Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kinderverjaardagsfeestje op het net

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kinderverjaardagsfeestje op het net

    Vorige woensdag was het verjaardagsfeestje van ons zoontje (9 jaar nu).
    Nu heb ik daar een aantal foto's getrokken van zijn klasgenootjes en wilde die graag op mijn website plaatsen om de ouders op een handige manier de mogelijkheid te geven om die te bekijken.

    Vraag is nu, zou ik aan al die ouders toestemming moeten vragen om in orde te zijn ?

    Of is een vermelding dat als ze hun kind niet op het internet willen ze me gewoon moeten mailen om de foto te laten verwijderen.

    Erg eigenlijk dat ik me zorgen maak om gewone fototjes van kinderen op het internet te plaatsen maar tegenwoordig weet je maar nooit he ....



    Thanks,
    G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: kinderverjaardagsfeestje op het net

    Zoek eens naar "recht van afbeelding" ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: kinderverjaardagsfeestje op het net

      hmm dat lijkt me vrij ondubbelzinnig

      quote

      Wanneer het een verspreiding van foto's van minderjarigen betreft, moet niet alleen hun voorafgaande toestemming worden bekomen maar ook deze van hun ouders in geval het kind de leeftijd van onderscheidingsvermogen nog niet heeft bereikt. Deze toestemming moet op een specifieke en nadrukkelijke wijze worden bekomen : een handtekening die een algemene toelating inhoudt in het begin van het schooljaar die terzelfder tijd andere activiteiten dekt van de leerlingen, is niet voldoende.


      komt er dus op neer dat ik de foto's maar voor mezelf zal houden om alle problemen te vermijden.

      Thanks for the tip !

      G
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: kinderverjaardagsfeestje op het net

        Bij elke meeting of veldloop van de atletiekclub maak ik een reportageke en zet zo'n honderd tot tweehonderd foto's online.
        Nog nooit klachten gehad van de ouders. Integendeel, de meesten vragen al van twee weken tevoren aan mijn vrouw of ik toch foto's kom nemen.
        Zondag de veldloop van de club vastgelegd en maandag 9000 hits op mijn pbase site, 't zal dus wel loslopen met foto's van dat feestje zeker
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: kinderverjaardagsfeestje op het net

          Je hebt ook sites waar je een paswoord op kan zetten. Misschien is het niet 100% veilig, maar zal voor die ouders toch in iedergeval de indruk geven dat hun kind niet te grabbel staat op het internet.

          Persoonlijk zou ik niets melden. Alleen de site waar ze de foto's kunnen bekijken. Als er iemand reageerd dat ze het niet willen, dan kan je die foto's alsnog direct verwijderen.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: kinderverjaardagsfeestje op het net

            Foto's waar andere mensen gewoon geen zaken mee hebben bescherm ik gewoon met een paswoord dat ik aan degene doorgeef dat ik wil. Het geeft toch een ander gevoel vind ik, dan gewoon openbaar op het internet staan. In dit geval lijkt mij dit het beste.

            Bert

            Comment


            • #7
              Re: kinderverjaardagsfeestje op het net

              Ok iedereen bedankt voor de opmerkingen.

              ik ga ze online zetten maar met een paswoord dat ik dan aan de ouders van de aanwezigen kan doorgeven !

              G
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment

              Working...
              X