bij Shutterstock zijn. Ik heb daar al 18keer meer verdiend dan met fotolia.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's verkopen via internet.

            I know. Alleen moet ik nog 10 perfecte foto's weten te sprokkelen om toegelaten te worden. En aangezien ze daar zo streng zijn...
            Momenteel geen fototoestel meer!

            Comment


            • #7
              Re: Foto's verkopen via internet.

              Zo verschrikkelijk streng zijn ze eigenlijk niet hoor. Iedereen klaagt daar altijd over maar het valt nog goed mee. Stockxpert is verschrikkelijk moeilijk om aanvaard te worden. Bij shutterstock werd ik meteen aanvaard en bij stockxpert heb ik het 6keer moeten proberen.

              Ik wil je gerust helpen bij het selecteren van je 1ste 10. Ik heb ondertussen wel een vrij goed idee van wat aanvaard word en wat niet.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's verkopen via internet.

                @ Wisent: Post eens een linkje naar je foto's op Shutterstock, ik ben benieuwd...
                Momenteel geen fototoestel meer!

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's verkopen via internet.

                  zien we direct ook wat toegelaten word
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's verkopen via internet.

                    http://www.shutterstock.com/gallery-66476p1.html


                    En hier kun je zien wat de best verkopende foto's op shutterstock zijn ...

                    http://submit.shutterstock.com/top50.mhtml
                    Last edited by Wisent; 2 februari 2007, 23:55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's verkopen via internet.

                      ik krijg er gewoon koppijn van al ik er naar kijk

                      Alleen vind ik dat je niet iemand mag / kan adviseren als je portfolio uit 75% blurs bestaat. dat zijn imho geen echte foto's maar eerder illustraties.

                      Dan vind ik dit een betere richtwaarde



                      ben btw wel heel curieus hoeveel zo'n blurs nog gedownload worden. Worden ze trouwens nog wel aanvaard bij IS bvb ?
                      Voor diegenen die het nog niet wisten, ik heb mijn verdiensten uit de verschillende site hier uit één gezet


                      shutterstock is eigenlijk niet zo streng in het toelaten van nieuwe files, maar wel in het toelaten van nieuwe fotografen. Dus vooral de eerste 10 geen problemen. Daarna is het veel makkelijker (mijn approval rating is boven de 90%, dus zo moeilijk is het niet)
                      Last edited by Perrush; 3 februari 2007, 20:08.
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's verkopen via internet.



                        Ik zou dolgraag eens weten hoe je zo een foto nu juist maakt.

                        Mag ik eens komen kijken ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's verkopen via internet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                          http://www.shutterstock.com/pic-2082671.html

                          Ik zou dolgraag eens weten hoe je zo een foto nu juist maakt.

                          Mag ik eens komen kijken ?
                          no problem. Ik zet er nog wel eens een tut van op het net.

                          Ik werk met een verlichtte ondergrond. Het is een tafel met een glazen blad. Op dat blad een plastiek folie. Onder de tafel een studioflitser. Dus hiermee controleer ik hoe wit de ondergrond wordt (wel oppassen voor "uitstraling" van het licht naar het onderwerp).

                          De achtergrond wordt evt verlicht met een 160 octa (afhakelijk van mijn standpunt en de grootte van het onderwerp)

                          Voor de verlichting van het onderwerp gebruik ik 2 studioflitsers. (dus ik heb er 4 in totaal)

                          Afwerking gebeurd in PS met curves en dodge-tool

                          Zo moeilijk is het dus niet
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's verkopen via internet.

                            Doeme, elke keer als ik iets leuk vind heb je nieuw materiaal nodig.
                            4 Studioflitsers !? Ik kan niet blijven kopen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's verkopen via internet.

                              Zolang mensen ze blijven kopen zal ik blurs blijven maken of het jullie nu aanstaat of niet.

                              Dat ik zelf niet veel foto's online heb wil niet zeggen dat ik de werking van shutterstock niet versta. Ik lees al maandenlang iedere dag de forums en weet perfect wat aanvaard zal worden en wat niet. Dat ik zelf nog niet in staat ben om fantastische foto's te nemen heeft te maken met mijn onkunde als fotograaf daar ik nog maar enkele maanden aan fotografie doe. Dit wil echter niet zeggen dat ik niet weet wat goede en slechte stock fotografie is. Ik ben gewoon nog niet in staat om ze zelf te produceren.

                              Ik heb dan ook niet aangeboden om iemand lessen fotografie te geven, enkel om raad te geven bij het insturen van de 1ste 10 ...

                              Comment

                              Working...
                              X