Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

    Ik doe eind volgende maand een shoot in San Marco Village in Schelle. Het is een beetje een "project" geworden met 4 à 5 modellen, een visagiste, een styliste, een choreograaf en een assistente. Ik ben er redelijk zenuwachtig over omdat ik zoiets groots nog nooit heb gedaan en ik alleen maar studiowerk gewend ben.

    Ik ben gisteren naar daar gegaan om wat voorbereidend werk te doen en ik voorzie al één groot probleem: binnen haal ik dus op ISO 400 en F2.8 sluitersnelheden van 1/20 tot 1/40. Geen ramp om het interieur te fotograferen, maar als het om mensen gaat, is dat veel te weinig en kan ik ook niet op F2.8 fotograferen, zeker niet met groepsfoto's. Ik kan ook moeilijk gaan flitsen, want dan heb ik hard licht, harde schaduwen en verlies ik het sfeerlicht ...

    Wat kan ik in dat geval het beste doen? Mijn eerste gedacht is een reflectiescherm meenemen (dat ik nog niet heb) en mijn assistente dat boven hen houden zodat ik mijn flits daar op kan reflecteren. Wat denken jullie? ISO 1600 is ook geen optie, veel te veel ruis.
    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

    Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
    Ik doe eind volgende maand een shoot in San Marco Village in Schelle. Het is een beetje een "project" geworden met 4 à 5 modellen, een visagiste, een styliste, een choreograaf en een assistente. Ik ben er redelijk zenuwachtig over omdat ik zoiets groots nog nooit heb gedaan en ik alleen maar studiowerk gewend ben.

    Ik ben gisteren naar daar gegaan om wat voorbereidend werk te doen en ik voorzie al één groot probleem: binnen haal ik dus op ISO 400 en F2.8 sluitersnelheden van 1/20 tot 1/40. Geen ramp om het interieur te fotograferen, maar als het om mensen gaat, is dat veel te weinig en kan ik ook niet op F2.8 fotograferen, zeker niet met groepsfoto's. Ik kan ook moeilijk gaan flitsen, want dan heb ik hard licht, harde schaduwen en verlies ik het sfeerlicht ...

    Wat kan ik in dat geval het beste doen? Mijn eerste gedacht is een reflectiescherm meenemen (dat ik nog niet heb) en mijn assistente dat boven hen houden zodat ik mijn flits daar op kan reflecteren. Wat denken jullie? ISO 1600 is ook geen optie, veel te veel ruis.

    normaal gezien check je zoiets voor je iedereen optrommelt en alles vastlegt

    dus ja... ofwel project afblazen ofwel flitsinstallatie meepakken

    andere optie is er niet wil je een deftig resultaat halen
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

      Kan je niet de verlichting binnen zelf wat "aanpassen" mits het inhuren van wat extra vaste sfeerbelichting / uplighters ? En het oplichten niet doen met 500W-halogeenlampen van de Aldi...

      Comment


      • #4
        Re: Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

        Flitsinstallatie is geen optie, om verschillende redenen, waarvan geld de hoofdreden is.

        Wat je opmerking betreft over dat eerst te checken, dat doe ik nu dus toch? Ik ben eerst een "pre-shoot" gaan doen om eventuele problemen te ontdekken. Ik heb al een aantal mensen laten weten dat ik een shoot ga doen, maar kheb nog met niemand vaste afspraken gemaakt. De shoot gaat alleszins door, ik laat deze kans niet schieten. Ik waarschuw de modellen trouwens zelf dat ik geen schitterende resultaten garandeer (maar wel mijn uiterste best doe).

        De hallogeenlamp is eventueel wel een optie. Kheb die ooit nog gebruikt, maar daarna nooit meer omdat die zo'n vervelende schaduwen werpt en ik niet zo van de kleurtemperatuur hou van een hallogeenlamp. Echter, in met deze shoot gaat er weinig rechtstreekse achtergrond zijn om schaduwen op te krijgen en misschien als ik met twee hallogeenlampen werk, dat ik die schaduwen toch ook al wat beter kan wegwerken. Dat is me die 20 euro ofzo nog wel waard ...

        Maar wat denken jullie van mijn idee met het reflectiepaneel? Doenbaar?
        http://www.dennisclaes.be

        Comment


        • #5
          Re: Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

          Ik zou niet weten wat je gaat doen met dat reflectiescherm.
          Met uw flits reflecteren op de modellen ? Hoe zal uw assistent weten hoe ze het panneel moet houden. Uit uw flits komt geen continu licht waarmee je kan zien of je de modellen belicht of niet he !
          Als je dan al toevallig eens een foto hebt waarvan het refectiescherm goed zat.
          zal je een plat licht hebben...

          Je zal op die mannier staan klungelen en dat zal snel aan de modellen hun gezicht te zien zijn.

          Enige goeie optie: Verschillende studioflitsers ...
          fotograferen is schrijven met licht, geen licht is niet schrijven ...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Photoshoot bij laag licht (San Marco Village)

            [QUOTE=s5034454;1258346]De shoot gaat alleszins door, ik laat deze kans niet schieten. Ik waarschuw de modellen trouwens zelf dat ik geen schitterende resultaten garandeer (maar wel mijn uiterste best doe).[QUOTE]

            dus je engageert mensen...die zowiezo verwachten van jou dat je't goed doet (zeker als je zo'n locatie vastlegt!)...terwijl je nu al weet dat het een flop wordt (want zonder flitsen wordt het dat!)

            sorry...maar dat is in mijn ogen maar één ding...jezelf een slechte naam geven...
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment

            Working...
            X