Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel Aldi MD 5995

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel Aldi MD 5995

    M'n vader heeft zo'n digitaal fototoestel bij den Aldi gekocht. De Medion MD5995 om precies te zijn. Het probleem is dat ik hem maar niet verbonden krijg met de PC! Zit software bij (USB) en ben die ook al gaan downloaden op www.gsc.be maar niets helpt. Ikzelf heb er ene van Sony en ik krijg dus zo'n icoontje van "hardware ontkoppelen of uitwerpen" als ik m'n toestel aansluit, dat werkt dus perfect. De Medion staat dan wel onder m'n hardware, maar geeft fouten aan.
    Wie kan me helpen!
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

  • #2
    ik ben niet zo'n expert in die zaken, dus ik kan de oplossing op het probleem niet direct geven als je alles gedaan hebt zoals het in het boekje staat; maar als je echt geen oplossing kunt vinden kan je altijd een card reader kopen, dit kost 25 euro => is veeeeeel sneller dan van het toestel uploaden en verbruikt de batterij van het toestel niet.

    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

    Comment


    • #3
      Ja heb ik ook al aan gedacht... maar zou toch eerst graag gewoon het toestel aan de Pc hangen.
      Toch bedankt!
      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

      Comment


      • #4
        Je bent niet de enige die dit probleem heeft hoor. Waarschijnlijk heb je Windows XP, en dan installeert die de foute drivers.
        Dit is de oplossing:

        - cd met softeware MD5995 in cdrom drive
        - fototoestel op PC stand aansluiten op USB poort
        - rechtermuisklik op 'Deze computer'
        - kies 'eigenschappen'
        - klik op 'hardware'
        - klik op 'apparaatbeheer'
        - klik op + voor 'beeldapparaten' (imaging devices in het engels)
        - slecteer MD9700 met rechtermuisklik
        - klik op 'stuurprogramma'
        - klik op 'bijwerken'
        - klik op ZELF kiezen
        - blader nu naar uw cd en klik op de map XP
        - selecteer file MD5995.inf en druk op OK
        - herstart uw computer

        Als dit niet zou lukken kan je altijd naar het forum van GSC surfen:

        Comment


        • #5
          Het toestel moet eerst verbonden zijn met pc en aanstaan vooraleer je de software opstart!?

          Comment

          Working...
          X